Citat:
Ursprungligen postat av
Sir Gräs
Bedrövligt naturligtvis men det har sin förklaring. Eftersom matchen började 17:30 gick det inte att ta nattåget hem vilket innebar en hotellnatt plus en förlorad arbetsdag (måndag). Återstår då typ 12 timmar i bil/buss enkel väg.
Men visst, jag trodde nog att ~250 på plats var vår nedre gräns, oavsett omständigheter.
Jo, givetvis jobbiga förutsättningar. Vad är det för fel på 12 timmar längs vägarna i snöstorm?
Ifjol var det även "Nyhetens behag" att resa till plastiga Östersund, iår var det mer en match i mängden.
Sedan spelar det givetvis roll att vårt "bortaschema" är vidrigt dessa inledande omgångarna.
Det är långa och därmed dyra resor där flera kräver (eller iaf är att föredra att ha) övernattning på. Uppsala en söndagskväll 17:30 innebär ju hemkomst först vid 03 ungefär.
Östersund kräver minst en övernattning även om man kör själv då det tar ju tar 9-12 timmar vilket innebär att det går ett dygn bara åt resande.
Häcken är ju förvisso ingen bortaresa.
DIF en måndag kräver iaf måndagen ledig och antingen en otroligt trött tisdag eller ledigt även då.
Sundsvall en måndag kräver ju även den en övernattning då du inte hinner till jobbet på tisdagen.
Det är dyra matcher men sedan är alla långa resor gjorda för ett bra tag framöver. Återstår egentligen bara 2 gånger Stockholm för AIK och Bajen men dessa är ett senare problem. Dagsresor fungerar ju i stort sett alltid.
Malmö, Kalmar, Norrköping etc åker man ju lätt fram och tillbaka till över dagen.
Citat:
Ursprungligen postat av
simonvp
Visar som vanligt hur fantastiska cmore är på mickningen när Bajen inte hördes alls medan Blåvitt hördes typ t.o.m när de inte ens sjöng...
Och så att ingen tror att jag tror cmore konspirerar mot Bajen så upplevde jag det som att vi blev uppmickade i derbyt mot aik.
Ja, att bedöma publiktryck på en tv-sändning låter sig inte göras.
Nu tyckte jag det märktes rejält på båda lägren att det var en genomusel fotbollsmatch vilket givetvis inverkade på stämningen. Vi var usla för att vara på hemmaplan och ni var ju inte speciellt bra heller.