2017-04-26, 21:46
Medlem
Blåvitt imponerande inte, jag hörde de 2-3 gånger endast. När man väl hörde dem var det också från LS.

Förutom det är jag bara sjukt besviken över poängtappet.
Citera
2017-04-26, 21:57
Medlem
fettjamenvissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Blåvitt imponerande inte, jag hörde de 2-3 gånger endast. När man väl hörde dem var det också från LS.

Stod i Blåvittklacken mitt i smeten och tyckte vi körde på bra, men alltid svårt att säga.
Jag är inte det minsta nöjd med resultatet heller, det var två riktigt dåliga lag som möttes idag. Mittengäng båda två.
Citera
2017-04-27, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Så ni hade inte ett publiksnitt på 6200 er senaste hemmamatch?
Bara erkänn att du inte vet vad snitt betyder.
Citera
2017-04-27, 07:00
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anredit99
Bajen ser ändå ut att vara relativt många i götet sett till att det är en lång resa + arbetsdag.
Lär väl vara många "götet-bajare" på plats också, menmen.
Det kompenseras väl av att det är många Frölunda-blåvittsupporters
Citera
2017-04-27, 07:34
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby

Citat:
Ursprungligen postat av fettjamenvisst
Stod i Blåvittklacken mitt i smeten och tyckte vi körde på bra, men alltid svårt att säga.
Jag är inte det minsta nöjd med resultatet heller, det var två riktigt dåliga lag som möttes idag. Mittengäng båda två.

Visar som vanligt hur fantastiska cmore är på mickningen när Bajen inte hördes alls medan Blåvitt hördes typ t.o.m när de inte ens sjöng...

Och så att ingen tror att jag tror cmore konspirerar mot Bajen så upplevde jag det som att vi blev uppmickade i derbyt mot aik.
Citera
2017-04-27, 09:03
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
om du tror ni kommer hålla 9 500 säsongen ut då är du tappad
Det tror väl ingen. Annars är ett snitt på kring 6200 egentligen helt ok för dem i Superettan. Man hade 7400 förra säsongen och ca 8500 de innan. Alla lag tappar publik när man ramlar ner.
Citera
2017-04-27, 09:16
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Gräs
Bedrövligt naturligtvis men det har sin förklaring. Eftersom matchen började 17:30 gick det inte att ta nattåget hem vilket innebar en hotellnatt plus en förlorad arbetsdag (måndag). Återstår då typ 12 timmar i bil/buss enkel väg.

Men visst, jag trodde nog att ~250 på plats var vår nedre gräns, oavsett omständigheter.

Jo, givetvis jobbiga förutsättningar. Vad är det för fel på 12 timmar längs vägarna i snöstorm?
Ifjol var det även "Nyhetens behag" att resa till plastiga Östersund, iår var det mer en match i mängden.
Sedan spelar det givetvis roll att vårt "bortaschema" är vidrigt dessa inledande omgångarna.
Det är långa och därmed dyra resor där flera kräver (eller iaf är att föredra att ha) övernattning på. Uppsala en söndagskväll 17:30 innebär ju hemkomst först vid 03 ungefär.
Östersund kräver minst en övernattning även om man kör själv då det tar ju tar 9-12 timmar vilket innebär att det går ett dygn bara åt resande.
Häcken är ju förvisso ingen bortaresa.
DIF en måndag kräver iaf måndagen ledig och antingen en otroligt trött tisdag eller ledigt även då.
Sundsvall en måndag kräver ju även den en övernattning då du inte hinner till jobbet på tisdagen.

Det är dyra matcher men sedan är alla långa resor gjorda för ett bra tag framöver. Återstår egentligen bara 2 gånger Stockholm för AIK och Bajen men dessa är ett senare problem. Dagsresor fungerar ju i stort sett alltid.
Malmö, Kalmar, Norrköping etc åker man ju lätt fram och tillbaka till över dagen.

Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Visar som vanligt hur fantastiska cmore är på mickningen när Bajen inte hördes alls medan Blåvitt hördes typ t.o.m när de inte ens sjöng...

Och så att ingen tror att jag tror cmore konspirerar mot Bajen så upplevde jag det som att vi blev uppmickade i derbyt mot aik.

Ja, att bedöma publiktryck på en tv-sändning låter sig inte göras.
Nu tyckte jag det märktes rejält på båda lägren att det var en genomusel fotbollsmatch vilket givetvis inverkade på stämningen. Vi var usla för att vara på hemmaplan och ni var ju inte speciellt bra heller.
Citera
2017-04-27, 11:15
Medlem
AIK + HAMMARBY = SANT

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9808/11/festen.html
Citera
2017-04-27, 11:16
Medlem
Astrorbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imsofancy
AIK + HAMMARBY = SANT

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9808/11/festen.html

Första gången du ser den eller?

Rookie!
Citera
2017-04-27, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Det tror väl ingen. Annars är ett snitt på kring 6200 egentligen helt ok för dem i Superettan. Man hade 7400 förra säsongen och ca 8500 de innan. Alla lag tappar publik när man ramlar ner.
Utom Bajen
Citera
2017-04-27, 11:44
Medlem
Astrorbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123bajen
Utom Bajen

3 år i rad i superettan, hade ni sämre snitt än vad ni hade 2009.

2009 - 10381
2010 - 6864
2011 - 7953
2012 - 8463

Vid 2013, när Tele2 arena är klar så ökar ni eran publiksnitt.
Citera
2017-04-27, 13:11
Medlem
Sammalikas avatar
Tycker Bajen imponerade mot IFK igår, var iofs lite närmare bortaklacken men inte med många meter. Gröna-Vita-Hammarby mellan 20e och 24e minuten var mäktigt. IFK va rätt trötta och kändes inte som de lyfte upp sitt lag överdrivet mycket. Dålig match dessutom.

/Neutral
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in