2017-04-02, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggaJim
Haha! "AIK:s ultras vill väl. Maskerar sig av religiösa skäl" Den var klockren, det måste jag ge er.

För att förtydliga ditt uttalande om ingen redan länkat det:
https://www.instagram.com/p/BSYtxYiAlC4/
Citera
2017-04-02, 19:13
Medlem
Tog KGB ner sin banderoll nu i 82:a minuten?
Hängde inte "Kompisgänget" banderollen längst till höger innan, eller har jag missat något?
Citera
2017-04-02, 19:14
Medlem
Anarkhoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RachelZane
För att förtydliga ditt uttalande om ingen redan länkat det:
https://www.instagram.com/p/BSYtxYiAlC4/
Haha, fan vad bra! Mer politik på läktarna tack!
Citera
2017-04-02, 20:00
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggaJim
Okej. För Sofialäktaren är ett begrepp som funnits så länge jag gått på fotboll.

Jag hejar på gnaget så vad ni kallar era läktare har inte varit så viktigt för mig. Men jag tackar för svaret.
Citera
2017-04-02, 20:22
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Bara för ni har boxare och bowlare från stan är ni ingen klubb hemmahörande i Stockholm stad i fotboll, det ämne som diskuteras i denna del av Flashback Forum. Att ni tillhör stan i puckey är därför inte heller relevant. AIK fotboll är en Solnaklubb, ska det vara så svårt att erkänna?
Spelar ingen roll om detta är ett fotbolls- eller rodelforum. AIK fotboll är en del av AIK på samma sätt som alla andra sektioner. Du stöttar föreningen! AIK är grundat på Östermalm. Att sektioner är placerade i Solna gör inte att AIK inte är en Stockholmsklubb.

Skönt argument med avgränsningen till fotboll, vet inte vilken förening du stöttar men gissar att den består av en sektion?
Senast redigerad av ErPupone 2017-04-02 kl. 20:25.
Citera
2017-04-02, 20:28
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Bara för ni har boxare och bowlare från stan är ni ingen klubb hemmahörande i Stockholm stad i fotboll, det ämne som diskuteras i denna del av Flashback Forum. Att ni tillhör stan i puckey är därför inte heller relevant. AIK fotboll är en Solnaklubb, ska det vara så svårt att erkänna?
Har absolut inga problem med det. Vi flyttade från Stadion 1937 till Råsunda då vi helt enkelt fyllde stadion match efter match och behövde något större. Men samtidigt är det så att det faktiskt är antagonisterna (en del där du tillhör) som känner er väldigt sugna på å berätta för oss vad vi är/inte är. Ganska onödigt fokus men gör ert bästa.
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Spelar ingen roll om detta är ett fotbolls- eller rodelforum. AIK fotboll är en del av AIK på samma sätt som alla andra sektioner. Du stöttar föreningen! AIK är grundat på Östermalm. Att sektioner är placerade i Solna gör inte att AIK inte är en Stockholmsklubb.
Ligger inte Biblioteksgatan på Norrmalm?
Senast redigerad av ZlatanMania 2017-04-02 kl. 20:30.
Citera
2017-04-02, 20:34
Medlem
Vallasands avatar
En liten kommentar rörande matchen igår; och nu är jag verkligen inte objektiv när det kommer till skrivbordssegerbönderna, men liksom... seriöst? Hur många var uppe i framsidan igår? 4000? 5000? Onekligen imponerande, men ni lät som 400. 500? 700 kanske. Några få ljudtoppar här och där. Riktigt pinsamt faktiskt av skrivbordssegrarna! Blåvitt däremot - hög ljudkuliss matchen genom. Tung bränning, klass rakt igenom.

Varför är ni aldrig europamästare?

EDIT: Måste dock berömma MFF:s tifo. Riktigt tungt för att vara borta!
Senast redigerad av Vallasand 2017-04-02 kl. 20:42.
Citera
2017-04-02, 20:45
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

Jo, det gör den nog. Inte säker på vart gränsen går!
Citera
2017-04-02, 20:51
Medlem
hagsatras avatar
Biblioteksgatan är Östermalm
Citera
2017-04-02, 20:51
Medlem
P.Gs avatar
Citat:

En liten del norr om Birger Jarlsgatan tillhör Östermalm.
Citera
2017-04-02, 20:58
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Har absolut inga problem med det.
Du är klok som vanligt, men ni andra? Har funnits massor med stollar som försökt få kommunala bidrag eller tillgång till fotbollsplaner av Stockholm Stad och motiverat detta med att AIK är en Stockholmsklubb för att sedan braka ut i besvärjelser. Nej ni är från Solna och fatta det någon gång. Och ni ska vara lyckliga för detta, Stockholm Stad är nog Sveriges mest fotbollsfientliga kommun.
Citera
2017-04-02, 21:27
Medlem
Citat:
Har absolut inga problem med det. Vi flyttade från Stadion 1937 till Råsunda då vi helt enkelt fyllde stadion match efter match och behövde något större. Men samtidigt är det så att det faktiskt är antagonisterna (en del där du tillhör) som känner er väldigt sugna på å berätta för oss vad vi är/inte är. Ganska onödigt fokus men gör ert bästa.
Kom igen nu. Vi får höra hela tiden hur vi hyrt in oss på våra antagonisters arena, vi får höra att vi är överklasslaget utan några egentliga belägg, vi får höra att vi har en identitetskris, etc. Saken är den att såna saker som att ifrågasätta motståndare och dess supportrar drabbar alla! Det ingår. Varför skulle ni vara skyddade från det?

Dessutom, rent objektivt, så är Solna en långt bättre kommun att bedriva fotbollsverksamhet i än vad Stockholms kommun är. Så jag fattar egentligen inte vad problemet är med att ni är ett solnalag?
Senast redigerad av SnyggaJim 2017-04-02 kl. 21:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in