2017-04-28, 08:09
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrorbit
Är det någon som vet en sida, där man kan kolla på den allsvenska tabellen i från alla omgångar från senare säsonger. Generera tabellen efter varje omgång.

Tex, jag vill se tabellen från allsvenskan 2015, mellan omgång 5-10. Och så vidare.
http://www.weltfussball.de/wettbewerb/swe-allsvenskan/ kan du se sånt för alla allsvenska säsonger från 1920-talet samt även superettan. Är förstås på tyska.
Senast redigerad av motvall 2017-04-28 kl. 08:44.
Citera
2017-04-28, 08:30
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Stämmer det att MFF bara hade ett skott på mål mot Kalmar?
Jag kommer bara ihåg Cibickis skott i ribban typ så det stämmer säkert. Det enda positiva med den där skitmatchen var att vi höll nollan och drog ifrån med en poäng i toppen av tabellen på grund av de andra topplagens (Sirius och Jönköping alltså) förluster.
Citera
2017-04-28, 08:36
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Jag kommer bara ihåg Cibickis skott i ribban typ så det stämmer säkert. Det enda positiva med den där skitmatchen var att vi höll nollan och drog ifrån med en poäng i toppen av tabellen på grund av de andra topplagens (Sirius och Jönköping alltså) förluster.

Förmodligen Rakips skott tidigt i matchen som räknats. Skott i stolpe och ribba räknas inte som skott på mål. Går ju utanför mål.
Citera
2017-04-28, 09:32
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Förmodligen Rakips skott tidigt i matchen som räknats. Skott i stolpe och ribba räknas inte som skott på mål. Går ju utanför mål.

Du klagade på Rakip igår, så jag undrar vad du tyckte om Eikrems insats?
Citera
2017-04-28, 09:46
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Du klagade på Rakip igår, så jag undrar vad du tyckte om Eikrems insats?

Hela laget spelade lort. Totalt osynliga. Kanske var det ändå dålig matchcoachning att spela med en brottare som Berget? Brottare gör sällan bort ett köttmursförsvar. Då behövs det teknik och finess för att lukra upp.
Citera
2017-04-28, 10:11
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
Hela laget spelade lort. Totalt osynliga. Kanske var det ändå dålig matchcoachning att spela med en brottare som Berget? Brottare gör sällan bort ett köttmursförsvar. Då behövs det teknik och finess för att lukra upp.

Vi spelade med Lewicki och Rakip centralt. Det är inga problem att försvara sig mot dem. Inga spelfördelare precis.
Citera
2017-04-28, 10:18
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Skönt utvecklingsstörd du är.

Hört talats om retorisk fråga? Retorisk fråga (latin interrogatio), även kallad erotema, är en figur inom retoriken. En retorisk fråga är en fråga som ställs på så vis att svaret redan är givet.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Retorisk_fr%C3%A5ga

Läs på lite på om det så slipper du göra dig till åtlöje igen.

Poängen med inlägget är att man måste ha bilder på ALLA läktare innan man kan göra en bedömning. Det är inte helt ovanligt att publiken är asymmetriskt placerade.
Citera
2017-04-28, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Vi spelade med Lewicki och Rakip centralt. Det är inga problem att försvara sig mot dem. Inga spelfördelare precis.
Varför får inte Eikrem starta?
Citera
2017-04-28, 10:24
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Varför får inte Eikrem starta?

Han startade, spelade på kanten. Han var heller inget vidare igår.
Citera
2017-04-28, 10:25
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Hört talats om retorisk fråga? Retorisk fråga (latin interrogatio), även kallad erotema, är en figur inom retoriken. En retorisk fråga är en fråga som ställs på så vis att svaret redan är givet.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Retorisk_fr%C3%A5ga

Läs på lite på om det så slipper du göra dig till åtlöje igen.

Poängen med inlägget är att man måste ha bilder på ALLA läktare innan man kan göra en bedömning. Det är inte helt ovanligt att publiken är asymmetriskt placerade.

Jag ställde ingen fråga, jag kom med ett påstående. Ett påstående som visar sig gång på gång vara en sanning.
Citera
2017-04-28, 10:44
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Fan vad pissigt det känns att vi i år trots rätt fina talanger har valt att spela med exakt samma åldersstigna lag som förra året minus Dahlberg med tanke på hur mediokra vi ändå ser ut att vara.

Om vi ändå ska vara så här usla hade vi lika gärna kunnat formera ett lag likt:

Dahlberg, Billy, Zalo, Rogne, Salo, Rieks, Sabah, Albaek, Björdal, Omarsson, Hysén

där Billy, Zalo, Sabah och Omarsson samtliga är unga, utvecklingsbara samt har framtiden för sig.

Då hade vi ju iallafall genomfört någon form av generationsväxling.

Nu gör vi varken det, satsar mot toppen, kapar kostnader eller utvecklar unga spelare.
Nu harvar vi bara vidare med samma usla startelva som inte tagit oss någonstans.

Jisses vad jag blev sugen på din elva. Det vore trevligt det. Vi behåller fanbärare i Salo och Tobbe. Kvalité i Rieks som sagt att han vill veta vilket håll vi ska åt och att han kan köpa att vi satsar på unga spelare bara han vet vad vi vill.

Torsk på tisdag och säsongen känns redan slut. Kul...

Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Måste ju kännas extra pissigt när sju av era startspelare igår också har kontrakt som går ut antingen i sommar eller efter säsongen. 8 om man räknar med Albaek som antagligen hade startat om han inte varit skadad.

Vi hade 10 nån match innan... Helt galet givetvis. Det känns som en ond cirkel just nu. Spelarna vill veta vem som tränar laget nästa säsong och vilken sorts satsning vi ska göra medan klubben vill veta vilka spelare som ska stanna innan dom går ut med vilken satsning det blir.
Här borde givetvis klubben bestämma sig först. Sedan tar man och ser vilka spelare man vill/kan ha kvar som stämmer in i den kravspecifikationen.

Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Ja asså. Ordet bragd är ju ganska personligt, men att spela skit hemma å sen peta in en boll borta mot ett finskt lag, kom igen?
Vi slog dem med 4-0 med en ganska b-betonad elva någon månad innan...

Er seger togs upp då med, det var en träningsmatch.
Som sagt var, det var inget mästermotstånd och ord som bragd är överutnyttjade men det stora låg i att endast 5% klarat av samma sak innan. Vi var TOTALT utdömda på förhand inför returen.
Stor kväll oavsett. Sedan tycker ju jag att vi gjort större bragder totalt innan dock.
Citera
2017-04-28, 10:50
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo

Urusel coachning av Magnus Pehrsson speciellt när han ser hur urvattnat laget spelar.

Att bänka Rosenberg är en sak men att vänta med att byta in honom tills det är 10 min kvar av matchen är nästan tjänstefel.

Hände mer framåt på de 10 minuterna Rosenberg var inne än det gjorde under hela resterande match.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in