2017-04-28, 11:21
Medlem
sandyhells avatar
Från Expressens live-tv: utvidgad obduktion visar att halten av kiselalger i Akis lungor ej är förenlig med att han drunknat i Hjälmaren.
Citera
2017-04-28, 11:23
Medlem
Hur kan man ange sina egna barn? Alla normala föräldrar skyddar sina barn. Vissa T o m tar på sig skulden för att skydda sina barn. Hon anger sina egna barn till polisen. Jag fattar inte hur hon fungerar.
Citera
2017-04-28, 11:24
Medlem
KeithRichardss avatar
Från AB:
Citat:
jag hoppas att sjukhuset har köpt in extra rullstolar för det är många som kommer få sina knäskålar sönderslagna efter det här, alla som skadar mig, råkar ut för någonting, alla som är elaka mot mig, de har råkat ut för någonting’.

Bra att yttra sånt i förhör när man samtidigt påstår att man är oskyldig.
Citera
2017-04-28, 11:24
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Av åtalet att döma är nog MR rökt. Vad gäller JM och mord och mordförsök är det väl mer osäkert. Att hon handskas oförsiktigt med sanningen är uppenbart men att hon medverkat till mord, njaa.

Intressant att polisen buggat hennes bostad.
Är det inte bilen som buggats? Intressant är också att polisen så snabbt fick till stånd buggning av hotellrummet i Norge.
Citera
2017-04-28, 11:26
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandyhell
Från Expressens live-tv: utvidgad obduktion visar att halten av kiselalger i Akis lungor ej är förenlig med att han drunknat i Hjälmaren.
Så Leif GW kanske fick rätt då?
Citera
2017-04-28, 11:34
Medlem
Haha polisen sa de åtalades namn och blev korrigerad att inga namn.
Citera
2017-04-28, 11:36
Medlem
Honan6s avatar
Aki's Drunkning
Den andra gravöppningsobduktionen påvisade inga tecken på förgiftning.

Analys av kiselalgerna talar emot att han drunknat i Hjälmaren. Det talar snarare för att han dränkts någon annanstans.

Johanna har nämnt flera olika dödsorsaker till sin omgivning.

Motivet:
Största sannolikhet pengar eftersom hon 4 dagar efter dödsfallet begärde ut livförsäkringspengarna - vilket ansågs ovanligt tidigt.

Därefter har Johanna, under hösten, förfalskat 2 namnteckningar under bouppteckningen (svärsonens och en ex-makes)

Mord- och mordförsök 3 augusti
Johannas 12-årige son kallas hem för att vara barnvakt åt tvillingarna vid 20-tiden.
Johanna och MR ger sig iväg.

Mord och mordförsök sker.

Mamman blev svårt skadad och medvetslös, vaknar till runt 23 och larmar 112.

Bevisning mot MR
Erkännande
DNA från MR under Görans nagel
Skospår

Blod från Göran i den beslagtagna bilen som sågs av två vittnen i området under mordkvällen

Johanna förnekar all inblandning

Har lämnat åtminstone 9 olika versioner om var hon befann sig under mordkvällen.

Första versionen var hon hemma med den då 12-årige sonen som uppmanades att ljuga för sin mammas skull. Sonen gjorde det inledningsvis, men har sen återtagit det.

Avlyssningarna har gett mycket intressant material.

Johanna uttrycker sig på sätt som tyder på varit inblandad att hon styr MR och familjemedlemmar.

Alla lappar från Johanna med meddelanden som finns i beslag, kan bli delikat information.

"Big Mama" går till rättshistorien!
Citera
2017-04-28, 11:36
Medlem
Beaver14s avatar
Haha,var det förundersökningsledaren som försa sig på presskonferensen nu? Flera gånger nämnde han 19/25-åringen vid namn M*hammed innan journalistkåren starkt och i kör tillrättavisade honom "inga namn!"

Lite meningslöst kan tyckas när åtalet ligger ute offentligt. Vore ju bättre att de får använda förnamnet i alla fall istället för att hålla på med "X-åringen"
Citera
2017-04-28, 11:37
Medlem
Killyourselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Haha polisen sa de åtalades namn och blev korrigerad att inga namn.

SVT klippte även ljudet på presskonferensen då namnet kom upp.. I övrigt så har ljudet funkat klockrent så var knappast en slump.
Citera
2017-04-28, 11:38
Medlem
rotesaus avatar
Syntes modigt att åtala allt tillsammans, men man verkar ha på fötterna ang exmake-åtalet. Stora luckor, men undrar om inte Johanna´s utsagor ställt mot vittnesuppgifter fyller ut dom där luckorna rätt bra.
Fahlander är en allmänt restriktiv & kompetent åklagare, och iaf jag skulle bli stort förvånad om han chansat med detta åtal. Märktes nu att det är han som fokuserat mest på exmake-grejen och det är nog av god sak.

Känns stabilt. Johanna har på olika sätt, men fullständigt - satt dit sig själv i samtliga åtalspunkter, tror jag.

Domen senare, kommer troligtvis vara rätt komplex.
Senast redigerad av rotesau 2017-04-28 kl. 11:44.
Citera
2017-04-28, 11:49
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonaquaaa88
Ja fy fan, stackars barn. Jag hade skämts om en hade en sådan där förälder.

Fy satan, stackars hennes 12-årige son, han är stor nog för att förstå hur djävla illa det är och vad han blivit lurad att göra, tvillingarna är gudskelov för små för att förstå något än och förhoppningsvis får de ett gott hem som kan hjälpa dem när de blir större och börjar undra.

De vuxna avkommorna hyser jag inget hopp eller medlidande med, de verkar på många sätt följa JM,s spår, djävlar vilken förebild de har haft och fått i henne.
Citera
2017-04-28, 11:52
Medlem
Honan6s avatar
Susanna Cleve, målsägarbiträde till modern och systern meddelar att det här traumat
"Fullständigt har raserat deras liv"
"Ber om respekt"
"Kommer inte göra några uttalanden"
"Om uttalanden görs, så sker det via mig - Susanna Cleve"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här