2017-03-27, 22:37
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
Om han är allt detta och inte ett afghanskt medelklassbarn så är han verkligen en vinnare. Att gå från "slumbarn; en trasig själ; en ung, trasig själ med stora drogproblem" till permanent skattebetald vistelse i Sverige efter att ha bott något år på ett LVU-hem som straff för mycket grova våldsbrott medan den som anstiftat sitter på livstid innebär att han verkligen är en vinnare. Du väljer att definiera "vinnare" som en lyckad individ. Det är snurrigt och västerländskt sätt att tänka på när det gäller sådana här människor. För honom kanske tillvaron går ut på att ha västerländsk standard, lägenhet, inte behöva arbeta och knullvilliga brudar. Lycka till med att hitta detta i Afghanistan eller Iran som hazar men i Sverige får han allt detta serverat på silverfat.

Och det kommer hon inte ha något för. Han har redan erkänt. Det enda hon kan säga är att hon inte haft någon aaaaning om någonting och att MR gjort allt på eget initiativ. Och det kommer domstolen inte att tro på.
Jag underkänner i princip den gängse benämningen "vinnare". - Det är mycket MR får i sitt hemland som han aldrig kan få i Sverige - och som han alltid kommer att sakna. Och livet i Sverige är ingen dans på rosor. - Kallt och jävligt är det också. Och fördomsfullt; inhumant, snålt, inskränkt, hälsohysteriskt...

Domstolarna kan "tro" så mycket de vill; det gäller att åklagaren har tillräckligt på fötterna för att sätta fast JM.
Citera
2017-03-27, 22:52
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Jag underkänner i princip den gängse benämningen "vinnare". - Det är mycket MR får i sitt hemland som han aldrig kan få i Sverige - och som han alltid kommer att sakna. Och livet i Sverige är ingen dans på rosor. - Kallt och jävligt är det också. Och fördomsfullt; inhumant, snålt, inskränkt, hälsohysteriskt...
Om det är så illa för honom i hemlandet (vilket det nu är) så är väl Sverige ett uppköp! Men jag tänker inte argumentera kring det här, du tänker som en västerlänning. Många blattar är nöjda med att ha en egen lägenhet, en gammal BMW, slippa jobba, en svensk hora att knulla och röka lite brass då och då. Annars skulle de åka hem frivilligt.
Citat:
Domstolarna kan "tro" så mycket de vill; det gäller att åklagaren har tillräckligt på fötterna för att sätta fast JM.
Vi får väl se hur det går, i hans fall så har han erkänt brott och det var honom vi diskuterade. Angående JM så vet vi ännu inte hur det går. Jag konstaterar bara att vid liknande fall så har bevisningen sällan varit något problem och JM verkar inte ha varit särskilt diskret men vi får se, som sagt, när fup kommer.
Citera
2017-03-28, 12:06
Medlem
lasternassummas avatar
Kriminologen om missarna: ”Det hade ändrat allt”
"Två gånger kan polisen ha missat den mordmisstänkta 42-åriga Arbogakvinnan och hennes våldslakejer.
Polisen avskrev det första misstänkta mordfallet i sommarstugan som en drunkningsolycka och polisen förhörde aldrig de misstänka och utpekade lakejerna för en pistolmisshandel.
– Det hade ändrat allt, säger kriminolog Sven Granath."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/pa8yj/kriminologen-om-missarna-det-hade-andrat-allt

eller:

https://unvis.it/aftonbladet.se/nyheter/krim/a/pa8yj/kriminologen-om-missarna-det-hade-andrat-allt

Sven Granath är kriminolog och analytiker vid Polisen Stockholm.

En kriminolog inom polisen riktar skarp kritik mot hur polisen i Köping agerade sommaren 2016 när Aki mördades och hur polisen i Eskilstuna agerade i samband med den grova misshandeln av de två pojkar som anklagat JM för att ha tvingat dom till sex. Ger det inte kritiken extra tyngd att den kommer från någon som arbetar inom polisen?

Pistolmisshandel?
"Pistolmisshandel" tycker jag är en dålig beskrivning av vad som hände i lägenheten i Eskilstuna. Vi vet att en pistol användes för att slå mot huvudet tills den misshandlade "kände sig mycket vimmelkantig". Vi vet också att kniv användes och att det var mycket blod på golvet, runt om i lägenheten. Vi vet också att misshandeln orsakade frakturer. Även om förövarna hotade att döda sina offer, så avlossades inga skott.

Citera
2017-03-28, 13:01
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Nej, i sak håller jag med dig; jag tror att deras historia i huvudsak är sann. - Observera tror; jag är inte helt säker. - Det kan också finnas andra bevekelsegrunder än de som killarna gått ut med. Dock är jag säker på att de befinner sig i en mycket utsatt position. - Mycket tror jag klarnar när (om) man får läsa förhören med de maskerade män som ska ha trängt in i den lägenhet där de befann sig. Några fler än JJ och MR bör man ha kunnat spåra upp.

Om en medelålders kvinna, JM, utnyttjar så här unga killar till sex; spelar på deras fattigdom, deras osäkerhet och ängslan, och sedan genom sin position i samhället plötsligt hotar dra undan hela deras existens, är hon värd allt förakt.

Jag håller helt och fullt med dig och TantenSixten i detta.

JM hade ju ett ansvar för dessa mycket unga pojkars INTRUDUKTION i det svenska samhället......och vad fick de lära sig av henne?

Hon förtjänar verkligen allt förakt som finns!!

Om det stämmer att JM varit misstänkt i ett utpressningsärende, så kan ju det kanske vara en förklaring till Eskilstunapolisens mycket märkbara ointresse i att utreda brott där JM figurerat på ett eller annat sätt

Jag tror att just utpressning varit JMs specialitet.......sex, bilder, videofilmer......med någon/några poliser, lokalpolitiker.....
Citera
2017-03-28, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag håller helt och fullt med dig och TantenSixten i detta.

JM hade ju ett ansvar för dessa mycket unga pojkars INTRUDUKTION i det svenska samhället......och vad fick de lära sig av henne?

Hon förtjänar verkligen allt förakt som finns!!

Om det stämmer att JM varit misstänkt i ett utpressningsärende, så kan ju det kanske vara en förklaring till Eskilstunapolisens mycket märkbara ointresse i att utreda brott där JM figurerat på ett eller annat sätt

Jag tror att just utpressning varit JMs specialitet.......sex, bilder, videofilmer......med någon/några poliser, lokalpolitiker.....

Om så, har dom viss anledning att känna sig oroade just nu. JM kommer göra allt hon kan för att slippa undan straff oavsett hur många hon drar med sig i fallet.
Citera
2017-03-28, 17:05
Medlem
lasternassummas avatar
Letandet efter mordvapnet har återupptagits
Utredarna har inte gett upp att hitta mordvapnet som användes då Göran mördades och Anki skadades svårt. Nu dyker dom igen i Eskilstunaån:

http://www.ekuriren.se/eskilstuna/nya-dykningar-i-eskilstunaan/

Jag letar ibland utanför våra gränser efter uppmärksamhet riktad mot "sommarstugemordet". Det finns inte så mycket, men jag hittade detta på ett forum:

Woman from hell hires migrant boyfriend to kill her father
"MÄLARDALEN Sweden. The 42-year-old woman from Arboga suspected of being involved in the murders of her father and her husband also sexually abusing refugee boys and then tried to silence them by death threats."

https://the-fringe.com/thread-woman_from_hell_hires_migrant_boyfriend_to_kill_he r_father

Citera
2017-03-28, 17:42
Medlem
Reimers avatar
Hur som haver, det rullar på så sakteliga, nästa deadline var väl den 12 April om jag inte missminner mig, vi lär ju få se en omhäktning då och det mest spännande är väl om det blir en ny månad eller om de går ner på var 14:de dag.

Tror inte att de har bättre lycka den här gången att hitta mordvapnet men man vet ju aldrig, större under än så har ju skett.
Citera
2017-03-28, 17:53
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hur som haver, det rullar på så sakteliga, nästa deadline var väl den 12 April om jag inte missminner mig, vi lär ju få se en omhäktning då och det mest spännande är väl om det blir en ny månad eller om de går ner på var 14:de dag.

Tror inte att de har bättre lycka den här gången att hitta mordvapnet men man vet ju aldrig, större under än så har ju skett.

Jag tror att dom letar på en ny plats.
Varför vallar dom inte MR på plats och låter honom peka ut var kniven kastades i vattnet?

Jag tror att det är här dom letar, den här gången:
https://www.google.se/maps/@59.381537,16.4990828,3a,75y,272.82h,82.53t/data=!3m6!1e1!3m4!1sTd_qXZlhja8cx8klUzaO2w!2e0!7i1 3312!8i6656

Jag tror inte att det är avgörande, men om dom hittar kniven på en plats som MR pekar ut så är det väl, minst, en viktig pusselbit?

Citera
2017-03-28, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Letandet efter mordvapnet har återupptagits
Utredarna har inte gett upp att hitta mordvapnet som användes då Göran mördades och Anki skadades svårt. Nu dyker dom igen i Eskilstunaån:

http://www.ekuriren.se/eskilstuna/nya-dykningar-i-eskilstunaan/

/--/

Ja säkerligen har de inte gett upp ambitionen att hitta mordvapnet men att de nu igen dyker i ån skall ju enl artikeln '.. inte ha med Arbogamordet att göra.' Det gäller tydl ett annat, äldre ärende.

Mitt tips är att kontakta han som fiskade upp lasermannarevolvern; han kanske har kvar sitt gamla lyckodrag?
Citera
2017-03-28, 17:58
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag tror att dom letar på en ny plats.
Varför vallar dom inte MR på plats och låter honom peka ut var kniven kastades i vattnet?

Jag tror att det är här dom letar, den här gången:
https://www.google.se/maps/@59.381537,16.4990828,3a,75y,272.82h,82.53t/data=!3m6!1e1!3m4!1sTd_qXZlhja8cx8klUzaO2w!2e0!7i1 3312!8i6656

Jag tror inte att det är avgörande, men om dom hittar kniven på en plats som MR pekar ut så är det väl, minst, en viktig pusselbit?

Det är klart att det är en viktig pusselbit men jag undrar om han verkligen kommer ihåg var han slängde den, adrenalinpåslaget torde ha nått rekordnivåer även om den lille gynnaren verkar vara en förhärdad typ.

Dessutom i för honom okänd terräng får man förmoda, djävligt svårt då att peka ut en plats med säkerhet.
Citera
2017-03-28, 18:01
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja säkerligen har de inte gett upp ambitionen att hitta mordvapnet men att de nu igen dyker i ån skall ju enl artikeln '.. inte ha med Arbogamordet att göra.' Det gäller tydl ett annat, äldre ärende.

Mitt tips är att kontakta han som fiskade upp lasermannarevolvern; han kanske har kvar sitt gamla lyckodrag?

Dom uppdaterade artikeln 17:48...

Citera
2017-03-28, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
J

Det har ju framkommit det mest häpnadsväckande fakta på sistone, såsom att det Inte hållits förhör ang. misshandeln av de sk. "utnyttjade afghanska barnen". Fullständigt obegripligt för oss trådföljare. Troligen har inte heller jm:s lilla polisflört heller förhörts (eller hamnat i slasken av oklar anledning)? Vilka fler spår att utreda verkar "glömmas bort"?

Jag tycker vi bör upprätta en lista på oklarheter som inte utretts/utreds. Listan kan bli dynamit" vad lider. Frågan är om det bör göras här eller i separat tråd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in