2017-04-27, 10:35
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Kan någon få bort Jörgen och få 2017 att gå? Helt meningslöst att vi ens spelar matcher i år. Vi har inget anfallsspel och släpper in ALLT vi släpper till i form av individuella misstag. Bra kollektivt försvarsspel men vad hjälper det när vi likförbannat ska sätta oss själva i sån skit varje jävla match?

Orkar inte ens bry mig mer med vårt jävla mongo till tränare.

Situationen med Jörgen är ju inget. Peter Swärdh säger att han känner styrelsens förtroende?!
Citera
2017-04-27, 11:16
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Ett jävla tjat om Malmö. Faktum är att de spelade ganska dåligt mot Gbg, och mot DIF var det en helt jämn match som kunde gå åt vilket håll som helst. De övriga två matcherna bör de vinna. Givetvis är Malmö guldfavorit, men att ett lag som spelar Brorson, Tinnerholm och Rakip från start ska springa hem Allsvenskan är såklart inte sant.

Än så länge bör man inte räkna ut något lag. Däremot är det väl uppenbart att Gbg har för liten offensiv spets för att kunna hota. Häcken är för defensivt balanserat. Elfsborg lite för dåliga. Kvar har vi då Östersund, AIK, DIF och Peking som reella utmanare. Ärligt talat vet jag inte om Malmö är särskilt mycket bättre än nämnda lag.
Grejen är ju att Malmö har en sån jävla bredd. Vi såg det mot Djurgården (tror dessutom att Salorm kommenterade på just det), om man kan byta in kvaliteter som Berget och Eikrem besitter när det är en halvtimme kvar så vinner man matcher i allsvenskan. Det står redan klart nu när det bara gått ett par omgångar av allsvenskan, räkna med att det blir jävligt tydligt framåt höstkanten när skador och trötthet kommer hos alla lag.
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Wiland har fått 9 skott på sig, 3 har gått in. Dvs, Malmö kniper som fan där bak, och gör det bra, inte mycket som kommer igenom.
Dessutom två av dessa tre insläppta mål på fasta situationer, en straff och en hörna.
Citera
2017-04-27, 11:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Bra målvakter eller usla anfallare.

Jansson var fantastiskt duktig men samtidigt var det en del avslut som kunde varit bättre samt en del som smet precis utanför stolpen.

Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Jag hoppas du inte polisanmäler mig för det grovt väpnade poängrånet mitt lag utsatte ditt lag för ikväll.

Satan så uddlösa vi är i år.

hahaha Det är faktiskt inte utan att man går i dom tankarna. Det var svårsmälta poäng att tappa. Vi hade verkligen behövt en seger till nu, inte ytterligare en match som slutade 0-0. Nu har vi tre sådana på 5 matcher. Men man får väl vara glad över att vi åtminstone skapade chanser denna gången.

Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Jäklar. Hur många av hög kaliber?

Om jag skall vara ärlig så är nästan hela matchen ett stort jävla töcken för mig. Frustrationen tog över totalt. Men det var säkerligen 4-5 chanser som borde kunnat resultera i mål samt en handfull möjliga mål. Men det var helt klart en sådan kväll när inget skulle in.
Citera
2017-04-27, 11:27
Medlem
anteri17s avatar
Första matchen away för min del i år. Lär gå åt helvete.
Citera
2017-04-27, 11:52
Medlem
Shuyins avatar
Citat:

Ni är ju favoriter, bara backa hem och ställa om.
Citera
2017-04-27, 12:08
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Fan vad pissigt det känns att vi i år trots rätt fina talanger har valt att spela med exakt samma åldersstigna lag som förra året minus Dahlberg med tanke på hur mediokra vi ändå ser ut att vara.

Om vi ändå ska vara så här usla hade vi lika gärna kunnat formera ett lag likt:

Dahlberg, Billy, Zalo, Rogne, Salo, Rieks, Sabah, Albaek, Björdal, Omarsson, Hysén

där Billy, Zalo, Sabah och Omarsson samtliga är unga, utvecklingsbara samt har framtiden för sig.

Då hade vi ju iallafall genomfört någon form av generationsväxling.

Nu gör vi varken det, satsar mot toppen, kapar kostnader eller utvecklar unga spelare.
Nu harvar vi bara vidare med samma usla startelva som inte tagit oss någonstans.
Citera
2017-04-27, 12:17
Medlem
Citat:
Fan vad pissigt det känns att vi i år trots rätt fina talanger har valt att spela med exakt samma åldersstigna lag som förra året minus Dahlberg med tanke på hur mediokra vi ändå ser ut att vara.

Om vi ändå ska vara så här usla hade vi lika gärna kunnat formera ett lag likt:

Dahlberg, Billy, Zalo, Rogne, Salo, Rieks, Sabah, Albaek, Björdal, Omarsson, Hysén

där Billy, Zalo, Sabah och Omarsson samtliga är unga, utvecklingsbara samt har framtiden för sig.

Då hade vi ju iallafall genomfört någon form av generationsväxling.

Nu gör vi varken det, satsar mot toppen, kapar kostnader eller utvecklar unga spelare.
Nu harvar vi bara vidare med samma usla startelva som inte tagit oss någonstans.
Måste ju kännas extra pissigt när sju av era startspelare igår också har kontrakt som går ut antingen i sommar eller efter säsongen. 8 om man räknar med Albaek som antagligen hade startat om han inte varit skadad.
Citera
2017-04-27, 12:23
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Måste ju kännas extra pissigt när sju av era startspelare igår också har kontrakt som går ut antingen i sommar eller efter säsongen. 8 om man räknar med Albaek som antagligen hade startat om han inte varit skadad.

Samtidigt typ inga spelare jag kommer sakna. Många spelare jag kan tänka mig släppa. Endast Rieks jag känner verkligen vill ha kvar.

Bjärsmyr är en sån spelare jag absolut inte vill förlänga med. Kapten till trots visar han en sån sjukt jävla meningslös och lealös attityd. Han snackar om ambition, kravställning etc men han själv verkar själv totalt sakna självkritik och möjlighet till rannsakan.

Han får gärna lämna sin 300 000 kr lönepost och dra utomlands igen.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2017-04-27 kl. 12:27.
Citera
2017-04-27, 12:48
Medlem
Citat:
Samtidigt typ inga spelare jag kommer sakna. Många spelare jag kan tänka mig släppa. Endast Rieks jag känner verkligen vill ha kvar.

Bjärsmyr är en sån spelare jag absolut inte vill förlänga med. Kapten till trots visar han en sån sjukt jävla meningslös och lealös attityd. Han snackar om ambition, kravställning etc men han själv verkar själv totalt sakna självkritik och möjlighet till rannsakan.

Han får gärna lämna sin 300 000 kr lönepost och dra utomlands igen.
Det är ju också min poäng. Inte nog med att de är gamla, dyra och antagligen inte leder er till en topp3-placering. De kommer inte heller att utgöra stommen nästa säsongen. Positivt för er nya tränare som då får forma truppen efter eget tycke och smak men det blir ingen lätt uppgift att bygga en slagkraftig trupp ifrån scratch. Även om ni har goda resurser och är en attraktiv klubb att gå till.
Citera
2017-04-27, 13:32
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
En lagsport där allt omkring har betydelse. Hade det varit under slutet av 1980-talet skulle man dock tämligen enkelt kunnat ha förlorat mot något annat topplag i en slutspelsmatch...

Men över tid har organisation och sammanhang betydelse. Rättvisare enligt mig.

Men de som räknar in en enkel seger i Allsvenskan har fel. Det har aldrig funnits enkla segrar i Allsvenskan. Och återigen kommer mentalitet och organisation in.

Daniel Andersson & Co tillåter inte att man anser att några matcher är "enkla".

Wiland- Tinnerholm, Carvalho, Konate- Yotún, Lewicki, Rakip, Eikrem, Berget- Bergqvist, Rosenberg.
Andersson (mv).

Dessa tolv har kontrakt som går ut 2017-12-31.

Yotún har signalerat att han vill lämna redan i sommar. Berget väntar med förhandlinarna för att se vad som dyker upp.

Danne & Co det blir ingen lång sommarsemester.
Citera
2017-04-27, 14:12
Medlem
0174Affes avatar
Citat:

Stanna hemma då
Citera
2017-04-27, 14:12
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det som MFF-are verkar ha hakat upp sig på är att det var så mycket för HJKs kvalité, hela grejen var snarare att vi efter en usel hemmakamp låg under med 1-2 inför bortareturen.
Endast 5% av alla lag genom alla tider i europacuperna som torskat första hemma med 1-2 (eller om det var ännu mindre procentuellt) hade lyckats vända det till avancemang.

Det var därmed en otroligt stark insats och snarare en bragd. Sedan att resan och stämningen där vi bar fram gubbarna (en av de bästa läktarinsatser vi gjort någonsin sett till antal) är något som snarare är grädden på moset än själva moset.

Ja asså. Ordet bragd är ju ganska personligt, men att spela skit hemma å sen peta in en boll borta mot ett finskt lag, kom igen?
Vi slog dem med 4-0 med en ganska b-betonad elva någon månad innan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in