2017-04-27, 10:18
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoBolan
Live Essentials är nedlagt och Microsoft tillhandahåller inte längre downloads för den sviten.

Jag bumpar därmed tråden för att fråga om det kommit ut nåt bättre senaste 2 åren.

Mina krav: Stöd för både Outlook365, Outlook och gmail out of the box.
Jag vill inte behöva manuellt konfigurera SMTP-servrar och portar

Och jag vill inte ha Thunderbird (avskyr deras flikbaserade UI)

Jag har prövat emClient, Mailbird, Claws Mail, Opera Mail etc men har för mig att alla saknar gratis Outlook365-stöd (eller åtminstone inte har nån automatiskt setup-process utan kräver manuell konf av både in och utgående mailserver-adresser och portar)

Live Essentials finns på nätet för nedladdning.
Citera
2017-04-27, 10:21
Medlem
UndeadNinjas avatar
Mail.com funkar men annars finns ju den förinstallerade e-post appen där du kan logga in med flera olika mail, samt flera olika klienter.
Citera
2017-04-27, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Live Essentials finns på nätet för nedladdning.
Mjo men bara på suspekta sidor såsom downloads.cnet.com (jo, mycket skit och malware där)
Finns det nån seriös sida med prograbank som du kan rekommendera?
Citera
2017-04-27, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Mail.com funkar men annars finns ju den förinstallerade e-post appen där du kan logga in med flera olika mail, samt flera olika klienter.
Vill ha ett desktop-program, webmail har jag redan.

Windows 10:s default mailklient hade funkat om det inte vore för att de fullständigt skiter i att fixa buggarna i den.
I dagsläget är den helt oanvändbar i 64-bitars Windows på engelska, eftersom det inte går att stänga av autocorrect - så den ändrar texten i svenska mail sönder och samman

Detta är ett känt problem. På Microsofts supportforum påstår de att "Det ska ju styras via den glboala autocorrect-inställningen i Windows" - men det funkar inte alls.
72 svar i denna tråd där de flesta har samma problem som jag och Microsoft bemödar sig aldrig att fixa det.
https://answers.microsoft.com/en-us/...8fc2dd2?auth=1

Senaste kommentaren
"2017 ! and Microsoft can´t correct a simple thing ! I have windows 10 HOME x64 , turned of auto correct options under Devices/Typing ... and it DOES NOT WORK. "
Senast redigerad av MarcoBolan 2017-04-27 kl. 23:11.
Citera
2017-04-28, 08:45
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Mjo men bara på suspekta sidor såsom downloads.cnet.com (jo, mycket skit och malware där)
Finns det nån seriös sida med prograbank som du kan rekommendera?

Här - (FB) Offline installationsfilen för Windows Live Essentials 2012 (svensk)
Citera
2017-04-28, 09:30
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Vill ha ett desktop-program, webmail har jag redan.

Windows 10:s default mailklient hade funkat om det inte vore för att de fullständigt skiter i att fixa buggarna i den.
I dagsläget är den helt oanvändbar i 64-bitars Windows på engelska, eftersom det inte går att stänga av autocorrect - så den ändrar texten i svenska mail sönder och samman

Detta är ett känt problem. På Microsofts supportforum påstår de att "Det ska ju styras via den glboala autocorrect-inställningen i Windows" - men det funkar inte alls.
72 svar i denna tråd där de flesta har samma problem som jag och Microsoft bemödar sig aldrig att fixa det.
https://answers.microsoft.com/en-us/...8fc2dd2?auth=1

Senaste kommentaren
"2017 ! and Microsoft can´t correct a simple thing ! I have windows 10 HOME x64 , turned of auto correct options under Devices/Typing ... and it DOES NOT WORK. "

Jag tycker Windows 10 mail klient funkar toppen. Annars kan du ju kolla i store efter en annan mail app. Där kan du tex ladda ner mal.com som app men bästa är ju att hitta en mail där du kan ha olika konton samtidigt såsom i Windows egna mail app. Så testa söka i store
Citera
2017-04-30, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Här - (FB) Offline installationsfilen för Windows Live Essentials 2012 (svensk)
Tack! Ser seriöst ut.
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Jag tycker Windows 10 mail klient funkar toppen. Annars kan du ju kolla i store efter en annan mail app. Där kan du tex ladda ner mal.com som app men bästa är ju att hitta en mail där du kan ha olika konton samtidigt såsom i Windows egna mail app. Så testa söka i store
Klienten fungerar som sagt toppen förutom i vissa versioner av Windows där man inte kan stänga av autocorrect vilket gör den oanvändbar för att skriva mail med (den rättar "höra" till "hora" då jag har system settings på engelska)

Precis, jag nöjer mig inte med en single-account app. Att leta på måfå själv har jag gett upp på, då jag redan prövat cirka 10 program baserat på topplistor, utan att hitta nåt som duger.
Senast redigerad av MarcoBolan 2017-04-30 kl. 12:15.
Citera
2017-05-01, 02:30
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Tack! Ser seriöst ut.
Klienten fungerar som sagt toppen förutom i vissa versioner av Windows där man inte kan stänga av autocorrect vilket gör den oanvändbar för att skriva mail med (den rättar "höra" till "hora" då jag har system settings på engelska)

Precis, jag nöjer mig inte med en single-account app. Att leta på måfå själv har jag gett upp på, då jag redan prövat cirka 10 program baserat på topplistor, utan att hitta nåt som duger.

Vad menas med "vissa versioner av Windows". Windows 10 klienten finns ju bara i Windows 10. Jag provade nyss och det var mycket enkelt att lägga in mina olika mailadresser.
Citera
2017-05-02, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Vad menas med "vissa versioner av Windows". Windows 10 klienten finns ju bara i Windows 10.
Jag vågade inte säga säkert om det bara gällde 64-bit-versionen eller inte.
Men av min länk att döma gäller det alla versioner av Windows, det "svar" som postades var felaktigt och funkar inte för någon av de andra förbannade användarna.

Som sagt, appen funkar bra vad gäller kontohantering förutom att den tyvärr blir obrukbar då man inte kan skriva ett mail i den utan att det autocorrectas till systemspråket i Windows.
Så MS har lyckats förstöra en annars bra produkt
Senast redigerad av MarcoBolan 2017-05-02 kl. 01:27.
Citera
2017-05-02, 03:25
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Jag vågade inte säga säkert om det bara gällde 64-bit-versionen eller inte.
Men av min länk att döma gäller det alla versioner av Windows, det "svar" som postades var felaktigt och funkar inte för någon av de andra förbannade användarna.

Som sagt, appen funkar bra vad gäller kontohantering förutom att den tyvärr blir obrukbar då man inte kan skriva ett mail i den utan att det autocorrectas till systemspråket i Windows.
Så MS har lyckats förstöra en annars bra produkt

Kör du verkligen version 1703 av Windows 10? Windows creator update?

Citat:
Om du vill kontrollera stavningen väljer du knappen Stavning. Stavningskontrollen använder standardspråket i Windows, men du kan välja den nedrullningsbara listrutan bredvid Stavning för att välja ett annat språk för stavningskontrollen.

https://support.office.com/sv-se/art...a-2e509e5ca93a

Men här är programmet som utklassar den appen men det vill du ju inte ha:
http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.657...ndows-10-appen
Citera
2017-05-02, 18:38
Medlem
deadhead.s avatar
Kör själv med Mailbird och är supernöjd.
Citera
2017-05-03, 18:06
Medlem
GurkHelvetes avatar
Helnöjd med default appen för mail i Windows 10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in