Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-10-28, 07:50
  #1
Medlem
Nån som kan tipsa om bästa gratis mailklienten till Windows 10? Den inbyggda är kisskass då man ej kan skapa egna mappar. Har installerat Mailbird som verkar bra men får inte pop3 att funka. Frågan är om man ska köra IMAP istället, dock får man ju inte "hem" mailen då.

En annan sak. Vad kan man göra med gamla datorn och de mail som finns där i Windows Mail (Windows vista)? Kan man migrera dem på nåt bra sätt? Till vilket program om man inte har Office Outlook? Går det att installera Windows Live Mail på Windows 10 och kan man migrera över mailen dit? Eller kan man göra backup på mailen och lägga på USB, men hur kan man då komma åt dem och läsa gamla mail (finns en del viktiga mail som jag vill ha kvar)?
Citera
2015-10-28, 08:24
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
http://windows.microsoft.com/sv-se/w...ive/essentials

Bocka av det du inte vill ha installerad. Det bör väl fungera?
Citera
2015-10-28, 08:56
  #3
Medlem
Det händer inget om man laddar ner och installerar Live Mail. Läste nånstans att man först måste installera Net Framework 3.0, får väl testa detta sen. Frågan är om det går i Windows 10.
Citera
2015-10-28, 10:37
  #4
Medlem
Tydligen ska man kunna importera mail från Windows Mail till EM Client.
Citera
2015-10-28, 11:48
  #5
Medlem
M1159s avatar
Thunderbird fungerar bra för mig.
Citera
2015-10-28, 12:00
  #6
Medlem
Men kan du importera från tex Windows Mail till Thunderbird?
Citera
2015-10-28, 12:57
  #7
Medlem
M1159s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spectre1
Men kan du importera från tex Windows Mail till Thunderbird?

Ingen aning då jag inte har provat och inte har det behovet.
Citera
2015-10-28, 13:18
  #8
Medlem
M1159s avatar
Har du behov av att överföra dina mail från ett mailprogram till ett annat så rekommenderar jag att du försöker med Amic Mail Backup detta har jag använt några gånger tidigare med gott resultat.

http://download.cnet.com/Amic-Email-...-10768887.html
Citera
2015-10-28, 21:22
  #9
Medlem
PeterNosters avatar
I thunderbird kan man kan importera från:

Eudore
Outlook
Outlook Express
Windows Live Mail

https://support.mozilla.org/sv/products/thunderbird
__________________
Senast redigerad av PeterNoster 2015-10-28 kl. 21:25.
Citera
2017-04-26, 23:31
  #10
Medlem
Live Essentials är nedlagt och Microsoft tillhandahåller inte längre downloads för den sviten.

Jag bumpar därmed tråden för att fråga om det kommit ut nåt bättre senaste 2 åren.

Mina krav: Stöd för både Outlook365, Outlook och gmail out of the box.
Jag vill inte behöva manuellt konfigurera SMTP-servrar och portar

Och jag vill inte ha Thunderbird (avskyr deras flikbaserade UI)

Jag har prövat emClient, Mailbird, Claws Mail, Opera Mail etc men har för mig att alla saknar gratis Outlook365-stöd (eller åtminstone inte har nån automatiskt setup-process utan kräver manuell konf av både in och utgående mailserver-adresser och portar)
Citera
2017-04-27, 08:36
  #11
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoBolan
Mina krav: Stöd för både Outlook365, Outlook och gmail out of the box.
Jag vill inte behöva manuellt konfigurera SMTP-servrar och portar

Det där låter som uppstressad frustration. Det du vill ha - finns inte, iaf inte out-the-box. Däremot får du funktionaliteten du söker om du betalar någon krona - eller spenderar några minuter på att förkovra dig.
Citera
2017-04-27, 09:57
  #12
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoBolan
Live Essentials är nedlagt och Microsoft tillhandahåller inte längre downloads för den sviten.

Jag bumpar därmed tråden för att fråga om det kommit ut nåt bättre senaste 2 åren.

Mina krav: Stöd för både Outlook365, Outlook och gmail out of the box.
Jag vill inte behöva manuellt konfigurera SMTP-servrar och portar

Och jag vill inte ha Thunderbird (avskyr deras flikbaserade UI)

Jag har prövat emClient, Mailbird, Claws Mail, Opera Mail etc men har för mig att alla saknar gratis Outlook365-stöd (eller åtminstone inte har nån automatiskt setup-process utan kräver manuell konf av både in och utgående mailserver-adresser och portar)

Låter faktiskt som om du behöver Windows 10s epost-app!
=start-knapp, kugghjulet, Konton, E-post och appkonton!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback