Citat:
Ocker?
Tycker man det är för dyrt väljer man ett annat alternativ. Det är ju ingen lag på att du måste köpa en iPhone.
Hur är ockret när det gäller uthyrning av bilar? Är OKQ8 ockrare?
Men det ordnar du. Du startar Lagomjantes hederliga mat AB.
Alla som vill att det ska gå rätt till handlar av dig. Och du har ju lovat att det inte skall vara något svineri. (Dock tror jag du ska undvika att ta med slemhog i firman).
Effektivitet?
Folk får ju välja själva om dom vill vara effektiva eller inte på sin fritid.
Men det står ju dig och andra fritt att låta andra bestämma. Oftast brukar ni dra er till religion. Där prästen är er herde. En del brukar dock gny om sekterism mm. Men det är bara de som kräver att ni ska sköta er själva. Förr fanns kloster för sådana som er. (Finns fortfarande, även om det inte är så omfattande).
Tycker man det är för dyrt väljer man ett annat alternativ. Det är ju ingen lag på att du måste köpa en iPhone.
Hur är ockret när det gäller uthyrning av bilar? Är OKQ8 ockrare?
Men det ordnar du. Du startar Lagomjantes hederliga mat AB.
Alla som vill att det ska gå rätt till handlar av dig. Och du har ju lovat att det inte skall vara något svineri. (Dock tror jag du ska undvika att ta med slemhog i firman).
Effektivitet?
Folk får ju välja själva om dom vill vara effektiva eller inte på sin fritid.
Men det står ju dig och andra fritt att låta andra bestämma. Oftast brukar ni dra er till religion. Där prästen är er herde. En del brukar dock gny om sekterism mm. Men det är bara de som kräver att ni ska sköta er själva. Förr fanns kloster för sådana som er. (Finns fortfarande, även om det inte är så omfattande).
Ocker av skitbostäder när människor är desperata. Iphone kan jag leva utan. Bostad kan jag inte leva utan och skulle vara extremt pressad om jag får arbete eller blir antagen i en stad där jag inte ens har kontakter.
Hade svineriet bara påverkat dig så hade vi haft en annan situation. Nu påverkar det alla 7 miljarder som bor på jorden i olika grad när du gör dåliga val i livet och stöttar skurkföretag. Det är lättare med politisk styrning då politik just borde röra frågor som social planering och vår överlevnad.
Visst kan jag starta ett sådant bolag men det finns redan... Min poäng är att vi bryr oss inte... Vi föredrar att köpa en iphone och käka budget. Andras misär är inte vårt problem i nyliberal anda. Lite som när Sverige utmärkte sig för att ha minst klimatavtryck när vi samtidigt konsumerar varor från riktigt skitiga industrier utomlands. Men det räknades som deras utsläpp...
Samtidigt missförstår du, det är svårt att göra medvetna val hela tiden och det är priset som står på hyllan, inte om det är monsanto. Vi bryr oss nästan alla bara om pengar och profit. Vissa av oss för att vi inte har så jäkla mycket utan vi är belånade upp till öronen och måste tänka ekonomiskt.
Vi ser hur det går med klimatdiskussionen. Alla pratar om att vi måste ställa om till grönt och det går ju himla snabbt. För det får inte ske genom att rucka på marknadsekonomin och eviga tillväxten i en ändlig värld.
Kul att du tar upp religion. Du har väl redan startat Alphas Marknadsekonomiska kyrka AB där ni tillber marknadens osynliga hand som ska frälsa oss alla och absolut inte har några svagheter.
Senast redigerad av Lagomjante 2017-04-27 kl. 23:08.
Senast redigerad av Lagomjante 2017-04-27 kl. 23:08.