2017-04-27, 21:19
Medlem
Tror ni Kaj kommer ut i maj?
Citera
2017-04-27, 21:19
Medlem
Jag har ingenting emot att han släpps åklagaren har ju inte torrt på fötterna.
Men min persoliga åsikt och tro är att han är skyldig.
Senast redigerad av Lgwpnorr 2017-04-27 kl. 21:23.
Citera
2017-04-27, 21:21
Medlem
Vad är oddsen för att ovanstående indiciekedja helt eller delvis stämmer in på KL och att han samtidigt är oskyldig?
Lite för bra för att vara sant att han är helt oskyldig...
Jag tror i vilket fall inte att han är någon mördare i grunden, mordet var ett olycksfall i arbetet bara.
Citera
2017-04-27, 21:22
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Nu hittar du på saker igen. Men frågan var vart jag hade påstått att jag var orolig för att huvudförhandlingen skulle flyttats fram innan åklagaren blev sjukskriven. Jag bad dig om en länk till vart jag sagt det.

Jag tror inte du sagt att du var orolig. Det var min tolkning. Men uppenbarligen fann du något negativt med det hela. Vilket är ett mer passande ord?

Citat:
Ursprungligen postat av habet
Som vanligt en massa svammel, ett icke svar!
VAD i indiciekedjan pekar på att det är trovärdigt att det är just någon av dessa 3 personer som har utfört brottet? I den av den tidigare åklagaren skapade indiciekedjan är det ju meningen att det ska vara enbart Linna som är skyldig. Det är ju bara den indiciekedjan du hade tillbuds när du påstod att det är en plausibel teori att brottet utfördes av någon i en "mindre krets".
HD har bedömt den som tillfört den största delen till den indiciekedjan, för att vara snäll, som mindre trovärdig nu än då det begav sig.
Så åter igen, vad är det i den indiciekedjan som pekar på de 3 menar du?

Jag tror helt enkelt att du bara hittar på ett svar för att komma med ett.
Du för en direkt oärlig debatt.

Det som gör teorin plausibel är styrkan i indiciekedjan. Brist på andra sannolika alternativ. Hur många som hovrätten vill avfärda innan Kaj Linna kan dömas en andra gång vet inte jag.

För en gångs skull använder du dig av korrekt terminologi. Högsta domstolen har bedömt att huvudvittnet är <mindre trovärdig nu än då det begav sig>. Något annat har Högsta domstolen inte sagt.
Citera
2017-04-27, 21:24
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av An84
Tror ni Kaj kommer ut i maj?

Det kan inte uteslutas. Kanske pekar till och med det mesta på det? Åklagaren skulle kunna ha något nytt att utöka indiciekedjan med men det är tveksamt vad ett nytt vittne, exempelvis, kan ha för bevisvärde efter så många år.
Citera
2017-04-27, 21:31
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skräddaren
Vad är den långsökta förklaringen enligt dig?

Du vet väl att Kaj Linna påstod att han var rädd att det skulle finnas felaktigt avsatta spår från honom på platsen. Den förklaringen är långt ifrån trovärdig.
Citera
2017-04-27, 21:42
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsemestern
Du vet väl att Kaj Linna påstod att han var rädd att det skulle finnas felaktigt avsatta spår från honom på platsen. Den förklaringen är långt ifrån trovärdig.
Om jag fick höra att man hade hittat spår från mig på en mordplats, då skulle jag nog också ana att någon försökte sätta dit mig.
Citera
2017-04-27, 21:52
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Om jag fick höra att man hade hittat spår från mig på en mordplats, då skulle jag nog också ana att någon försökte sätta dit mig.

Spår som i DNA? Källan till den uppgiften?
Citera
2017-04-27, 21:52
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsemestern
Det som gör teorin plausibel är styrkan i indiciekedjan. Brist på andra sannolika alternativ. Hur många som hovrätten vill avfärda innan Kaj Linna kan dömas en andra gång vet inte jag.
Vilka av punkterna i den muntliga resp. skriftliga bevisningen mot Linna tycker du är mest övertygande:

(FB) Kalamarksmordet i Piteå 2004 (är Kaj Linna oskyldigt dömd?)
Citera
2017-04-27, 21:53
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Vilka av punkterna i den muntliga resp. skriftliga bevisningen mot Linna tycker du är mest övertygande:

(FB) Kalamarksmordet i Piteå 2004 (är Kaj Linna oskyldigt dömd?)

Den sammanlagda styrkan av indiciekedjan.
Citera
2017-04-27, 21:57
Medlem
Kan motivet för mordet varit att komma åt slutuppgörelseavtalet?
Citera
2017-04-27, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lgwpnorr
Vad är oddsen för att ovanstående indiciekedja helt eller delvis stämmer in på KL och att han samtidigt är oskyldig?
Lite för bra för att vara sant att han är helt oskyldig...
Jag tror i vilket fall inte att han är någon mördare i grunden, mordet var ett olycksfall i arbetet bara.

Gäller det för Anders Eklund också, han är ingen mördare i grunden? Ett olycksfall i arbetet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in