Citat:
Ursprungligen postat av
madtop
Självklart vet vi avståndet till planeterna, att mäta avstånd med radio eller laser är inte direkt rocket sience. Du kan själv köpa en enkel avståndsmätare för kortare avstånd på t.ex Clas Ohlsson. Att göra samma sak på längre avstånd som till månen eller Venus har gjorts miljontals gånger av hundratusentals människor, jag har själv mätt avståndet till månen.
Så jo, jag och hundratusentals andra vet hur långt det är till månen, planeterna och solen. Vill du hävda att vi inte kan mäta avståndet så måste du börja med att falsifiera vår mätmetod.
Nej du kan inte mäta avstånd när du inte har något avstånd du kan jämföra med och du har inget avstånd att jämföra med eftersom du aldrig besökt någon annan planet ellet måne.
Tom grön laser av riktigt bra kvalité är värdelös efter bara 4 miles så nej nu är du ute och seglar ännu en gång så det stänker om det. Lasern sprider sig.
Bevisa vad du påstår i ett visuellt experiment eller bara erkänn att du har noll bevis.
Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Fatta ditt pucko att jag suttit i flygplan antagligen fler timmar än du gått i skolan:
https://www.shutterstock.com/video/clip-2527163-stock-footage-video-footage-of-a-airplane-flight-in-clouds-with-sun.html
Du ser inte skillnad på solens storlek från marken och från flygplanet.
Det gör du definitivt om du inte är blind och dessutom är ballongerna i många fall +60000 feet så dubbelt så höga som kommersiellt flyg så din tro betyder ingenting här.
Citat:
Ursprungligen postat av
madtop
Vetenskapligt finns det ingen som helst tvekan om att jordens form är bevisad.
Precis så nu när vi med genuin vetenskap har bevisat att det inte finns någon kurva samtidigt som den heliocentriska kulten inte har ett enda bevis för något man påstår så är diskussionen över, vetenskap handlar om att observera fenomenet, inte sitta och rita nummer på ett papper.
Citat:
Ursprungligen postat av
ConnyKlasson
Är en solnedgång där solen lyser på undersidan av molnen ett tillräckligt visuellt experiment för dig?
Kan du presentera ett visuellt experiment som bevisar att jorden är platt?
Hade enbart undersidan lysts upp och ovansidan och sidorna vore mörka så vore det intressant så länka till vad du tänker på så skall vi se. En intressant aspekt på hela den grejen är att folk som bor riktigt högt på en rund jord skulle se solstrålarna enbart synas i taket och inte på golvet under en soluppgång men det är något som aldrig har observerats i verkligheten, så det där med molnen skall ni i den heliocentriska kulten tala tyst om, det är ännu en verklighets baserad observation som dödar heliocentrismen totalt.
Igen? Hur många filmer som bevisar att ingen kurva finns behöver ni? Börjar bli lite tröttsamt med att jag har presenterat 100% av bevis samtidigt som ni har nada.
https://www.youtube.com/watch?v=Uk1fjnXSvJc