Citat:
Ursprungligen postat av
RostigHink
Min teori varför dumheten växer som den gör är att det inte bara är i Sverige som betygsinflation och sänkta krav i skolan lett till en usel kunskapsnivå så man lätt går på skitsnacket från foliehattarna och inte har kunskapen att stå emot det. Med tanke på hur det ser ut i USA är jag inte förvånad över att plattjorderiet nått så bred publik. Vi som har kunskapen att bena ut sanningen skakar bara på huvudet åt skiten.
Så människor har genom någon sorts evolution blivit dummare med tiden, menar du? Kan det i sådana fall ha att göra med den digitala revolutionen? Det blir jävligt off topic, men ändå...
Beträffande FE tror jag att det också kan ha att göra med den breda psykosociala politiska formateringen och den medföljande splittringen människor emellan. I en värld då 72 kön är erkända kan det vara svårt att hitta samvaro eller greppa och förstå de (
jävligt snedvridna!) resonemang som ibland förs i diverse frågor. Det mesta är upp och ned i tillvaron, och mänskligheten har nog aldrig varit så splittrad som idag! I det scenariot blir FE en snuttefilt.
Enkelt belyst må hända, men ni förstår säkert vad jag syftar till.
Apropå foliehattar så finns det teorier och så finns det teorier. Då jag - enligt somliga - klär i stanniol mellan varven, dock i mer jordnära sakfrågor såsom ekonomi med mera, så skall stanniolets glans inte alltid förkastas. Dock gör FE-folket alla en otjänst som ägnar sin tid åt reella problem och frågeställningar. Det blir som David Icke! Han kommer med några sanningar här och där för att sedan runda av med att Obama är en ödla i mänsklig skepnad, och gör därmed sanningarna en otjänst genom sitt tramsande.