2017-04-27, 06:48
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
God morgon, rapporter om israelisk raid mot Damascus International Airport - Al Masdar News skrev om det nyss men antar att de inte är 100% bekräftat. Nått händer i varje fall
https://www.almasdarnews.com/article/breaking-reports-israel-air-raid-strikes-damascus-international-airport/

beregstein tack för svar ska kolla när jag vaknat till lite.

Vad fan håller Israel på med kan man undra? Är de på terroristernas sida nu? Dessa bomber stödjer ju indirekt terroristerna mer eller mindre.
Citera
2017-04-27, 07:13
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Vad fan håller Israel på med kan man undra? Är de på terroristernas sida nu? Dessa bomber stödjer ju indirekt terroristerna mer eller mindre.
Termen terrorist är rejält sliten och önskar att den endast användes för de som begår regelrätta terrordåd mot civila. Men hursom, israels fiende är hisbolla vilka säkert var målet med attacken. I förlängningen är dagens syrien också ett mål då de stödjer hisbolla och låter dem verka, liksom iran och troligen också irak.
Israel är vän med saudi, turkiet och jordanien som har rebeller som slåss i syrien, klart att israel kan hålla sams med dem. Men det betyder inte att israel vill ha ett islamistiskt kalifat som närmsta granne.
Citera
2017-04-27, 07:29
Medlem
Finns det ryssar på flygplatsen som attackerats?
Funkar inte ryssarnas luftvärn?
Citera
2017-04-27, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Finns det ryssar på flygplatsen som attackerats?
Funkar inte ryssarnas luftvärn?

Den funkar, men de är rädda för att använda denna, med all rätta. Frågan är hur mycket skit de kan ta från USA:s makthavare innan de agerar? En motaktion kan leda till förödande konsekvenser för oss alla. USA med Trump och hans ljusskygga vänner, beter sig som självmordsbombare; får de inte som de vill med sin expansion, så är de (judarna) beredda att utrota sig själva och hela världen med Samson Option.
Citera
2017-04-27, 10:51
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4

The Circus Tent is Coming Down - Tveklöst har ISIS och den Islamiska ockupationen i öst starka band med den sin sionistiska granne. De har alltid varit "Israels säkerhet" som varit grunden till kriget i Syrien. Och på ett längre och inte lika uttalat sätt Yinon Plan
ISIS som Israeli Secret Intelligence Service med religiösa wahhabister som kan göra jobbet på marken åt dem. Mer eller mindre.

Nyligen var man tydlig med att ISIS bad om ursäkt (!!) till Tel-Aviv efter man råkat, av misstag, komma in i deras ockuperad del av Golan Heights
Ex Military Minister Ya’alon Admits Tacit Israel-ISIS Alliance: Report
http://ahtribune.com/world/north-africa-south-west-asia/1633-moshe-yaalon.html
Citat:
Israel’s former minister of military affairs Moshe Ya’alon has admitted to a tacit alliance with ISIS, saying the group had "immediately apologized" to Tel Aviv after firing "once" into Israel
.

Israel Makes It Official: The Destruction of Syria Will Legitimize Israeli Land Grabs
http://russia-insider.com/en/military/israel-makes-it-official-destruction-syria-will-legitimize-israeli-land-grabs/ri19676

Detta har jag inte hört motiv än men de lär vara det sedvanliga tugget om "Hezbollah plan to attack/smuggla vapen och de den sjukaste jag hört är att Hezbollah skulle ha kommit över massförstörelsevapen och därför attackerats.

Jag vet att Israel vill framhäva sig som de lika gärna vore Irland, men de är en enorm skillnad.
Tidigare liknande fall i tex. Januari när man slog Militär flygbasen Mezzeh vid Damaskus, efter Aleppo befriats och förstörde mobiliteten för SAA mer än vad de där 59 Tomahawks Missilerna gjorde nu tidigare i april typ.
(Idag är det tydligen Damaskus International Airport som bombats, ej militärbas alltså)

Så ja, du har rätt det är stöd för terroristerna från terrorstaten nr. 1

PS: Kolla in ISIS Ledare, den mytomspunna Big Bad Bagdhadi som hållt ett enda tal, i en tom moské och med saftig guldklocka, titta noga.
(nu ska hans farsa ha rapporterats död enligt amerikansk MSM, de fortsätte spela de där kortet..)
Citera
2017-04-27, 11:01
Medlem
arbetets avatar
Citat:
The Circus Tent is Coming Down - Tveklöst har ISIS och den Islamiska ockupationen i öst starka band med den sin sionistiska granne. De har alltid varit "Israels säkerhet" som varit grunden till kriget i Syrien. Och på ett längre och inte lika uttalat sätt Yinon Plan
ISIS som Israeli Secret Intelligence Service med religiösa wahhabister som kan göra jobbet på marken åt dem. Mer eller mindre.

Nyligen var man tydlig med att ISIS bad om ursäkt (!!) till Tel-Aviv efter man råkat, av misstag, komma in i deras ockuperad del av Golan Heights
Ex Military Minister Ya’alon Admits Tacit Israel-ISIS Alliance: Report
http://ahtribune.com/world/north-africa-south-west-asia/1633-moshe-yaalon.html
.

Israel Makes It Official: The Destruction of Syria Will Legitimize Israeli Land Grabs
http://russia-insider.com/en/military/israel-makes-it-official-destruction-syria-will-legitimize-israeli-land-grabs/ri19676

Detta har jag inte hört motiv än men de lär vara det sedvanliga tugget om "Hezbollah plan to attack/smuggla vapen och de den sjukaste jag hört är att Hezbollah skulle ha kommit över massförstörelsevapen och därför attackerats.

Jag vet att Israel vill framhäva sig som de lika gärna vore Irland, men de är en enorm skillnad.
Tidigare liknande fall i tex. Januari när man slog Militär flygbasen Mezzeh vid Damaskus, efter Aleppo befriats och förstörde mobiliteten för SAA mer än vad de där 59 Tomahawks Missilerna gjorde nu tidigare i april typ.
(Idag är det tydligen Damaskus International Airport som bombats, ej militärbas alltså)

Så ja, du har rätt det är stöd för terroristerna från terrorstaten nr. 1

PS: Kolla in ISIS Ledare, den mytomspunna Big Bad Bagdhadi som hållt ett enda tal, i en tom moské och med saftig guldklocka, titta noga.
(nu ska hans farsa ha rapporterats död enligt amerikansk MSM, de fortsätte spela de där kortet..)
Kolla i andra tråden:

(FB) IS bad om Israel om ursäkt efter attack
Citera
2017-04-27, 11:39
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beregistain
-De hjälper sin vän och sina allierade i Damaskus.
Där har vi samma uppfattning. Ryssland befinner sig i Syrien på legalt sätt, dvs inbjudna av det land som blivit attackerat. Alltså "hjälper sin vän och allierade i Damaskus" precis som du säger.
Tillskillnad från amerikaner, NATO-trupper från väst och "frivillga civilla" från Europa/Saudi - om jag fattat rätt så är det enligt regelboken även för korrekt agerande i krig.
Citat:
-De säljer också sina vapen till Syrien och får vapenkontrakt med andra länder.
Ok jag känner inte till rysk vapenhandel får jag erkänna. Däremot hur mitt egna land håller på med det där.
När Löfven & Wallenberg åkte till Saudi så var det inte för brudarnas skull iaf:
The Indicter: Sweden’s unethical – and unlawful **– arms deals with ISIS-backing Saudis
http://theindicter.com/swedens-unethical-and-unlawful-arms-deals-with-isis-backing-saudis/
..och som svensk måste jag säga att de är förjävligt att se de där..

Citat:
-De försöker att öka sitt inflytande i regionen med tanke på att USA har misslyckats i Irak, så det här är en nagel i USA: s ögon vad gäller Ryssland.
Om nu Iraq är ett "misslyckande" från US/NATO sida, och sedan samma i Libyen och nu attackerar de Syrien. Risken för "ett eventuellt misstag" även här borde ju vara stor.
Så i spillrorna av det kaos som är kvar efter NATO/USA/ISRAELS bomber så är det en region som man nog främst från ryssarnas sida vill förhindra sig att spridas ännu mer.

Citat:
-Länder som Egypten, Jordanien och Turkiet sviktar sig mer mot ryssarnas sida.
Jordanien har varit träningsplats och under NATO-kontroll så länge jag kan minnas. Turkiet som vänner till Ryssland vet jag inte vad jag svara på riktigt, aldrig hört den åsikten.
Det är ett NATO-land med regelbundna clashes med både SAA och allierade, dvs Ryssland. Egyptens roll i det här kriget är som jag uppfattar det väldigt begränsad och där Regime Change redan skett.

Syrien - Iran - Ryssland och med stridande trupper från andra delar, tex. Al-Quds och givetvis: Hezbollah som visat sig vara soldater med fördel att ha på sin sida.
För ett land som invaderats av i stort sätt hela världen, NATO, USA, Israel & EU och varenda skadad wahhabist utan livslust.

Citat:
-De försöker avleda uppmärksamhet från Ukraina genom att slåss mot ett krig som är mer acceptabelt för det globala samhället.
Avleda uppmärksamheten från Ukraina, det är kanske en annan tråd men kort så har vi nog väldigt olika uppfattningar om vilka som finaniserade och stödde deras " color coded " "revolution" i Kiev.
Vad man vill ha fokus ifrån där förstår jag inte riktigt?

Citat:
Mitt tidigare svar riktade sig mer som förklaring till varför SAA+allierade+Ryssland inte ännu har gjort pulvermos av motståndet i Syrien. Det betyder inte att Ryssland föredrar ett krig i Syrien, utan att en förlängning av kriget med ett politiskt pung-grepp mot länder som ex KSA, UE, Israel och Turkiet kanske är att föredra än ett militärt avslutad "vinst" i dagsläget, Så resonerar jag
Jag förstår, men även om jag inte har samma uppfattning som du har så var det ett bra svar tack för det.

En faktor som Ryssland måste ha beräkningarna är att hela NATO/VÄST slår på krigstrummorna för mina lilla om ens det, ryssarna får ju skit för all möjligt även om de inte har nått med de att göra.
Propagandan i MSM i Väst berättade ju hur Putin bombade sjukhus och barn enligt närmast sadistiska anledningar. HADE man gått fram så pass hårt att civila offer hade ökat så hade man nog haft NATO-Soldater som inne i landet väldigt snabbt, dvs blivit invaderade själva.

Sen så är jag verkligen inte nån militär expert men från min synvinkel så kan jag inte annat än vara nöjd med Ryssland insats, hur de fått hela ISIS på dekis och befriat Aleppo och lyckats vända på vad som såg ut att bli liknande Iraq, eller Libya.

Jag kan inte riktigt se vad de skulle ha gjort som hade satt punkt för den invasion från väst (och för all del religiösa nutcases from Saudi, Pakistan och andra delar av den muslimska världen inklusive Europa)..men som sagt, jag har inte ens gjort lumpen.
Men att hålla nere antalet dödade och skadade civila är såklart viktigt.

..så jag frågar: Vad exakt är det som ryssarna skulle ha gjort annorlunda för att få ett snabbare resultat?

EDIT:
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Kolla i andra tråden:

(FB) IS bad om Israel om ursäkt efter attack
Ett judiskt bloggtips.. Men jag ska ge det en chans! Tack
Senast redigerad av Arbetarbroder 2017-04-27 kl. 11:44. Anledning: svar till arbetet
Citera
2017-04-27, 12:10
Medlem
Arbetarbroders avatar
Nu har man uttalat sig från TERRORSTATEN israels sida och detta gick i deras Anti-Hezbollah jargong

Strike on Damascus Airport in Line With Anti-Hezbollah Policy - Israeli Minister
https://sputniknews.com/middleeast/201704271053056196-damascus-airport-strike-israel-hezbollah/

Suprise suprise. Not.. det är deras linje att bete sig just såhär.. sjukt men inte oväntat.
Citera
2017-04-27, 12:19
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Trump under presidentkampanjen hade sunda, vettiga åsikter/positioner i så stor utsträckning som möjligt en amerikansk presidentkandidat kan ha, i de flesta frågor förutom hans miljöpolitik (standard republikansk kapitalistsvinpolitik där profit går före biosfären) och Israelfrågan (med allt vad det innebär, som hets mot Iran osv). Bortser man från Trump's miljöfientliga hållning, och att han helt enkelt inte utmanade Israel i någon större utsträckning (förutom typ när han sa att han inte ville ha judarnas pengar/donationer och att han vid något tillfälle sa att Israel borde betala USA för beskydd som alla andra länder), var Trump helt enkelt det vettigare valet. Hillary var precis tvärtom i de flesta frågor: relativt vettig miljöpolitik, kaos och katastrof i allt annat. Och Hillary har krigshetsat mot Iran å Azraelstatens vägnar i flera år, så det är ju inte direkt så att hon var bättre än Trump i den frågan:

Hillary Clinton Wants To Obliterate Iran:
https://www.youtube.com/watch?v=857guwaNbRc

Dessutom ville Hillary ha flygförbud i Syrien, vilket enligt de flesta krigsexperter hade urartat i ett krig mellan USA och Ryssland, så bindgalen var den häxan. Trump å andra sidan sa att han inte ville starta ett världskrig över Syrien. Det är liksom inte vårt fel att vi hejade på Trump när han var vettig.

Och när jag säger vettig menar jag inte att Trump var perfekt. Fanns en del viktiga frågor som jag inte höll med honom om; jag tycker t.ex. att han var feg när han inte backade cannabislegalisering (men det var ju positivt att han sa ja till medicinsk marijuana i alla fall), och liknande, men sådant kunde jag se över eftersom cannabis kommer att legaliseras globalt om några år, så det spelade mindre roll vad Trump tyckte i den sakfrågan.

Yeah yeah, skit ner dig.

+1
Fast du sitter inte och gråter över hans miljöpolitik eller annat, utan du gnäller just på hans favorisering av Israel och hur "Kushner styr utrikespolitiken", när det i själva verket var klart från början att han hade en oerhörd pro-Israel ställning. Och du vet vad en pro-Israel ställning betyder i praktiken, nämligen en aktiv och interventionistisk utrikespolitik. Liksom vad förväntade du dig? lol.

Man kan också tycka att du och andra är ganska lättlurade med tanke på hur ofta Trump bytte åsikter och hur klantig han var rent generellt.

Varför hänvisar du till ett minst sju år gammalt klipp? Du vet lika mycket som mig att Hillary var för överenskommelsen med Iran, vilket i princip innebar att USA löste frågan diplomatisk framför militärt. Utan den här överenskommelsen skulle Iran fortsätta med kärnvapenprogrammet och därmed "tvinga" USA till militärt angrepp med tanke på antalet centrifuger de hade utvecklat. Gissa vem som var emot överenskommelsen och ville häva den?
Citera
2017-04-27, 12:20
Medlem
Citat:
Nu har man uttalat sig från TERRORSTATEN israels sida och detta gick i deras Anti-Hezbollah jargong

Strike on Damascus Airport in Line With Anti-Hezbollah Policy - Israeli Minister
https://sputniknews.com/middleeast/201704271053056196-damascus-airport-strike-israel-hezbollah/

Suprise suprise. Not.. det är deras linje att bete sig just såhär.. sjukt men inte oväntat.

Har inte SAA S-300 och Ryssarna S-400 system?

Kan vara så att Israel använde sina nya Amerikanska F-35 som de fick för några dagar sedan.
Citera
2017-04-27, 12:22
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:

Varför kommer farbror Putin inte till räddning?

Jag trodde också att Damskus skulle låta det "regna scudmissiler" över Israel om de fortsätter, och detta hotet var från mars. Det finns hundra andra hot från Syrien som de inte förverkligat. Vad väntar de på?
Citera
2017-04-27, 12:38
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Har inte SAA S-300 och Ryssarna S-400 system?

Kan vara så att Israel använde sina nya Amerikanska F-35 som de fick för några dagar sedan.
Har jag ingen aning om vilket system man använder, men de skulle inte förvåna mig ett dugg om de kör med amerikanska vapen via Trump som gett krigsindustrien och de sinnesjuka NeoCons och fullblodtokiga judar fria händer med "The Military Industrial Complex" att beräkna antalet amerikanska trupper läste jag på PressTV:
http://www.presstv.com/Detail/2017/04/27/519601/US-empowers-Pentagon-in-Iraq-Syria-fight

..och jag misstänker att de där Tomahawks Missilerna efter "Assad gasade beautiful babies" i Idlib mer var på Netanyahus order än Trumps.

Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Varför kommer farbror Putin inte till räddning?

Jag trodde också att Damskus skulle låta det "regna scudmissiler" över Israel om de fortsätter, och detta hotet var från mars. Det finns hundra andra hot från Syrien som de inte förverkligat. Vad väntar de på?
Här sitter en flinande liten jävla jude och njuter, vilken överaskning du gör verkigen bra reklam för din terrorstats attacker.

EDIT:
Senast redigerad av Arbetarbroder 2017-04-27 kl. 12:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in