• 1
  • 2
2017-04-27, 09:30
Medlem
Det är den rädda vita medelklassen han pratar med. De män som vill att kvinnorna ska föda deras barn medan de själva går till jobben i bilfabrikerna. De män som inte vill förlora sina stora hus, sina feta bilar, sina vapen och sin manlighet.

http://ledare.story.aftonbladet.se/c...llera-kvinnor/

Det kanske inte låter så farligt i texten men när man ständigt gör denna skillnaden på grund av någons hudfärg där man väljer medvetet att prata nedsättande mot en specifik hudfärg men behandlar dom andra hudfärgerna annorlunda.

Man kan också läsa att vita kallas för just vita och dom andra hudfärgerna ofta blir ex afroamerikaner eller latinamerikan men uttrycket Europa amerikan har jag aldrig hört.

För när målas andra hudfärger som ex svarta eller bruna ut som monster, aldrig och det kommer aldrig hända. Som vit får man alltid vara GM vi är dom onda rasisterna, kvinnoförtryckarna, privilegierade, förtryckare osv.
Inget talas om hur dom vita utsätts för mest brott i båda Sverige och USA. Hur vita förtrycks genom apartheid i ex Sydafrika. Hur som vit kvinna löper större risk för att bli utsatt av våldtäkt av andra hudfärger.

Hur vet jag detta undrar ni kanske. Jo, jag läser mängder av artiklar och ser filmer.

1.The website “GenocideWatch.com” observes: “About 50 people on average are murdered in South Africa per day, of which at least 20 of them are whites (95% black-on-white murder rate). Please take into consideration that white people make up only 9% (4,500,000) of the demographics in South Africa, and therefore the white murder rate in South Africa is quite significant.”

2.Over 70,000 whites have been murdered in South Africa since power was handed to the ANC. Over 5,000 farmers have been murdered. Many of these killings involve hideous torture. An old terrorist chant of the ANC is: “Shoot the farmer! Kill the Boer!” This song has been sung in recent times even by President Jacob Zuma.

Här är filmen när han sjunger att man ska döda vita(boer) https://www.youtube.com/watch?v=6fzRSE_p1Ys

3..In Zimbabwe likadant. https://www.svd.se/slutet-narmar-sig...lytta-for-gott
ovanlig artikel av svd där BO är vita och som utsätts av rasism av sin regering.

Flertalet av oss vill stanna i Afrika. Jag vill stanna, men min regering vill inte ha mig på grund av min färg, säger en man som inte vill framträda med namn

4. Sverige har inte så mycket statistik där man följer raser som andra länder. Därför har jag läst 100 tals om inte 1000 tals brott och i synnerlighet våldtäkter där GM är av utländsk ursprung.
Dessutom har jag pratat med flera poliser och fångvakter som säger att kriminalitet domineras av invandrare. Det kanske inte är mycket till bevis för er men för mig säger det en hel del om vilka som är BO och vilka som är GM.
Därför rekommendera jag alltid folk i Sverige att ta ut domar själv så får ni svart och vitt utan mellanhänder.

5.USA.
Finns mängder av statistik men minoritet svarta dödar dubbelt så många vita som vita dödar svarta varje år. Då får man tänka på att vita dominera landet med 77,7 procent.
Svarta består bara av 2015 Black Population: 46.3 million, 14.4% of USA
In 2015*US Census Bureau estimated 46,282,080*African Americans in the*United States*meaning that*14.3% of the total American population of 321.4 Million*is Black. This includes those who identify as ‘Black Only’ and as ‘Black in combination with another race’.*The ‘Black Only’

https://www.usnews.com/news/articles...by-the-numbers

Så vem är det som förtrycks egentligen och vem som verklighetens BO. Vita människor bör va rädda även om dom är i majoritet. Då saker och ting inte är tagna ur luften eller av rasistiska anledningar.

Vad jag menar är om man nu ska skylla på färg och inte prata om individens roll i det hela så var konsekvent med andra ord var neutral. Skyll gärna på vita om det ligger något bakom det men glöm inte att skyll även på svarta, bruna, röda, gula om det är nu dom som ligger bakom.
Senast redigerad av Nyfikenpaallt 2017-04-27 kl. 09:40.
Citera
2017-04-27, 11:34
Medlem
Pretorian1s avatar
Jag läser inte skräpet längre som Aftonbladet, Expressen med fler producerar, det sänker moralen och skapar negativa känslor. Lägg energin på något mer Sverige främjande istället. Du kan egentligen göra vad som helst men börja med att bojkotta deras skriverier. Det finns absolut ingenting av värde för dig att läsa deras artiklar. Tvärtom.

Såtillvida det inte gäller en nationell eller internationell händelse. Håll dig undan.
Senast redigerad av Pretorian1 2017-04-27 kl. 11:48.
Citera
2017-04-27, 11:52
Medlem
Ankdammsmans avatar
Verkar som makarna Franchell är på kombinerad reportageresa och semester i Detroit. Kul för dem.

Vad gäller artikeln är det fascinerande att den inte ens nämner att staden styrts av demokraterna sen 1962, och hade svarta borgmästare mellan 1974 och 2013. Detroit är alltså ungefär som Malmö: ett gammal industristad som är ett grundmurat vänsterfäste, med starka inslag av maktmissbruk och de facto korruption.

Ändå nämns inte ens detta trots att det tar 30 sekunder att kolla upp, och dessutom anförs ofta i amerikansk debatt. Istället fokuseras helt på en republikansk president som suttit vid makten i tre månader.

Vad är det för research? Gjordes det ens research, eller är hela artikeln en sorts känslobaserat litteraturstycke med intervjupersoner som kanske existerar?
Citera
2017-04-27, 12:23
Medlem
Ankdammsmans avatar
Vi gör lite research för att testa hur svårt det är. En googling på "detroit mayor" ger denna som första träff:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_mayors_of_Detroit

Listan är färgkodad vilket gör den barnsligt enkel att använda. Jag scrollar ned till 1900-talet och kan med hjälp av färgerna och fotona snabbt räkna ut hur länge demokraterna haft makten och hur länge man haft svarta borgmästare.

Hur ska vi fortsätta nu då? Jag ser att en borgmästare satt i 20 år, han borde vara intressant. Vi klickar på honom:

https://en.wikipedia.org/wiki/Coleman_Young

Bingo! Här är ju hur mycket material som helst. Redan i början får vi veta att "Young's tenure as mayor has been blamed in part for the city's ills, especially the exodus of middle class taxpayers to the suburbs, the emergence of powerful drug-dealing gangs, and the rising crime rate. Political scientist James Q. Wilson wrote that, 'In Detroit, Mayor Coleman Young rejected the integrationist goal in favor of a flamboyant, black-power style that won him loyal followers, but he left the city a fiscal and social wreck." Stycket har två fotnoter till böcker som Franchell lätt borde kunna beställa.

Även i övrigt verkar Young ha varit en intressant person, först stridsflygare och aktivist (och förmodligen kommunist) som ung och sen borgmästare med väldigt blandat resultat. Hans polischef och politiske allierade dömdes till tio års fängelse för stöld, till exempel. I texten finns också uppgifter om annat intressant, som bankernas diskriminering av svarta och betydelsen av upploppet 1967 för staden. Massor av ledtrådar att följa upp där!

Vem ska vi kolla upp sen? Den korta texten om Kwame Kilpatrick säger att han dömdes till 28 års fängelse för korruption. Det låter spektakulärt, vi fortsätter med honom:

https://en.wikipedia.org/wiki/Kwame_Kilpatrick

Ojojoj! Strippor i residenset, försök att tysta journalister och sist men inte minst ett "pattern of extortion, bribery and fraud" som gav honom 28 år i fängelse så sent som 2013. Rena dynamiten alltså, och något som borde ha stort värde om man vill förklara stadens problem och hur folk röstar. Dessutom framträder ett mönster.

Nu orkar jag inte mer, men ovanstående demonstrerar vad man kan göra på 10 minuter med Wikipedia och lite kunskap om amerikansk politik. Men det är alltså för mycket för en uppburen journalist på Nordens största tidning.

Franchell kunde ha skrivit artikeln på två sätt:

1. Det hon valde, alltså att fokusera helt på Trump och diverse aktivister på vänsterkanten. Research verkar inte ha förekommit alls.

2. Göra research och utgå från den, och därmed hitta en massa som både förklarar saker och är hyperrelevant för svensk politik. De svarta borgmästarna i Detroit bedrev en aggressiv identitetspolitik som slutade med korruption, kaos och ekonomisk ruin. Parallellerna till dagens svenska debatt är inte jättesvåra att se, eller till Franchells gamla hemstad Malmö.

Man gör sina val och får stå för dem. Men seriöst, att inte klara eller orka en enkel googling...
Senast redigerad av Ankdammsman 2017-04-27 kl. 12:31.
Citera
2017-04-27, 12:37
Medlem
Hinner inte läsa artikeln/tråden nu, men tipsar om en notis på sajten "ledarsidorna" där man kan testa yttrandefrihetens gränser kring hur man till exempel får skriva om olika hudfärger:

"Felicia Mulinari, poet och kolumnist i bland annat ETC och Feministiskt perspektiv, har skrivit mängder av texter som kretsar kring ”vitas” makt, våra (orättvisa) privilegier och, givetvis, vår förkastlighet.

”Varje vit människa som tittar på mig kan vara någon som ska misshandla mig”.

skriver hon i ETC. Uttalandet kom att passera utan någon som helst reaktion från det officiella Sverige vilket torde leda till att vi kan, likt Mulinari, spekulera fritt om hur vi blir bemötta av varandra utan att för den skull bli anklagade för vare sig det ena eller andra.

Välj själv en av nedan och testa hur långt yttrandefriheten sträcker sig:

“Varje gul människa som tittar på mig kan vara någon som ska misshandla mig”

“Varje svart människa som tittar på mig kan vara någon som ska misshandla mig”

“Varje röd människa som tittar på mig kan vara någon som ska misshandla mig”

https://ledarsidorna.se/notis/notis-...etens-granser/

OT: Felicia Mulinari är för övrigt en av de författare som undertecknat protesten mot att tidningen nya tider är med på bokmässan. (Jag kan egentligen lite för lite om tidningen Nya Tider för att ha en helt klar åsikt om saken, men skulle gärna vilja ha en officiell förklaring till varför den anses högerextrem osv).
Citera
2017-04-27, 14:07
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Verkar som makarna Franchell är på kombinerad reportageresa och semester i Detroit. Kul för dem.
Makarna? Av bilden efter artikeln att döma ser det mer ut som mor och son, men jag kan ju ha fel ...
Citera
2017-04-27, 15:31
Medlem
tokidokis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Problemet är att med denna taktik så skapar dom extremister som Peter Mangs, lasermannen och Anton Lundin.

Dom retar mig till fullständigt också och det hade dom inte gjort om dom bara hade vart neutrala och ärliga.

Tvivlar fortfarande på att Mangs var en extremist utan ser honom mer som en vigilante eller medborgargardist.
Lundin tror jag snarare var en psykiskt sargad person som antagligen hade mobbats av utländska gäng under skolgången och sedan dumpats av samhället när han istället borde ha fått den positiva diskriminering och stöd som nu alltid går till invällare.

Men säkerligen var båda en produkt av det globalistiska kulturmarxistiska samhällsbygget.
Citera
2017-04-27, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tokidoki
Tvivlar fortfarande på att Mangs var en extremist utan ser honom mer som en vigilante eller medborgargardist.
Lundin tror jag snarare var en psykiskt sargad person som antagligen hade mobbats av utländska gäng under skolgången och sedan dumpats av samhället när han istället borde ha fått den positiva diskriminering och stöd som nu alltid går till invällare.

Men säkerligen var båda en produkt av det globalistiska kulturmarxistiska samhällsbygget.

Håller med att det är kulturmarxisternas fel som trycker ned vita människor som tillslut explodera till sådana sjuka människor.
Problemet är att dessa människor utåt sätt verkar ha dödat oskyldiga invandrare hux flux.
Vilket jag inte kan acceptera. Har inget emot invandrare förutom dom som överpresentera allt våld och våldtäkter i Sverige. Skulle gärna se en utrensning där.

Hade man däremot dödat invandrare som förtjänade det så hade vart en annan sak i mina ögon.
Citera
2017-04-27, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pretorian1
Jag läser inte skräpet längre som Aftonbladet, Expressen med fler producerar, det sänker moralen och skapar negativa känslor. Lägg energin på något mer Sverige främjande istället. Du kan egentligen göra vad som helst men börja med att bojkotta deras skriverier. Det finns absolut ingenting av värde för dig att läsa deras artiklar. Tvärtom.

Såtillvida det inte gäller en nationell eller internationell händelse. Håll dig undan.

Du har rätt. Jag mår som bäst när jag inte läser den skiten. Man tappar tron på mänskligheten när man läser deras dynga.
Citera
2017-04-27, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Vi gör lite research för att testa hur svårt det är. En googling på "detroit mayor" ger denna som första träff:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_mayors_of_Detroit

Listan är färgkodad vilket gör den barnsligt enkel att använda. Jag scrollar ned till 1900-talet och kan med hjälp av färgerna och fotona snabbt räkna ut hur länge demokraterna haft makten och hur länge man haft svarta borgmästare.

Hur ska vi fortsätta nu då? Jag ser att en borgmästare satt i 20 år, han borde vara intressant. Vi klickar på honom:

https://en.wikipedia.org/wiki/Coleman_Young

Bingo! Här är ju hur mycket material som helst. Redan i början får vi veta att "Young's tenure as mayor has been blamed in part for the city's ills, especially the exodus of middle class taxpayers to the suburbs, the emergence of powerful drug-dealing gangs, and the rising crime rate. Political scientist James Q. Wilson wrote that, 'In Detroit, Mayor Coleman Young rejected the integrationist goal in favor of a flamboyant, black-power style that won him loyal followers, but he left the city a fiscal and social wreck." Stycket har två fotnoter till böcker som Franchell lätt borde kunna beställa.

Även i övrigt verkar Young ha varit en intressant person, först stridsflygare och aktivist (och förmodligen kommunist) som ung och sen borgmästare med väldigt blandat resultat. Hans polischef och politiske allierade dömdes till tio års fängelse för stöld, till exempel. I texten finns också uppgifter om annat intressant, som bankernas diskriminering av svarta och betydelsen av upploppet 1967 för staden. Massor av ledtrådar att följa upp där!

Vem ska vi kolla upp sen? Den korta texten om Kwame Kilpatrick säger att han dömdes till 28 års fängelse för korruption. Det låter spektakulärt, vi fortsätter med honom:

https://en.wikipedia.org/wiki/Kwame_Kilpatrick

Ojojoj! Strippor i residenset, försök att tysta journalister och sist men inte minst ett "pattern of extortion, bribery and fraud" som gav honom 28 år i fängelse så sent som 2013. Rena dynamiten alltså, och något som borde ha stort värde om man vill förklara stadens problem och hur folk röstar. Dessutom framträder ett mönster.

Nu orkar jag inte mer, men ovanstående demonstrerar vad man kan göra på 10 minuter med Wikipedia och lite kunskap om amerikansk politik. Men det är alltså för mycket för en uppburen journalist på Nordens största tidning.

Franchell kunde ha skrivit artikeln på två sätt:

1. Det hon valde, alltså att fokusera helt på Trump och diverse aktivister på vänsterkanten. Research verkar inte ha förekommit alls.

2. Göra research och utgå från den, och därmed hitta en massa som både förklarar saker och är hyperrelevant för svensk politik. De svarta borgmästarna i Detroit bedrev en aggressiv identitetspolitik som slutade med korruption, kaos och ekonomisk ruin. Parallellerna till dagens svenska debatt är inte jättesvåra att se, eller till Franchells gamla hemstad Malmö.

Man gör sina val och får stå för dem. Men seriöst, att inte klara eller orka en enkel googling...

Bra gjort.
Det visar ännu en gång hur mycket dom vinklar Aftonbladet och gärna måla ut att det är dom vitas fel. När man nu tack vare internet kan använda källkritik ganska snabbt för att få reda på sanningen.
Citera
2017-04-27, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MariaMary
Hinner inte läsa artikeln/tråden nu, men tipsar om en notis på sajten "ledarsidorna" där man kan testa yttrandefrihetens gränser kring hur man till exempel får skriva om olika hudfärger:

"Felicia Mulinari, poet och kolumnist i bland annat ETC och Feministiskt perspektiv, har skrivit mängder av texter som kretsar kring ”vitas” makt, våra (orättvisa) privilegier och, givetvis, vår förkastlighet.

”Varje vit människa som tittar på mig kan vara någon som ska misshandla mig”.

skriver hon i ETC. Uttalandet kom att passera utan någon som helst reaktion från det officiella Sverige vilket torde leda till att vi kan, likt Mulinari, spekulera fritt om hur vi blir bemötta av varandra utan att för den skull bli anklagade för vare sig det ena eller andra.

Välj själv en av nedan och testa hur långt yttrandefriheten sträcker sig:

“Varje gul människa som tittar på mig kan vara någon som ska misshandla mig”

“Varje svart människa som tittar på mig kan vara någon som ska misshandla mig”

“Varje röd människa som tittar på mig kan vara någon som ska misshandla mig”

https://ledarsidorna.se/notis/notis-...etens-granser/

OT: Felicia Mulinari är för övrigt en av de författare som undertecknat protesten mot att tidningen nya tider är med på bokmässan. (Jag kan egentligen lite för lite om tidningen Nya Tider för att ha en helt klar åsikt om saken, men skulle gärna vilja ha en officiell förklaring till varför den anses högerextrem osv).

Bra gjort och det är just sådana artiklar som jag ständigt läser utan en enda reaktion. Skulle man däremot skriva samma artiklar fast man byter ut hudfärgen så skulle det bli ramaskri.

Mycket bra att du fick med att hon även skrivit under mot Nya tider, det visar tydligen vilken dubbelmoralen rasisten har.

Köper inte heller att Nya tider skulle vara en högerextrem tidning som många andra tidningar av alternativ media målas ut som.
Anledningar är ju för att dom inte döljer invandrarbrott, dom konkurrerar och väljer sina egna vägar mot dom etablerade tidningarna.
För mig är inte Nya tider högerextremt. Snarare vänsterextremt i så fall då det jobbar en gammal kommunist för tidningen vid namn Stefan Torsell.
Citera
2017-04-27, 16:09
Medlem
Pretorian1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Du har rätt. Jag mår som bäst när jag inte läser den skiten. Man tappar tron på mänskligheten när man läser deras dynga.

Alltså, det händer ju tyvärr fortfarande att jag går in på Aftonbladet, Expressen och så vidare, men det är högst sällan som jag faktiskt klickar på artiklarna, det håller gott och väl med rubrikerna, jag blir således vansinnig och stänger ner, jag kan redan på rubriken skönja vilket motbjudande skräp som kommer presenteras som fakta och logik.

Med det sagt. Att inte hålla koll på vad dom skriver emellanåt är som att ha en psyksjuk person inlåst i källaren, ibland måste man checka av vad dom har för sig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in