2017-04-27, 00:43
Medlem
ToBeFranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kentiro
Tycker det har låtit så i många säsonger nu. Har oftast slutat med att Malmö tagit guldet.

Precis som det är standard med "hedersamma förluster" och "vi spelade riktigt bra, men Malmö vann pga sena mål/domarmisstag/skador" vid bortamatcher mot Malmö.

När det händer gång på gång är det ingen slump.

Visst, men med tanke på hur mycket pengar övriga Sverige pumpar in i Malmö så borde vi alla få ta del av eventuell framgång.
Citera
2017-04-27, 00:56
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kentiro
Tycker det har låtit så i många säsonger nu. Har oftast slutat med att Malmö tagit guldet.

Precis som det är standard med "hedersamma förluster" och "vi spelade riktigt bra, men Malmö vann pga sena mål/domarmisstag/skador" vid bortamatcher mot Malmö.

När det händer gång på gång är det ingen slump.

Du framför ett fullt legitimt motargument. Men, alltid dessa men, så är det har varit inte konstant över tid.
Citera
2017-04-27, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Han använde ordet dess rätta betydelse alltså. Inlägget han skrev handlar alltså om sång, att domarna ska sjunga unisont. Vilken helt makalöst begåvad slutsats. Är det inte lika bra logga ut nu? Du har gjort dig själv till åtlöje nu i inlägg efter inlägg.

Med förståndshandikappade försvarare som du behöver killen inga kritiker, så jag lägger ner.

Ni får försöka ta er från blattesvenskan på egen hand...;0)
Citera
2017-04-27, 02:10
Medlem
Rutinerad som man är la man ju en lax på 1X i halvtid till 1.90 men fy kuk vilket bittert mål.

Vi kan verkligen inte vinna utanför Stockholm. Var nästan overkligt när vi ledde så länge, även om man tragiskt nog visste att kvitteringen skulle komma.
Citera
2017-04-27, 05:55
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Då är Sirius som sämst två även efter omgång 5. Ja ni, vart ska det här leda?
Inte om jönköping och malmö vinner och sirius förlorar...
Citera
2017-04-27, 05:56
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldisch
Ja ni ska vara glada om ni hänger kvar.
Det är vi. Tvivla aldrig på att det är målsättningen men lite hybris måste man väl ändå kunna få ha. Att heja på sirius har inte varit en dans på rosor kan jag säga. Så nu njuter man för fulla muggar.
Citera
2017-04-27, 07:14
Medlem
junazs avatar
Citat:
Det är ju sant.

Nu är ju dock inte alternativen endast Nannes dåliga anfallsfotboll, Nannes okej försvarsfotboll, eller Michelsen ganska bra defensiva fotboll. Hammarby hade kunna letat efter något annat. När klubben plockade in en hyllad dansk förväntade jag mig mer än en gris som Paulsen på topp.
Jo, det är ju högst tydligt att vi behöver förstärka med tekniskt bättre spelare på anfallspositionerna.

I övrigt köper jag helt Michelsens defensiva filosofi. Som du säger finns det ju så klart andra alternativ mellan Nanne och Jakob, men det känns ganska otypiskt Hammarby att ha en så pass prestigelös och icke naiv tränare, och det är ju skönt med omväxling när man ser att det faktiskt kan ge någonting. Särskilt i en klubb där pressen snabbt blir väldigt stor om resultaten uteblir.
Citera
2017-04-27, 07:28
Medlem
Citat:
Då är Sirius som sämst två även efter omgång 5. Ja ni, vart ska det här leda?

Sirius kommer garanterat att ta fler poäng än Falkenberg förra året iaf. 90 procent av poängen Falkenberg tog förra året har Sirius redan tagit. Sirius är förbi Falkenberg i maratontabellen och snart är Syrianska FC passerat.

Förhoppningsvis är de det enda direktuppflyttade laget från förra året som klarar sig kvar.
Citera
2017-04-27, 07:55
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Kan någon få bort Jörgen och få 2017 att gå? Helt meningslöst att vi ens spelar matcher i år. Vi har inget anfallsspel och släpper in ALLT vi släpper till i form av individuella misstag. Bra kollektivt försvarsspel men vad hjälper det när vi likförbannat ska sätta oss själva i sån skit varje jävla match?

Orkar inte ens bry mig mer med vårt jävla mongo till tränare.
Citera
2017-04-27, 09:00
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
I Mff-led drivs de ganska friskt om "bragden i Helsingfors", och jag förstår fortfarande inte vad de stora för er vad i den matchen? Va de resan i sig?

Det som MFF-are verkar ha hakat upp sig på är att det var så mycket för HJKs kvalité, hela grejen var snarare att vi efter en usel hemmakamp låg under med 1-2 inför bortareturen.
Endast 5% av alla lag genom alla tider i europacuperna som torskat första hemma med 1-2 (eller om det var ännu mindre procentuellt) hade lyckats vända det till avancemang.

Det var därmed en otroligt stark insats och snarare en bragd. Sedan att resan och stämningen där vi bar fram gubbarna (en av de bästa läktarinsatser vi gjort någonsin sett till antal) är något som snarare är grädden på moset än själva moset.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Vårat anfallsspel existerar inte. Ännu ett individuellt misstag som gör att vi släpper in mål. Vansinne att spela en halvskadad mittback på vänsterbacken, vi tappar hela den kanten. Jörgen var la glad som vanligt på PRKn, jävla bonnläpp. Två lag som påminner mycket om varandra, dvs obefintligt anfallsspel, men hyfsat försvar.

Vi behöver ett längre uppehåll NU.

Erlingmak jr fick debattera det var iaf kul.

Uppehåll? Det skulle vara för att få ihop till en backlinje då. För att sätta spel etc så har han haft 2,5 år på sig så där lär inte två veckors landslagsuppehåll hjälpa. Inte heller ett u21 uppehåll.

Jörgen är ju fan alltid nöjd.

Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Kan någon få bort Jörgen och få 2017 att gå? Helt meningslöst att vi ens spelar matcher i år. Vi har inget anfallsspel och släpper in ALLT vi släpper till i form av individuella misstag. Bra kollektivt försvarsspel men vad hjälper det när vi likförbannat ska sätta oss själva i sån skit varje jävla match?

Orkar inte ens bry mig mer med vårt jävla mongo till tränare.

Jag hoppas innerligt att vi inte förlänger med Jörgen, det vore direkt tjänstefel av Gren.

Jag tycker vi ska låta honom gå när det blir uppehåll och låta Alf och Edlund ha laget resten av säsongen (det medför ingen ökad kostnad även om vi då måste betala Jörgen säsongen ut).
Sedan skall vi under den tiden alltmer lotsa in Tomas Olsson och Alexandersson i en roll som tränare för a-laget. Dessa två uppbackade av en rutinerad räv som Alf W och Edlund skulle klara det rätt bra.

Gårdagens insats var något av det sämsta jag sett oss göra offensivt. Hade inte Boman köttat efter sitt inhopp så hade vi torskat för första gången på 30 matcher på Gamla.

Ska vi gissa på 0-0 på Bravida på tisdag?
Citera
2017-04-27, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToBeFrank
Visst, men med tanke på hur mycket pengar övriga Sverige pumpar in i Malmö så borde vi alla få ta del av eventuell framgång.
Det får ni ju. En gång om året får ni besöka Sveriges bästa stadion och sola er i vår glans, en gång om året kommer vi till er avkrok och sprider ljuset till infödingarna
Citera
2017-04-27, 09:59
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Det är ju sant.

Nu är ju dock inte alternativen endast Nannes dåliga anfallsfotboll, Nannes okej försvarsfotboll, eller Michelsen ganska bra defensiva fotboll. Hammarby hade kunna letat efter något annat. När klubben plockade in en hyllad dansk förväntade jag mig mer än en gris som Paulsen på topp.
Fast om du tänker ett steg längre så agerar Michelsen helt rätt. Först gäller att sätta en fungerande försvarsspel så det finns någon grund att stå på för laget. När detta så fungerar, och gör det t o m med många spelare skadade som igår, kan man gå vidare med anfallsspelet. Nannes metod var galen, han satte aldrig en def som fungerade med en offensiv. Var antingen eller.

Bristen på forwardssidan är förstås påtaglig, Romulo är heller ingen stjärna. Att ingen ny värvades i vintras är helt obegripligt. Men det är nog inte danskens fel.

Beror troligen på Jingblad och hans märkliga värvningsfilosofi. Istället för att söka spelare på de naturliga platserna; som egna ungdomsverksamheten, närliggande lag i lägre serier, Superettan eller Div1 så plockades dessa från alla andra håll. Var patetisk när halva lagen kom från antingen Kalmar, Halmstad eller Norge. De unga utvecklingsbara spelarna, Jajic, Degerlund och Aidoo är värvade av akademiledarna och inte A-laget/Jingblad. Att han med sin värdelösa kompetens skulle kunna hitta en anfallare under 10M tror jag inte på. Och de pengarna har inte Hammarby.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in