Citat:
Ursprungligen postat av
Aleopa
I Mff-led drivs de ganska friskt om "bragden i Helsingfors", och jag förstår fortfarande inte vad de stora för er vad i den matchen? Va de resan i sig?
Det som MFF-are verkar ha hakat upp sig på är att det var så mycket för HJKs kvalité, hela grejen var snarare att vi efter en usel hemmakamp låg under med 1-2 inför bortareturen.
Endast 5% av alla lag genom alla tider i europacuperna som torskat första hemma med 1-2 (eller om det var ännu mindre procentuellt) hade lyckats vända det till avancemang.
Det var därmed en otroligt stark insats och snarare en bragd. Sedan att resan och stämningen där vi bar fram gubbarna (en av de bästa läktarinsatser vi gjort någonsin sett till antal) är något som snarare är grädden på moset än själva moset.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Vårat anfallsspel existerar inte. Ännu ett individuellt misstag som gör att vi släpper in mål. Vansinne att spela en halvskadad mittback på vänsterbacken, vi tappar hela den kanten. Jörgen var la glad som vanligt på PRKn, jävla bonnläpp. Två lag som påminner mycket om varandra, dvs obefintligt anfallsspel, men hyfsat försvar.
Vi behöver ett längre uppehåll NU.
Erlingmak jr fick debattera det var iaf kul.
Uppehåll? Det skulle vara för att få ihop till en backlinje då. För att sätta spel etc så har han haft 2,5 år på sig så där lär inte två veckors landslagsuppehåll hjälpa. Inte heller ett u21 uppehåll.
Jörgen är ju fan alltid nöjd.
Citat:
Ursprungligen postat av
JohnnyGenzale
Kan någon få bort Jörgen och få 2017 att gå? Helt meningslöst att vi ens spelar matcher i år. Vi har inget anfallsspel och släpper in ALLT vi släpper till i form av individuella misstag. Bra kollektivt försvarsspel men vad hjälper det när vi likförbannat ska sätta oss själva i sån skit varje jävla match?
Orkar inte ens bry mig mer med vårt jävla mongo till tränare.
Jag hoppas innerligt att vi inte förlänger med Jörgen, det vore direkt tjänstefel av Gren.
Jag tycker vi ska låta honom gå när det blir uppehåll och låta Alf och Edlund ha laget resten av säsongen (det medför ingen ökad kostnad även om vi då måste betala Jörgen säsongen ut).
Sedan skall vi under den tiden alltmer lotsa in Tomas Olsson och Alexandersson i en roll som tränare för a-laget. Dessa två uppbackade av en rutinerad räv som Alf W och Edlund skulle klara det rätt bra.
Gårdagens insats var något av det sämsta jag sett oss göra offensivt. Hade inte Boman köttat efter sitt inhopp så hade vi torskat för första gången på 30 matcher på Gamla.
Ska vi gissa på 0-0 på Bravida på tisdag?