2017-04-26, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
ÖSK-Häcken 6-27 i avslut. Matchen slutar 0-0.

Jäklar. Hur många av hög kaliber?
Citera
2017-04-26, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Ska man läxa upp någon bör man ha koll själv? Du vet uppenbarligen inte vad en metafor är. Unisont används inom musiken för alla instrument när man sjunger/spelar samma ton. Därför är det en bra liknelse när flera personer tycker samma sak i en fråga.

Skolan var tydligen inte så bra är du gick heller.

Att domarna skulle gått ihop "unisont" är långt ifrån någon metafor.

En synonym till unison är gemensam, så hens användning av ordet var en direkt beskrivning. Dock illa vald i mitt tycke.

Men så blir det väl hos en person som inte vet vad förfördela betyder? Man chansar med några svåra ord och ser hur det går.

Lite som du med metafor, som du nog får googla...;0)
Citera
2017-04-26, 21:45
Medlem
anteri17s avatar
Då är Sirius som sämst två även efter omgång 5. Ja ni, vart ska det här leda?
Citera
2017-04-26, 21:47
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.corrigan
Har Sportbladet alltid varit så uppenbart bajenfärgade i sin allsvenska rapportering? Sjukt mycket snack om Hammarbys "taktiska triumf" mot AIK. Sanningen är ju att de var redigt usla och hade osannolikt flyt som fick in två bollar. Klubben får orimligt mycket cred, beröm och utrymme i tidningen tycker jag.

Exakt så. Matchen mot AIK var varken taktiskt eller spelmässigt bra. Bara för att man flytar in en vinst genom att spela extremt defensivt innebär det inte approachen inför matchen, eller utförandet under matchen, var särskilt bra.

Bajen är inte ett dugg bättre än förra året. Snarare tvärtom.
Citera
2017-04-26, 21:49
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag tycker att Bajen ser väldigt starka ut för att vara Bajen i år.
Danske Michelsen verkar vara en riktigt duktig tränare som både anpassar taktiken efter motståndet, lyckas få ut detta till spelarna och så anpassar spelet efter spelarnas kompetens. Väldigt stor skillnad mot Nanne och hans manual. Som hammarbyare är det bara lite surt att laget inte har en riktig bra anfallare. Pa Dibba är ju bara Pa Dibba liksom.
Citera
2017-04-26, 21:53
Medlem
Återigen en speldag där allt går Malmös väg. Idel kryss.

Skulle inte förvåna mig om Malmö har en fyra poängsledning imorgon.
Citera
2017-04-26, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Då är Sirius som sämst två även efter omgång 5. Ja ni, vart ska det här leda?
Du menar trea va?
Citera
2017-04-26, 22:04
Medlem
Vårat anfallsspel existerar inte. Ännu ett individuellt misstag som gör att vi släpper in mål. Vansinne att spela en halvskadad mittback på vänsterbacken, vi tappar hela den kanten. Jörgen var la glad som vanligt på PRKn, jävla bonnläpp. Två lag som påminner mycket om varandra, dvs obefintligt anfallsspel, men hyfsat försvar.

Vi behöver ett längre uppehåll NU.

Erlingmak jr fick debattera det var iaf kul.
Citera
2017-04-26, 22:05
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Att domarna skulle gått ihop "unisont" är långt ifrån någon metafor.

En synonym till unison är gemensam, så hens användning av ordet var en direkt beskrivning. Dock illa vald i mitt tycke.

Om gemensam är en synonym till unison så fungerar det väl alldeles utmärkt? "Domarna har gått ihop gemensamt...."

Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Men så blir det väl hos en person som inte vet vad förfördela betyder? Man chansar med några svåra ord och ser hur det går.

Lite som du med metafor, som du nog får googla...;0)

Jag vet exakt vad en metafor är och jag gav ett exempel. Sedan att du har en intellektuell förmåga i klass med en femåring kan inte jag rå för.

Metaforen är ett bildligt uttryckssätt där ett begrepp tillfälligt byts ut mot ett begrepp som liknar det ursprungliga. Likheten är beroende av sammanhanget och metaforer fungerar därför endast då lyssnaren har tillgång till sammanhanget
Citera
2017-04-26, 22:06
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Du menar trea va?

Nja, alltså att J-södra ska vinna borta mot Peking är ett långskott.
Citera
2017-04-26, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Danske Michelsen verkar vara en riktigt duktig tränare som både anpassar taktiken efter motståndet, lyckas få ut detta till spelarna och så anpassar spelet efter spelarnas kompetens. Väldigt stor skillnad mot Nanne och hans manual. Som hammarbyare är det bara lite surt att laget inte har en riktig bra anfallare. Pa Dibba är ju bara Pa Dibba liksom.

Håller med.Vi verkar fått en riktig taktiker till tränare. Med vassare anfallare hade vi haft 6 pinnar på dom två sista matcherna, men lugn det kommer.
Citera
2017-04-26, 22:11
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Vårat anfallsspel existerar inte. Ännu ett individuellt misstag som gör att vi släpper in mål. Vansinne att spela en halvskadad mittback på vänsterbacken, vi tappar hela den kanten. Jörgen var la glad som vanligt på PRKn, jävla bonnläpp. Två lag som påminner mycket om varandra, dvs obefintligt anfallsspel, men hyfsat försvar.

Vi behöver ett längre uppehåll NU.

Erlingmak jr fick debattera det var iaf kul.

Jo, men ni är fortfarande obesegrade. Det är positivt säger JL så då är det sant.

Man ser ju inget av det spelet ni presterade mot oss i första matchen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in