2017-04-26, 22:47
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Michelsen är smart och prestigelös, tillskillnad från Nanne så är resultatet det enda som räknas.
Ja, som man väntat på detta! Äntligen en pragmatisk tränare som fattar att poäng är det enda som i slutändan spelar någon roll.

Jag spyr på alla som gnäller på att det inte spelas tillräckligt attraktiv fotboll.

Känns ju smått bisarrt att åka från Göteborg med en poäng och vara missnöjd.
Citera
2017-04-26, 22:48
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Ja, som man väntat på detta! Äntligen en pragmatisk tränare som fattar att poäng är det enda som i slutändan spelar någon roll.

Jag spyr på alla som gnäller på att det inte spelas tillräckligt attraktiv fotboll.

Känns ju smått bisarrt att åka från Göteborg med en poäng och vara missnöjd.

Fast ärligt talat så spelade ni ju grottfotboll hälften av säsongerna med Nanne, så vad är egentligen skillnaden?
Citera
2017-04-26, 22:50
Medlem
Wiland har fått 9 skott på sig, 3 har gått in. Dvs, Malmö kniper som fan där bak, och gör det bra, inte mycket som kommer igenom.
Citera
2017-04-26, 22:51
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Primärt ja. Men när laget uppenbart presterar en bra fotboll och ligger i toppen efter 5 omgångar trots att man bara mött fjolårslag från övre halvan så kanske man får höja målsättningen en aning.

Det kommer säkert en sedvanlig kollaps framåt sommaren eller hösten. Gissningsvis handlar de strax ovanför strecket någonstans.
Citera
2017-04-26, 22:52
Medlem
Förtydligade

Citat:
Ursprungligen postat av Madchester496
Om du tycker att kliva in i närkamper och utnyttja sin fysik är att fuska så har du tolkat mina åsikter 100% korrekt.
Fast det du försvarade i diskussionen var efterslängar och filmningar. Fysiskt spel för mig är inte att ME vridande i plågor efter en knuff, medvetna armbågar och stämplingar med avsikt att skada?
Senast redigerad av MrOrdonnee 2017-04-26 kl. 23:02. Anledning: Utvecklade
Citera
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Det kommer säkert en sedvanlig kollaps framåt sommaren eller hösten. Gissningsvis handlar de strax ovanför strecket någonstans.

Okej.
Citera
Medlem
Citat:
Ett jävla tjat om Malmö. Faktum är att de spelade ganska dåligt mot Gbg, och mot DIF var det en helt jämn match som kunde gå åt vilket håll som helst. De övriga två matcherna bör de vinna. Givetvis är Malmö guldfavorit, men att ett lag som spelar Brorson, Tinnerholm och Rakip från start ska springa hem Allsvenskan är såklart inte sant.

Än så länge bör man inte räkna ut något lag. Däremot är det väl uppenbart att Gbg har för liten offensiv spets för att kunna. Häcken är för defensivt balanserat. Elfsborg lite för dåliga. Kvar har vi då Östersund, AIK, DIF och Peking som reella utmanare. Ärligt talat vet jag inte om Malmö är särskilt mycket bättre än nämnda lag.

Jag håller med.

Malmö FF har organisationen, mentaliteten ekonomin och talangerna, men man är egentligen inte så överlägsna då man ser på de enskilda spelarna.
Citera
2017-04-26, 22:55
Medlem
Upplagt för plattmatch av Malmö imorgon samtidigt som Kalmar tar sig i kragen och visar något som kan liknas vid heder. Förhoppningsvis tillhör de usla insatserna mot bottengängen det förflutna men jag har mina tvivel.
Citera
2017-04-26, 22:55
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag håller med.

Malmö FF har organisationen, mentaliteten ekonomin och talangerna, men man är egentligen inte så överlägsna då man ser på de enskilda spelarna.

Precis så.
Citera
2017-04-26, 22:56
Medlem
junazs avatar
Citat:
Fast ärligt talat så spelade ni ju grottfotboll hälften av säsongerna med Nanne, så vad är egentligen skillnaden?
Absolut, men det tog ju alltid ett tag innan han "skruvade" lite och la ner sitt manualrunkande, först när kniven var mot strupen. Innan dess var det inte speciellt cyniskt, och poäng tog vi inte.

Michelsen verkar ju ha detta som filosofi 1A, gjorde väl likadant med SönderjyskE.
Citera
2017-04-26, 22:56
Medlem
Citat:
Precis så.

Och det kan dessutom bli en kamp då Malmö FF ska koncentrera sig på Europaspel...
Citera
2017-04-26, 22:58
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Absolut, men det tog ju alltid ett tag innan han "skruvade" lite och la ner sitt manualrunkande, först när kniven var mot strupen. Innan dess var det inte speciellt cyniskt, och poäng tog vi inte.

Michelsen verkar ju ha detta som filosofi 1A, gjorde väl likadant med SönderjyskE.

Det är ju sant.

Nu är ju dock inte alternativen endast Nannes dåliga anfallsfotboll, Nannes okej försvarsfotboll, eller Michelsen ganska bra defensiva fotboll. Hammarby hade kunna letat efter något annat. När klubben plockade in en hyllad dansk förväntade jag mig mer än en gris som Paulsen på topp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in