2017-04-26, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Då är Sirius som sämst två även efter omgång 5. Ja ni, vart ska det här leda?

Ja ni ska vara glada om ni hänger kvar.
Citera
2017-04-26, 22:17
Medlem
Astrorbits avatar
MFF kommer ju leka hem det här...
Citera
2017-04-26, 22:19
Medlem
anredit99s avatar
Det finns inte ett enda lag som har kapacitet att hota Malmö i år, vinner inte mff allsvenskan 2017 är det fan århundradets största jävla skräll.
Citera
2017-04-26, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Har haft samma känsla som dig fast ur ett Bajen-perspektiv. Göteborg borta = 0 poäng. Tills i år. Michelsen är smart och prestigelös, tillskillnad från Nanne så är resultatet det enda som räknas.

Jag väntar mig en liknande matchplan som mot AIK. 4-3-2-1 uppställning där vi ligger lågt och låter er ha bollen. Något aggressivare press då ni inte lika bollskickliga men samtidigt bättre i boxen.

Tror på en urtrist match som slutar oavgjort. Vilket är ett fall framåt sett till de föregående årens resultat.
Stämde hyfsat väl. Trist match där vi var något bättre än vad jag väntade mig. Likaså Göteborg som rullade på med bra tempo stundtals. Vi fick matchen dit vi ville men det räckte inte till seger. Så är det när man har spelare som Pa Dibba och Smarason i startelvan.

Är ändå nöjd med att vi taktiskt gör det bra i alla matcher förutom premiären mot Kalmar. Bådar gott inför det stundande sommarfönstret.
Citera
2017-04-26, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jo, men ni är fortfarande obesegrade. Det är positivt säger JL så då är det sant.

Man ser ju inget av det spelet ni presterade mot oss i första matchen.

Ja det kan jag tänka mig att han kommer hänga upp sig på, fast försvarsspelet är ganska bra, kan inte komma på att Bajen skapade en enda riktig chans innan självmålet, sedan kommer det naturligtvis kontringslägen pga hur matchen utvecklas, vi blir självklart desperata.

Edit: Var nog 30 : e matchen utan förlust hemma förresten, om man exkluderar skrivbordstorsken mot MFF, det är ju ganska nice.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-04-26 kl. 22:26.
Citera
2017-04-26, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Om gemensam är en synonym till unison så fungerar det väl alldeles utmärkt? "Domarna har gått ihop gemensamt...."

Jag vet exakt vad en metafor är och jag gav ett exempel. Sedan att du har en intellektuell förmåga i klass med en femåring kan inte jag rå för.

Metaforen är ett bildligt uttryckssätt där ett begrepp tillfälligt byts ut mot ett begrepp som liknar det ursprungliga. Likheten är beroende av sammanhanget och metaforer fungerar därför endast då lyssnaren har tillgång till sammanhanget

Nu blir det väldigt OT och jag kommer att ta en eventuell varning som en man.

1. Min ambition var att hjälpa Ned, inte läxa upp honom.

2. Jag informerade om den rätta betydelsen av förfördela på ett vänligt sätt.

3. Jag skrev dessutom bara att jag personligen inte kände att hans användning av ordet unisont var klockrent i sammanhanget. Det såg yxigt ut, om jag ska vara ärlig.

4. Han använde inte unisont som en metafor, det får du helt enkelt hacka i dig. Men det är bra att du nu googlat metafor.
Citera
2017-04-26, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Nja, alltså att J-södra ska vinna borta mot Peking är ett långskott.
Aha, du tänker så. Peking kan ju fortfarande gå om er på målskillnad men topp 3 efter fem omgångar är inte så tokigt.
Citera
2017-04-26, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anredit99
Det finns inte ett enda lag som har kapacitet att hota Malmö i år, vinner inte mff allsvenskan 2017 är det fan århundradets största jävla skräll.

Om de fortsätter så som de gör nu med att deltagarlagen slår varandra och MFF fortsätter ta poäng ja då är det inget som säger att vi har en annan segrare än MFF när säsongen summeras.

Kollade målvaktsligan. Wiland väldigt långt mer med 67 procent i räddningsprocent. Vad beror hans dåliga statistik på? För övrigt borde någon plocka upp Norrköpings målvakt om han inte får förlängt.
Citera
2017-04-26, 22:41
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldisch
Ja ni ska vara glada om ni hänger kvar.

Primärt ja. Men när laget uppenbart presterar en bra fotboll och ligger i toppen efter 5 omgångar trots att man bara mött fjolårslag från övre halvan så kanske man får höja målsättningen en aning.
Citera
2017-04-26, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imsofancy
Kollade målvaktsligan. Wiland väldigt långt mer med 67 procent i räddningsprocent. Vad beror hans dåliga statistik på? För övrigt borde någon plocka upp Norrköpings målvakt om han inte får förlängt.

Det beror på att MFF och Blåvitt släpper till minst lägen(har jag för mig), det blir få skott att rädda, de lägen som kommer kan vara svåra att ta= låg räddningsprocent.
Citera
2017-04-26, 22:46
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
4. Han använde inte unisont som en metafor, det får du helt enkelt hacka i dig. Men det är bra att du nu googlat metafor.

Han använde ordet dess rätta betydelse alltså. Inlägget han skrev handlar alltså om sång, att domarna ska sjunga unisont. Vilken helt makalöst begåvad slutsats. Är det inte lika bra logga ut nu? Du har gjort dig själv till åtlöje nu i inlägg efter inlägg.
Citera
2017-04-26, 22:47
Medlem
anteri17s avatar
Ett jävla tjat om Malmö. Faktum är att de spelade ganska dåligt mot Gbg, och mot DIF var det en helt jämn match som kunde gå åt vilket håll som helst. De övriga två matcherna bör de vinna. Givetvis är Malmö guldfavorit, men att ett lag som spelar Brorson, Tinnerholm och Rakip från start ska springa hem Allsvenskan är såklart inte sant.

Än så länge bör man inte räkna ut något lag. Däremot är det väl uppenbart att Gbg har för liten offensiv spets för att kunna hota. Häcken är för defensivt balanserat. Elfsborg lite för dåliga. Kvar har vi då Östersund, AIK, DIF och Peking som reella utmanare. Ärligt talat vet jag inte om Malmö är särskilt mycket bättre än nämnda lag.
Senast redigerad av anteri17 2017-04-26 kl. 22:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in