2017-04-26, 16:35
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Nu hjälper jag dig lite med språket, Ned.

Synonymer till förfördela: behandla orättvist, göra orätt, kränka, förorätta, diskriminera.

Din användning av unisont känns inte heller helt klockren då ordet primärt handlar om sång.

Det gör mig ont att mina skattepengar inte räckt fullt uttill att förbättra skolundervisningen i Malmö. Men jag får vara glad över att ha delfinansierat Stadion.

Hemmalaget fick 3 poäng när laget borde haft 3 röda kort. Bara i Malmö, baby, bara i Malmö...;0)

Nu är jag inte insatt i arbetet som styrelsen utför men jag vill mena på att det är Uefa pengar som betalat Stadion. Kommunen stod väl som borgenär vid byggande för en del men har de verkligen betalat något av Stadion?

Citat:
Swedbank Stadion ägs av MFF Event AB till 100%, som i sin tur är helt ägt av Malmö FF. Den beräknade totalkostnaden för bygget uppskattas till cirka 695 miljoner kronor.

Kan ju glädja dig med att dina skattepengar gick till skolan i Malmö. Ser man till ett av dina senaste inlägg så borde nog några kronor blivit kvar i din kommun.
Senast redigerad av bagarn29 2017-04-26 kl. 16:43.
Citera
2017-04-26, 16:43
Medlem
Lurigfaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Jag anser att man på ett forum där olika föreningars supporters diskuterar självklart skall använda sig av spelarens korrekta namn.

Alla är inte insatta i vilka smeknamn olika lags spelare har och man kan ha missat någon spelares smeknamn.

Det är inte vidare jobbigt att skriva det korrekta namnet och det skapas ett mer välkomnande och bättre debattklimat.

Det är säkert även så att många som inte är speciellt insatta kollar in trådarna då och då och det vore väl bra om dessa kunde njuta fullt ut av högklassiga skribenter likt bagarn29, anteri17, MrSkarsgard, Salorm och jag själv som debatterar här i forat?

Det är min åsikt.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.

Amen!

Fan vad gött med allsvensk omgång ikväll.
Citera
2017-04-26, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Nu är jag inte insatt i arbetet som styrelsen utför men jag vill mena på att det är Uefa pengar som betalat Stadion. Kommunen stod väl som borgenär vid byggande för en del men har de verkligen betalat något av Stadion?

Kan ju glädja dig med att dina skattepengar gick till skolan i Malmö. Ser man till ett av dina senaste inlägg så borde nog några kronor blivit kvar i din kommun.

Du får börja läsa Sydsvenskan.

http://www.sydsvenskan.se/2015-06-03/miljardstod-till-malmos-nya-arenor

Det känns tokigt att min Robin Hood-skatt i förlängningen ska gå till armbågsmannens pensionsfonder på Bahamas.

Ni är mer kommundopade än Leksand, och det är Stocholm som står för notan.

Edit, citat ur den länkade artikeln:

"När Malmö FF:s nya hemmarena Swedbank stadion byggdes visste ingen på Malmö stad hur mycket pengar kommunen bidrog med. Men Sydsvenskan granskade stadionbygget och upptäckte att Malmös skattebetalare slantade upp minst 260 miljoner kronor för bygget. Förutom att politikerna har lånat ut 145 miljoner kronor som ett ränte- och amorteringsfritt lån till stadion gjorde kommunen stora investeringar i gator, torg och p-hus runt stadion. Dessutom får stadion stöd i form av hyressubventioner."
Senast redigerad av Baphometboy 2017-04-26 kl. 17:34.
Citera
2017-04-26, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
...eller så skäms man och tycker de är mindre bra förebilder för sitt lag. Det beror nog på vad man har för värderingar som person. "Hellre förlora i ära än vinna i skam", eller vice versa.

...eller så litar man på att domar-teamet är kapabla att sköta den biten.
Citera
2017-04-26, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrorbit
Så du skämdes när Kenny Pavey sparkade Jonson i pungen i derbyt, 2011?
Minns inte den specifika situationen. Gillar Pavey med energi och hårdhet, men inte om det var efterslängar och tjuvnyp.

Citat:
Ursprungligen postat av Madchester496
...eller så litar man på att domar-teamet är kapabla att sköta den biten.
Det är kanske där vi skiljer oss du och jag. Jag tycker inte ett dåligt beteende är ok bara för att man inte åker fast. Du tycker att det är ok att fuska och skada andra så länge man inte åker fast.
Citera
2017-04-26, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee

Det är kanske där vi skiljer oss du och jag. Jag tycker inte ett dåligt beteende är ok bara för att man inte åker fast. Du tycker att det är ok att fuska och skada andra så länge man inte åker fast.

Om du tycker att kliva in i närkamper och utnyttja sin fysik är att fuska så har du tolkat mina åsikter 100% korrekt.
Citera
2017-04-26, 20:54
Avslutad
ÖSK-Häcken 6-27 i avslut. Matchen slutar 0-0.
Citera
2017-04-26, 21:05
Medlem
mark.corrigans avatar
Har Sportbladet alltid varit så uppenbart bajenfärgade i sin allsvenska rapportering? Sjukt mycket snack om Hammarbys "taktiska triumf" mot AIK. Sanningen är ju att de var redigt usla och hade osannolikt flyt som fick in två bollar. Klubben får orimligt mycket cred, beröm och utrymme i tidningen tycker jag.
Citera
2017-04-26, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke

Bra målvakter eller usla anfallare.
Citera
2017-04-26, 21:22
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Din användning av unisont känns inte heller helt klockren då ordet primärt handlar om sång.

Ska man läxa upp någon bör man ha koll själv? Du vet uppenbarligen inte vad en metafor är. Unisont används inom musiken för alla instrument när man sjunger/spelar samma ton. Därför är det en bra liknelse när flera personer tycker samma sak i en fråga.

Citat:
Det gör mig ont att mina skattepengar inte räckt fullt uttill att förbättra skolundervisningen i Malmö. Men jag får vara glad över att ha delfinansierat Stadion.

Skolan var tydligen inte så bra är du gick heller.
Citera
2017-04-26, 21:27
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke

Jag hoppas du inte polisanmäler mig för det grovt väpnade poängrånet mitt lag utsatte ditt lag för ikväll.

Satan så uddlösa vi är i år.
Citera
2017-04-26, 21:31
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.corrigan
Har Sportbladet alltid varit så uppenbart bajenfärgade i sin allsvenska rapportering? Sjukt mycket snack om Hammarbys "taktiska triumf" mot AIK. Sanningen är ju att de var redigt usla och hade osannolikt flyt som fick in två bollar. Klubben får orimligt mycket cred, beröm och utrymme i tidningen tycker jag.

Jag tycker att Bajen ser väldigt starka ut för att vara Bajen i år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in