2017-04-26, 11:55
Medlem
Astrorbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
...eller så skäms man och tycker de är mindre bra förebilder för sitt lag. Det beror nog på vad man har för värderingar som person. "Hellre förlora i ära än vinna i skam", eller vice versa.

Så du skämdes när Kenny Pavey sparkade Jonson i pungen i derbyt, 2011?
Citera
2017-04-26, 11:56
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Vem fan är sheriffen?

Jag tycker vi här på Flashback borde använda spelares riktiga namn istället för mer eller mindre obskyra smeknamn. Det skulle förbättra läskvaliteten här enormt.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.

Enig. Och så vore de en storfördel om det framgick vilket lag man hejade på, om det inte finns spår i ens underskrift. Allt för ofta som man ser kommentarer om en match/händelse men inte kan förstå i vilken av de för dagen fem matcher de handlade om.
Citera
2017-04-26, 12:29
Moderator
easy_dans avatar
Om all media använder en spelares smeknamn när man skriver om spelaren kan man ju knappast kalla smeknamnet obskyrt oavsett.

Jobbigt skadeläge i truppen just nu, får hoppas Koffie kliver fram nu när han borde få chansen från start igen. Tror vi ser ett bajen som parkerar bussen första 45, får hoppas på samma solida positionsspel som mot gnaget.
Citera
2017-04-26, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Yotuns armbåge var ful och kunde absolut ge rött kort. Samtidigt släppte Eriksson fula situationer under hela matchen. Stryptag på Tinnerholm, M.E med otaliga fula stämplingar och filmningar, Kims stämpling på Brorson osv. Nivån låg högt, och att utvisa Yotun skulle vara inkonsekvent mot nivån i matchen. Engvalls straff var dessutom en situation man släpper i många matcher. Att skylla en förlust på Yotuns armbåge är verkligen losermentalitet.

Att den inavlade Franz Brorsson sätter dobbarna i låret på sin lagkamrat i U21, Kerim, efter att fått en just tackling är losermentalitet.

Att indianhoran inte klarar av en närkamp med en svensk man utan helt huvudlöst, framför stinsens häpna ögon, drar en armbåge på honom är också losermentalitet.

Två givna röda kort.

Men de små äckliga divorna i MFF klarar sig som vanligt undan normal domarbedömning...;0)
Citera
2017-04-26, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Att indianhoran inte klarar av en närkamp med en svensk man utan helt huvudlöst, framför stinsens häpna ögon, drar en armbåge på honom är också losermentalitet.
Charmiga högerdif i sitt esse.
Citera
2017-04-26, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag säger nog att den är klar. Det behövs inte mycket till beröring när man kommer med sådär hög fart för att ramla. Det räcker med att toucha till.

Tre givna röda kort alltså som nöffnöff duckade på hemmaplan.

Vidrigt...;0)
Citera
2017-04-26, 13:24
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Om all media använder en spelares smeknamn när man skriver om spelaren kan man ju knappast kalla smeknamnet obskyrt oavsett.

Jobbigt skadeläge i truppen just nu, får hoppas Koffie kliver fram nu när han borde få chansen från start igen. Tror vi ser ett bajen som parkerar bussen första 45, får hoppas på samma solida positionsspel som mot gnaget.

All media använder knappast smeknamnet "Sheriffen" om Johan Persson. Sen är det rätt enkelt att förstå vem bajare pratar om sålänge man vet något om deras lag.
Citera
2017-04-26, 13:29
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Att den inavlade Franz Brorsson sätter dobbarna i låret på sin lagkamrat i U21, Kerim, efter att fått en just tackling är losermentalitet.

Två givna röda kort.

Men de små äckliga divorna i MFF klarar sig som vanligt undan normal domarbedömning...;0)

Wow, tuff kille. Rätt mycket losermentalitet att sätta nedlåtande epitet på motståndare också.
Citera
2017-04-26, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Om ingen ser mesta mästarna, ettan i maratontabellen, som sina värsta rivaler, så är det väl en förklaring till att dessa klubbar inte heller utmanar om att vara just Sveriges bästa klubb.

Jävla losermentalitet att hålla på och utse skitlag till sina värsta konkurrenter.

Var glad över att 44 procent av spelarna inför säsongen tyckte att MFF var det osportsligaste laget.

Den siffran har nog stigit betydligt nu också.

Annars skiter nog de flesta i ert kommundopade töntlag, uppbyggt av Robin Hood-skatt.

Är du ledsen över att du inte får tillräckligt med respekt kan du väl bara gå ut och skjuta någon?
Citera
2017-04-26, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jag tycker vi ska fortsätta med 4-5-1 och inte hålla på att byta för mycket igen.
Dock ska Rieks idag få gå ner på kanten vilket ger oss ett offensivt hot på båda kanterna istället för att koncentrera allt spel till högersidan med Emil och Björdal.
Framåt borde det vara en "Boman-match" mer, speciellt om vi kan komma runt på båda kanterna.

Verkar bli ungefär så som jag skrev, dvs Rieks vänsterytter, Boman och Tobbe på topp. Det blir nog bra... tror jag. Både Boman och Tobbe verkar vara i hyfsad form.

Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Har haft samma känsla som dig fast ur ett Bajen-perspektiv. Göteborg borta = 0 poäng. Tills i år. Michelsen är smart och prestigelös, tillskillnad från Nanne så är resultatet det enda som räknas.

Jag väntar mig en liknande matchplan som mot AIK. 4-3-2-1 uppställning där vi ligger lågt och låter er ha bollen. Något aggressivare press då ni inte lika bollskickliga men samtidigt bättre i boxen.

Tror på en urtrist match som slutar oavgjort. Vilket är ett fall framåt sett till de föregående årens resultat.

Ja det skall bli intressant att se "nya" Hammarby live, under Nanne hade ni några pinsamma halvlekar på GU måste jag säga. Första halvlek 2015 var, utan att mena något speciellt med det, bland det sämsta jag sett på GU, när ni fick bollen tjongades den ut till inkast, typ.

Verkar bli 4-4-2 idag för oss idag, med Seb på bänken.
Citera
2017-04-26, 14:29
Medlem
civilians avatar
Wow, inte alls sandlådenivå i tråden idag.

-

Nåväl, on another note: Dyer är tillbaka mot Sundsvall idag efter sin avstängning, men så knackigt som han inlett säsongen vet jag inte ens om det bör räknas som en förstärkning i nuläget. Måste höja sig ordentligt, precis som alla andra. Förutom Lundevall då. Bär oss, Simon!

För övrigt ogillar jag när flera väldigt intressanta allsvenska matcher spelas samtidigt. Vill se allt!
Citera
2017-04-26, 14:55
Avslutad
Citat:

Två givna röda kort.

Ja om det inte hade varit för att hela sveriges domarkår har gått ihop för att unisont förfördela Malmö hade Dif och Aik vunnit sm-guld vartannat år istället för knappt var 10e.

Boo f-ing hoo...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in