2017-04-25, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Hur ser bilderna på den platta jorden ut?

Jag tror inte att jorden är platt, jag nämnde bara några intressanta observationer som flat earth folk använder.
Citera
2017-04-25, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av American-Beauty
Jag tror inte att jorden är platt, jag nämnde bara några intressanta observationer som flat earth folk använder.

Och vad vill du ha sagt med dina "exempel" ?
Citera
2017-04-25, 18:51
Medlem
madtops avatar
Citat:
Intressant att det är knappast något flygplan som åker på den södra delen av planeten.

Citat:

Nja, då uttrycker du dig väldigt dåligt.
Du bör skriva "flat earth folk tycker det är intressant att ..."
Nu får man intrycket att det är du som tycker det är intressant.

Tycker du det är intressant att det går direktflyg på den södra hemisfären? Tycker du det är intressant att dessa flygrutter falsifierar den platta jorden?
Citera
2017-04-26, 01:43
Medlem
Astrorbits avatar
Ja, som någon nämnde tidigare. Varför tar ni inte bananbåten till stupet av världen och filmar??
Citera
2017-04-26, 01:59
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrorbit
Ja, som någon nämnde tidigare. Varför tar ni inte bananbåten till stupet av världen och filmar??
Fixar du båt och betalar för bränsle och förnödenheter?
Citera
2017-04-26, 02:04
Medlem
Astrorbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Fixar du båt och betalar för bränsle och förnödenheter?

Om det hade funnits ett seriöst intresse av flertal kända personer inom Flat Earth rörelsen att göra denna resa, så hade jag gärna betalat en liten del med hjälp av andra.. Som ett experiment
Citera
2017-04-26, 03:07
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrorbit

Jag ställde samma fråga i ett annat forum. Någon påstod att det står NASA-agenter och vaktar vid stupet. En annan förklaring var typ att ingen egentligen försökt... Det mest desperata svaret var att den platta jorden är oändlig.

Det verkar finnas fyra sorter av plattjord-dårar:

1. De religiösa dårarna.
2. Trollen. De som av någon anledning tycker det är skitkul att se hur långt de kan jävlas med folk.
3. Foliehattarna. Dessa stollar nöjer sig inte med en platt jord, de ser konspirationer precis överallt på alla upptänkliga sätt. 9/11 var ett insiderjobb, månlandningen och judeutrotningen är fejk etc etc.
4. De mentalt sjuka. Paranoid schizofreni är inte att leka med. Dessa tycker jag uppriktigt synd om. I många fall kan nog dessa även placeras i punkt 3.
Citera
2017-04-26, 04:29
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Jag ställde samma fråga i ett annat forum. Någon påstod att det står NASA-agenter och vaktar vid stupet. En annan förklaring var typ att ingen egentligen försökt... Det mest desperata svaret var att den platta jorden är oändlig.
Fast bevisbördan ligger väl inte bara på plattjordarna? Ingen har bevisat att jorden är rund/sfärisk genom att göra en sådan resa vad jag vet. Man hänvisar till andra saker, precis som plattjordarna.
Citera
2017-04-26, 06:34
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Fast bevisbördan ligger väl inte bara på plattjordarna? Ingen har bevisat att jorden är rund/sfärisk genom att göra en sådan resa vad jag vet. Man hänvisar till andra saker, precis som plattjordarna.

Jo bevisbördan ligger helt och hållet hos dem, den sfäriska jorden har så överväldigande stöd som veteskaplig teori, stött av empiri, vilket redovisats i tråden. Så att göra en sådan resa för att visa på att jorden är sfärisk är irrelevant.

Skillnaden är att den sfäriska jorden visas det att det är så, plattjordarna hänvisar men misslyckats varje gång.

Helt fantastiskt att detta med bevisbördan aldrig kan gå in i folks huvuden.
Citera
2017-04-26, 16:08
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Jo bevisbördan ligger helt och hållet hos dem, den sfäriska jorden har så överväldigande stöd som veteskaplig teori, stött av empiri, vilket redovisats i tråden. Så att göra en sådan resa för att visa på att jorden är sfärisk är irrelevant.

Skillnaden är att den sfäriska jorden visas det att det är så, plattjordarna hänvisar men misslyckats varje gång.

Helt fantastiskt att detta med bevisbördan aldrig kan gå in i folks huvuden.
Att hänvisa till ett experiment som man själv vägrar utföra eller som aldrig har utförts och sedan använda detta som ett argument för att styrka sin egen tes när motståndaren inte vill utföra experimentet är inte gångbart.
Citera
2017-04-26, 17:18
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Att hänvisa till ett experiment som man själv vägrar utföra eller som aldrig har utförts och sedan använda detta som ett argument för att styrka sin egen tes när motståndaren inte vill utföra experimentet är inte gångbart.
Finns ju många experiment som bevisat att jorden är rund som att man seglat jorden runt, skickat upp satelliter och filmat, åkte med rymdfärjor men jag tror att oavsett hur många sådana experiment man än utför som kommer plattjordarna avfärda det som bluff och simulering så många av dom kommer inte tro på att jorden är rund förrän dom själva t ex varit uppe med rymdraket.
Att kanten skulle vara vaktad av illuminati, NASA osv faller på sin egen orimlighet. Inser någon av plattjordarna hur många mannar, fartyg, stridsflygplan osv detta skulle kräva och det skulle inte ta lång tid innan någon av vakterna skulle lyckas smussla ut en film och sedan sprida den på nätet.
Den enda rimliga förklaringen på att bilder på isväggen inte spridits är att någon kant/isvägg inte existerar.
Citera
2017-04-26, 17:51
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Finns ju många experiment som bevisat att jorden är rund som att man seglat jorden runt, skickat upp satelliter och filmat, åkte med rymdfärjor men jag tror att oavsett hur många sådana experiment man än utför som kommer plattjordarna avfärda det som bluff och simulering så många av dom kommer inte tro på att jorden är rund förrän dom själva t ex varit uppe med rymdraket.
Att kanten skulle vara vaktad av illuminati, NASA osv faller på sin egen orimlighet. Inser någon av plattjordarna hur många mannar, fartyg, stridsflygplan osv detta skulle kräva och det skulle inte ta lång tid innan någon av vakterna skulle lyckas smussla ut en film och sedan sprida den på nätet.
Den enda rimliga förklaringen på att bilder på isväggen inte spridits är att någon kant/isvägg inte existerar.
Fast man man segla jorden runt även på en platt jord, man cirkulerar liksom. Så det gäller ju att bevisa att man åker "rakt" och på så sätt hamnar på samma ställe där man började.

När det gäller satelliter och rymdfärder så är ju detta science fiction enligt plattjordarna som ingår i CGI-konspirationen, så det blir ungefär som att hänvisa till Star Trek.

När du skriver "kanten" så syftar man alltså på att jorden är omsluten av en isvägg, så det är ju inte bara så till att åka och filma. Då måste man först antingen ta sig över isväggen eller visa att det inte finns någon isvägg, för att sedan för att sedan fortsätta och visa att man kommer tillbaka på samma ställe där man började.

Vill man övertyga en plattjordare så får man nog göra ett praktiskt experiment. Att åka med ett flygplan och sedan livestreama hela färden t.ex.
Senast redigerad av ninjutsu 2017-04-26 kl. 17:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in