Citat:
Ursprungligen postat av
Hjortfelt
Nej men jag håller med att BSF har varit lite av ett "lägereldsprogram" för hela familjen och det raserades ju ganska rejält förra året så nu tror jag på en återgång till det som du talar om. Programmet handlar ju om att skapa vacker kärlek och fina långvariga relationer för ensamma bönder och deras brevskrivare och inte om fixering kring sex. Vill man bara ha sex och yta kan man ju titta på Paradise Hotel eller ex on the beach istället.
Det är även så att man jagar det där skvallret om deltagarna på ett annat sätt än innan tycker jag, dels märks det här på FB där det finns skvallertrådar om många olika bönder och dels i media där "skvaller"-löpsedlar skriker ut diverse rent skvaller.
Skvaller är givetvis en del av marknadsföringen för programmet men ändå, från dom tidiga säsongerna var det mindre så på båda nämnda sätt.
Det hela göra att en del som vill bara vill ha/förlänga sina "15 minutes of fame" söker (lex Lina och Charlie ifjol) alt blir headhuntade att söka. Tråkigt givetvis.
Vi får väl hoppas att det inte headhuntas iår och att dom som söker verkligen vill ha en riktig relation.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bensprattel
Håller med dig, BSF är inte för mig en sexsåpa. Vill jag se sånt kan jag titta på PH.
Jag tror att jag läste någon intervju med Erik någonstans där han sa att tjejer redan hade hört av sig till honom och sagt att dom skulle söka...
Tråkigt att det är så. Det är givetvis svårt för Erik att inte kolla upp dom med när dom tar kontakt men det var bättre under dom första säsongerna när sociala medier inte alls fanns eller var så etablerade som nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
giffi
Vad tycker ni om TV4:s uppmaning att skicka in videomaterial? Jag blir lite besviken, tycker det är breven som är det roliga.
Jag tycker det är bättre med brev. Ett riktigt kärleksbrev kräver mer "jobb" med känner jag, det innebär att personen ifråga lagt ner större ansträngning på att söka och därmed tordes vara mer intresserad (iaf i ett sådant här tidigt skede).
Sedan kan man i ett brev se betydligt fler saker än i en kort tillrättalagd video.
I ett brev (handskrivet såklart, det skall alla kärleksbrev vara) så ser du handstil, du lägger märke till språkbruk etc vilket säger väldigt mycket om en person.