Citat:
Ursprungligen postat av
Hjortfelt
Jag hoppas det INTE blir en upprepning av förra årets trams med bönder som ligger med varandra under tiden på slottet, som tjatar bara om sex, som skickar hem alla friarna, som besöker varandra med sina respektive friare,, att man ordnar en gruppresa mm.
Men årets bönder verkar ju som sagt mera seriösa och jag tror dem lärt sig en del från fiaskot förra året. Linda vill nog att programmet ska hålla högre kvalitet än det gjorde senast då BSF är lite av hennes ögonsten.
Vad tror du själv??
Jag vet att det är en dejtingsåpa och i dejtingsvängen kommer ju förr eller senare sex etc in men BSF har tidigare varit ett "lägereldsprogram" för hela familjen. Själv har jag varit en del av tre-generationers-tittare när det gick innan, detta ändrade sig dock ifjol då lillen inte tyckte det var kul när dom bara skulle "vuxenkramas" hela tiden och den äldre generationen tyckte det blev för mycket snusk istället för som innan "vackra kärlekshistorier".
Personligen är jag väl gammal kanske men jag anser att det är just dom fina kärlekshistorierna som varit grejen med programmet. Jag är på intet sätt en moralkärring men sex hör hemma i andra mindre seriösa produktioner och fina kärlekshistorier hör hemma i BSF.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bensprattel
Jag hoppas inte att det blir som förra året! Jag orkade inte ens se alla avsnitt då, eftersom själva programidén föll när det var som det var!
Men samtidigt vet jag ju hur, främst yngre, människor funkar. Sociala medier betyder mycket och jag tror risken är stor att tjejer hör av sig till de yngre bönderna i förväg och talar om sitt intresse. Så gjorde ju Linnea förra året.
De som är lite äldre tror jag inte är lika "på"!
Jag var inne på det ifjol att det märktes så väl att vi trogna tittare tröttnat i mångt och mycket, dels märktes det i denna tråd som tappade många gamla skribenter och dels var det som jag ofta skrev då så att det inte längre snackades om BSF vid "kaffeautomaten på jobbet".
Nu var förvisso tittarsiffrorna fortsatt höga men det går inte att leva på ryktet flera säsonger och om det inte blir bättre denna säsong lär det synas även där.
Psykopat-Linnea gjorde sociala medie-varianten ja. Jag har svårt att se hur det skulle gå till men det borde innebära diskning från serien om så sker. Naturligtvis kollar alla som söker och många andra upp deltagarnas aktiviteter på sociala medier men redan innan det nyss visade "sök-avsnittet" sänts borde det sägas till bönderna att göra sina sociala medier så privata det bara går och att det inte är tillåtet att söka kontakt den vägen.
Men som sagt att kontroller det tordes vara nära på omöjligt.
Är man lite äldre inser man också att det inte spelar så stor roll hur det känns "online" när man väl träffas så det spelar givetvis in.