2017-04-20, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Efter förra årets säsong, där deltagare haft kontakt innan programserien startade, hur tror ni att det blir i år?

Hur många tror ni stalkar upp dom de är intresserade av och tar kontakt innan programstart? Kanske programformat passade bättre innan alla sociala medier slog igenom?

Jag hoppas det INTE blir en upprepning av förra årets trams med bönder som ligger med varandra under tiden på slottet, som tjatar bara om sex, som skickar hem alla friarna, som besöker varandra med sina respektive friare,, att man ordnar en gruppresa mm.

Men årets bönder verkar ju som sagt mera seriösa och jag tror dem lärt sig en del från fiaskot förra året. Linda vill nog att programmet ska hålla högre kvalitet än det gjorde senast då BSF är lite av hennes ögonsten.

Vad tror du själv??
Citera
2017-04-20, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt

Vad tror du själv??

Jag hoppas inte att det blir som förra året! Jag orkade inte ens se alla avsnitt då, eftersom själva programidén föll när det var som det var!

Men samtidigt vet jag ju hur, främst yngre, människor funkar. Sociala medier betyder mycket och jag tror risken är stor att tjejer hör av sig till de yngre bönderna i förväg och talar om sitt intresse. Så gjorde ju Linnea förra året.

De som är lite äldre tror jag inte är lika "på"!
Citera
2017-04-21, 09:01
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Jag hoppas det INTE blir en upprepning av förra årets trams med bönder som ligger med varandra under tiden på slottet, som tjatar bara om sex, som skickar hem alla friarna, som besöker varandra med sina respektive friare,, att man ordnar en gruppresa mm.

Men årets bönder verkar ju som sagt mera seriösa och jag tror dem lärt sig en del från fiaskot förra året. Linda vill nog att programmet ska hålla högre kvalitet än det gjorde senast då BSF är lite av hennes ögonsten.

Vad tror du själv??

Jag vet att det är en dejtingsåpa och i dejtingsvängen kommer ju förr eller senare sex etc in men BSF har tidigare varit ett "lägereldsprogram" för hela familjen. Själv har jag varit en del av tre-generationers-tittare när det gick innan, detta ändrade sig dock ifjol då lillen inte tyckte det var kul när dom bara skulle "vuxenkramas" hela tiden och den äldre generationen tyckte det blev för mycket snusk istället för som innan "vackra kärlekshistorier".

Personligen är jag väl gammal kanske men jag anser att det är just dom fina kärlekshistorierna som varit grejen med programmet. Jag är på intet sätt en moralkärring men sex hör hemma i andra mindre seriösa produktioner och fina kärlekshistorier hör hemma i BSF.

Citat:
Jag hoppas inte att det blir som förra året! Jag orkade inte ens se alla avsnitt då, eftersom själva programidén föll när det var som det var!

Men samtidigt vet jag ju hur, främst yngre, människor funkar. Sociala medier betyder mycket och jag tror risken är stor att tjejer hör av sig till de yngre bönderna i förväg och talar om sitt intresse. Så gjorde ju Linnea förra året.

Jag var inne på det ifjol att det märktes så väl att vi trogna tittare tröttnat i mångt och mycket, dels märktes det i denna tråd som tappade många gamla skribenter och dels var det som jag ofta skrev då så att det inte längre snackades om BSF vid "kaffeautomaten på jobbet".
Nu var förvisso tittarsiffrorna fortsatt höga men det går inte att leva på ryktet flera säsonger och om det inte blir bättre denna säsong lär det synas även där.

Psykopat-Linnea gjorde sociala medie-varianten ja. Jag har svårt att se hur det skulle gå till men det borde innebära diskning från serien om så sker. Naturligtvis kollar alla som söker och många andra upp deltagarnas aktiviteter på sociala medier men redan innan det nyss visade "sök-avsnittet" sänts borde det sägas till bönderna att göra sina sociala medier så privata det bara går och att det inte är tillåtet att söka kontakt den vägen.
Men som sagt att kontroller det tordes vara nära på omöjligt.

Är man lite äldre inser man också att det inte spelar så stor roll hur det känns "online" när man väl träffas så det spelar givetvis in.
Citera
2017-04-21, 09:19
Medlem
Citat:
Ja det är nog inte alla som hade orkat ta sig igenom det som hon råkade ut för, men hon verkade ha en inre styrka och trots allt som hade hänt en god aptit på livet , och en längtan efter ny kärlek. Tror också den som får en relation med henne kommer få ett ganska spännande liv, men då gäller det ju att hon hittar en tjej som också vill ha ett liv där det ständigt händer saker.

Jo det lär nog bli rätt stora brevskördar till årets bönder. Dem verkar alla seriösa och det är nog ett medvetet drag av TV4 efter den massiva kritiken förra året på sociala medier.

Absolut, hade nog inte själv vågat ställa upp och dejta och lämna ut mig i TV om jag varit singel.

Jag tror verkligen att man blir starkare av att gå igenom svåra saker. Hoppas TV4 har tagit åt sig av all kritik och insett att det inte är drama som tittarna vill ha.
Citera
2017-04-21, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Jag tror verkligen att man blir starkare av att gå igenom svåra saker. Hoppas TV4 har tagit åt sig av all kritik och insett att det inte är drama som tittarna vill ha.

Jag är övertygad om att man blir starkare av att gå igenom tuffa saker, vet av egen erfarenhet.

Jag skulle tro att dem har gjort det, dem vill ju ha nöjda tittare och då måste dem ju hålla sig till det ursprungliga konceptet kan tyckas. Tycker även dem har tagit med mera seriösa bönder sen Fredrik, Roger och Ann-Katrin var med, ja förra året var ju ett undantag då allt var oseriöst.

Per och Carola har väl också gjort slut?

Jennifer och Charlie= slut mer eller mindre direkt som jag fattade det.

Är Erik och Linnea ihop än månntro?!
Citera
2017-04-21, 17:18
Medlem
Citat:

Nej där tror jag vi är många som är eniga, vi vill inte ha en upprepning av förra året men det lär det nog inte bli heller. Ja kanske när det gäller brevskrivarna som du sa, dem skulle ju kunna ta kontakt innan med de yngre bönderna.

Sen var det ju fler äldre bönder denna säsongen tyckte jag och då hoppas man det blir mer ordentligt. Å andra sidan kan det ju bli "bus" bland de äldre med
Citera
2017-04-21, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jag vet att det är en dejtingsåpa och i dejtingsvängen kommer ju förr eller senare sex etc in men BSF har tidigare varit ett "lägereldsprogram" för hela familjen. Själv har jag varit en del av tre-generationers-tittare när det gick innan, detta ändrade sig dock ifjol då lillen inte tyckte det var kul när dom bara skulle "vuxenkramas" hela tiden och den äldre generationen tyckte det blev för mycket snusk istället för som innan "vackra kärlekshistorier".

Personligen är jag väl gammal kanske men jag anser att det är just dom fina kärlekshistorierna som varit grejen med programmet. Jag är på intet sätt en moralkärring men sex hör hemma i andra mindre seriösa produktioner och fina kärlekshistorier hör hemma i BSF.

Jag var inne på det ifjol att det märktes så väl att vi trogna tittare tröttnat i mångt och mycket, dels märktes det i denna tråd som tappade många gamla skribenter och dels var det som jag ofta skrev då så att det inte längre snackades om BSF vid "kaffeautomaten på jobbet".
Nu var förvisso tittarsiffrorna fortsatt höga men det går inte att leva på ryktet flera säsonger och om det inte blir bättre denna säsong lär det synas även där.

Psykopat-Linnea gjorde sociala medie-varianten ja. Jag har svårt att se hur det skulle gå till men det borde innebära diskning från serien om så sker. Naturligtvis kollar alla som söker och många andra upp deltagarnas aktiviteter på sociala medier men redan innan det nyss visade "sök-avsnittet" sänts borde det sägas till bönderna att göra sina sociala medier så privata det bara går och att det inte är tillåtet att söka kontakt den vägen.

Är man lite äldre inser man också att det inte spelar så stor roll hur det känns "online" när man väl träffas så det spelar givetvis in.

Nej men jag håller med att BSF har varit lite av ett "lägereldsprogram" för hela familjen och det raserades ju ganska rejält förra året så nu tror jag på en återgång till det som du talar om. Programmet handlar ju om att skapa vacker kärlek och fina långvariga relationer för ensamma bönder och deras brevskrivare och inte om fixering kring sex. Vill man bara ha sex och yta kan man ju titta på Paradise Hotel eller ex on the beach istället.
Citera
2017-04-21, 17:38
Medlem
Citat:
Jag är övertygad om att man blir starkare av att gå igenom tuffa saker, vet av egen erfarenhet.

Jag skulle tro att dem har gjort det, dem vill ju ha nöjda tittare och då måste dem ju hålla sig till det ursprungliga konceptet kan tyckas. Tycker även dem har tagit med mera seriösa bönder sen Fredrik, Roger och Ann-Katrin var med, ja förra året var ju ett undantag då allt var oseriöst.

Per och Carola har väl också gjort slut?

Jennifer och Charlie= slut mer eller mindre direkt som jag fattade det.

Är Erik och Linnea ihop än månntro?!

Jennifer och Charlie gjorde nog slut direkt efter resan eftersom de insåg att de var alldeles för olika och inte passade ihop. Det förstod ju tittarna från första början. Charlie var väl bara ute efter att vara med i tv. Varför skulle han vara intresserad av Jennifer?

Per och Carola separerade också ganska snabbt, deras olika livsstilar gick väl inte ihop.

Hur det är mellan Erik och Linnea vet jag faktiskt inte. Tror inte det kommer funka för dem i längden.

Spännande att se hur årets säsong blir. Sigrid dyker ständigt upp i nya sammanghang. Hon älskar all den uppmärksamhet hon får.
Citera
2017-04-21, 17:44
Medlem
Citat:
Nej men jag håller med att BSF har varit lite av ett "lägereldsprogram" för hela familjen och det raserades ju ganska rejält förra året så nu tror jag på en återgång till det som du talar om. Programmet handlar ju om att skapa vacker kärlek och fina långvariga relationer för ensamma bönder och deras brevskrivare och inte om fixering kring sex. Vill man bara ha sex och yta kan man ju titta på Paradise Hotel eller ex on the beach istället.

Ja, absolut då finns det ju andra alternativ. Jag gillar BSF just för att det känns äkta och man får se hur livet på landet fungerar. Tror nog att de skippar det där med gruppresa och att bönderna ska hälsa på varandra för enda syftet med var ju att skapa drama.
Citera
2017-04-21, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Naturligtvis kollar alla som söker och många andra upp deltagarnas aktiviteter på sociala medier men redan innan det nyss visade "sök-avsnittet" sänts borde det sägas till bönderna att göra sina sociala medier så privata det bara går och att det inte är tillåtet att söka kontakt den vägen.

Håller med dig, BSF är inte för mig en sexsåpa. Vill jag se sånt kan jag titta på PH.

Jag tror att jag läste någon intervju med Erik någonstans där han sa att tjejer redan hade hört av sig till honom och sagt att dom skulle söka...
Citera
2017-04-21, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda

Hur det är mellan Erik och Linnea vet jag faktiskt inte. Tror inte det kommer funka för dem i längden.

.

Hittade Linneas blogg. Dom verkar vara ihop fortfarande.

Fast är det bara jag som tycker att dom verkar rätt spåninga båda två?
Citera
2017-04-21, 18:05
Medlem
Citat:
Hittade Linneas blogg. Dom verkar vara ihop fortfarande.

Fast är det bara jag som tycker att dom verkar rätt spåninga båda två?

Tycket de var ganska barnsliga och lite omogna. Hela situationen blev ju rätt konstig när Linnea var mer eller mindre besatt av Erik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in