2017-04-25, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Filmen från Kongo berättar inte om hon våldtas eller inte.

Den är uppdelad i TVÅ sekvenser, en där de går på stigen - sen bryts filmen - i nästa sekvens dödas de. Vad som händer emellan dessa två sekvenser eller hur de i tid ligger gentemot varandra framgår inte.
Hon kan alltså ha gått på stigen, blivit våldtagen någonstans, och sedan har de dödats.
Eftersom filmen är uppdelad i två sekvenser talar det för att Catalan gruppvåldtogs. Är det så du menar?
Citera
2017-04-25, 19:22
Medlem
En människa som dog i arbetet för att göra världen bättre. Godhet och uppoffring går utanför politisk tillhörighet. Tragiskt.
Citera
2017-04-25, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Är det fantasier för att man vill diskutera det uppenbara? Gräv ner dig, din tönt! Visar filmen allt? Från det att de blev bortförda tills huvudet avlägsnades. Har dock ej sett filmen, har du? När jag sett filmen kommer jag antingen dementera min tidigare inställning, eller vara mer fast i den. Vidare så kan dessa bestar lika gärna våldtagit henne efter de halshuggningen - men, enligt dig så är väl dessa gossar ej kapabla till detta, eller?

Jag tror självklart att hon blivit våldtagen tills någon presenterar andra bevis i tråden - inte lösa rykten...
Jag vill fråga dig varför du tycker att det är uppenbart att hon blev våldtagen ?
Citera
2017-04-25, 19:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Här. Det står inte uttryckligen att det var mamman som sade så. Bedöm själv.

http://www.expressen.se/nyheter/familjens-ilska-mot-fn-efter-mordet-pa-zaida/
Nej, det står att uppgifter från undersökningen i Uganda inte visar det.

Ur artikeln:
– Hon blev skjuten med två skott i ryggen och ett framme i bröstkorgen. Och sen halshuggen. Det verkar som att hon hade ett brutet revben också, säger hennes syster.
– Hennes huvud är inte med hit. Kan du tänka dig? Det är vidrigt. Jävla svin, säger Maria.

Den rättsmedicinska undersökningen från Uganda visar inga tecken på att hon ska ha blivit våldtagen, en uppgift som hävdats i bland annat en afrikansk oppositionstidning som tidigt gick ut med uppgifterna om att de två FN-experterna var hade mördats av en dödspatrull bestående av rwandiska soldater som opererar på uppdrag av regimen i Kongo. Uppgifterna går inte att styrka. Men både Zaida Cataláns och Michael Sharps anhöriga uttrycker misstankar mot regimen - vars krigsförbrytelser de två FN-experterna skulle utreda.

http://www.expressen.se/nyheter/familjens-ilska-mot-fn-efter-mordet-pa-zaida/

Det står också att hon skulle ha skjutits med tre skott .. medan videon tydligen visar ETT skott när hon försöker krypa undan, och att de sedan halshugger henne.

Hon skall ha haft ett brutet revben .. det talar för att hon utsatts för våld.

Artikeln är publicerad Publicerad 6 apr 2017 kl 17.17 - dvs två dagar efter att hennes kropp kommer till Arlanda. Ingen obduktion har hunnit ske på svensk mark.

Den 14:e april nämner de ingenting om någon sådan uppgift - utan inväntar besked från svenska undersökningen.

Ur artikeln:
Kroppen är nu i Sverige och ska undersökas av en svensk rättsläkare före begravningen. Också en svensk och en amerikansk polisutredning pågår.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3aLvP/zaida-catalans-familj-kraver-oberoende-utredning
Citera
2017-04-25, 19:28
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag vill fråga dig varför du tycker att det är uppenbart att hon blev våldtagen ?

Gissa! För att hon var i fångenskap hos bestialiska blånegrer som knullar allt som kommer i deras väg. Varför tror du att hon inte blivit våldtagen - filmen?

Men, jag kan faktiskt ändra mig - men, då skall jag som sagt ha en film som visar hela vistelsen i Kongo, från bortförandet, till halshuggningen och dumpadet av kroppen.
Citera
2017-04-25, 19:32
Medlem
Citat:
Eftersom filmen är uppdelad i två sekvenser talar det för att Catalan gruppvåldtogs. Är det så du menar?

Du vet att det inte är så hon menar, men att det finns då tid för att våldtäkten skulle kunnat ske när de klippte i filmen. Och andra tidspunkter också, för den delen... Har du sett filmen, vad visar denna då, enligt dig?
Citera
2017-04-25, 19:33
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej, eftersom den är uppdelad i två delar så är visar inte videon att något sådant inte hänt - vilket var vad du påstod.
Citera
2017-04-25, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praisethesun
Instämmer. Något att sträva efter för samtliga.

Snälla!Tror du världen blev bättre utav hennes eskapader i Kongo? Varför är det eftertraktansvärt att dö för en förlorad sak?
Citera
2017-04-25, 19:35
Medlem
Positivt att hon inte blev våldtagen även om det är en klen tröst i sammanhanget.
Citera
2017-04-25, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Varför är det ens intressant att diskutera något så PK-betonat som att ha blivit våldtagen när människan bragts om livet? Det är mycket värre att bli söderslagen och få huvudet krossat.

Det finns kvinnor som säger att de hellre vill dö än bli våldtagen. Även om det inte skulle vara sann om det kommer till kritan så är våldtäkt den värsta formen av förnedring ja även större förnedring än mord. Detta för att du kan dö med värdighet men inte bli våldtagen med värdighet! Om hon inte blivit våldtagen så kan det betyda att hennes bödlar trots allt inte var så barbariskt? Mördarna kanske respekterade henne och motvillig avrättade henne för att de måste lyda order? Hade de våldtagit henne också skulle det betyda att de helt och hållet saknar respekt/empati för henne.
Citera
2017-04-25, 19:48
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sadloudmouth
Vart?
Såg att den låg uppe imorse men hittar den inte nu. Någon annan som vet var den finns?
Citera
2017-04-25, 19:50
Medlem
Zloths avatar
Det är väl självklart att nära och kära förnekar att hon blev våldtagen. Det skulle nog jag också ha gjort om det var min dotter.

Att hon blev sönderknullad av negrerna är lika självklart som att Stalin var kommunist.

Många av dessa negrer har inte sett en kvinna på säkert ett halvår.

Det är bara patetiskt att sitta och förneka att hon blev våldtagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in