Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Fast er kritik tar inte på mig. Ni var precis lika seriösa i ert motstånd som vi var i vårt stöd. Trump vann med de positionerna vi älskade och ni hatade. Den biten kan ni aldrig förändra. Han vann på ett sätt ni trodde var omöjligt, på vår politik. Ni var aldrig rädda för att ni trodde att han var en bondfångare, ni var rädda för ni trodde att han var på riktigt.
Vad som hände sen är en annan historia.
Ehhh, det här är ju din teori men stämmer absolut inte på mig alla fall. Herregud, hela hans valkampanj var ju en stor parodi på politik. Sänka företagsskatter till 15% med redan kass ekonomi, stänga gränserna för alla muslimer (kanske skulle börja med sina egna masskjutningar som oftast inte utförs av muslimer), bygga en otroligt dyr och meningslös mur mot Mexico, skicka hem alla illegala invandrare (praktiskt omöjligt och många är trots allt viktig del av ekonomin) och hans fantastiska plan mot IS som var "hemlig", dvs han hade ingen aning men den var såklart "tremendous" som allt annat... Ta bort Obamacare och göra en ny "tremendous" sjukvårdsplan som han inte heller hade en aning om hur den skulle se ut.
Det är ju lätt att gå till val med löfte om att göra allt fantastiskt bra men han hade ju inte en endaste konkret och realistisk åtgärd. Men trots allt det var det ju personen som oroade mig, det är inte seriöst att ha en politiker som hånar andra folk för utseendet, konstant ljuger, hittar på saker, låtsas veta saker, motsäger sig själv, glömmer bort vad han sagt och dessutom knappt vet något om sakerna han pratar om, något som blivit smärtsamt uppenbart nu när han har det yttersta ansvaret.
Jag tror inte heller han vann på sin politik, han vann för att han var ett stort fuck you till vita huset och att en del lätt duperades till att tro att han kunde dra tillbaka tiden till det glada 50-talet.
Förstår inte sista meningen "trodde han var på riktigt", han är ju på riktigt, han är en vandrande katastrof för både USA inrikes men även i MÖ och nu NK. Plus att han såklart knappast bidrar till bättre miljö..