2017-04-15, 09:41
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyduschad.tjej
Sången i Findus nya reklam för ärtor är det värsta jag hört! Uti vår hage, en klassiker från skolavslutningen, i ny äckligt slemmig tappning. Vill bara kasta ut tv:n genom fönstret

Fyfan vad den är hemsk. Men dom tycker själva att deras är en väldigt känslomässig och fin tolkning värdig för Gudar. Dom hade inte kunnat smöra till den lite till, eller är det rent av omöjligt?
Citera
2017-04-15, 11:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ticktacks
Fina flickor luktar inte bajs? V.I.Poo bajsdoftsprej döljer pinsamheten efter nummer två. Förutom att storyn i reklamen är sjukt dålig är den blonda bimbon extremt dåligt dubbad, helt osynkad.

Fler som stör sig på reklamen för bajs sprejen V.I.POO? Tjejer, tror ni den kommer sälja bra?

Låter som en svensk variant på Poo Pourri, väldigt välkänd reklam där borta i staterna (eller om det var storbrittanien) där den gjorde en hejdundrandes succe för några år sedan.

https://www.youtube.com/watch?v=ZKLnhuzh9uY

Citat:
Ursprungligen postat av mahutma_homo
Den där reklamen med en en ung kille och hans föräldrar. De ska på visning och den unga killen tar på sig lurar och dansar omkring för sig själv. Glider runt med sina sockiplast. Han verkar helt ointresserad av att höra något om lägenheten. Antar att det är föräldrarna som betalar. Får lust att slå den där fula grabben på trynet. Han är ju för fan inte 13 år, så respektlöst.

Ja saaatan så förbannad man blir, Får intrycket att unga killen är en utvecklingsstörd idiot som blir köpt en lägenhet av sina föräldrar. Sedan använder de den där härliga sommarsången som man brukade sjunga i kyrkan när man gick på sommarlov när man var liten. Det är en så härlig sång som ger varma och lyckliga känslor av barndomsminnen från sommarloven...men nu sammankopplar man den med en EFTERBLIVEN IDIOT i SOCKIPLAST som får en jävla lägenhet från sina rika föräldrar och någon jävla mäklarfirma (eller något, har aldrig lagt märke till vem exakt det är som gör reklamen)!
Senast redigerad av EternalGlory 2017-04-15 kl. 11:24.
Citera
2017-04-15, 19:49
Medlem
godboys avatar
Är allergisk mot ÖoB reklamen med de två "komikerna". Aldrig att de skulle våga framställa MENA så korkade. Jag anser att reklamen är rasistisk mot svenskar.
Citera
2017-04-16, 21:47
Medlem
Finns det verkligen INGEN variation inom tandkrämsreklamerna?
Samma kärring och samma gamla tandläkargubbe, alltid dubbade och skrytande om hur denna tandkräm kommer revolutionera just ditt liv!
Skillnaderna är väl bara att det är OLIKA kärringar och gubbar.
Citera
2017-04-18, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HertigSvetthaga
Finns det verkligen INGEN variation inom tandkrämsreklamerna?
Samma kärring och samma gamla tandläkargubbe, alltid dubbade och skrytande om hur denna tandkräm kommer revolutionera just ditt liv!
Skillnaderna är väl bara att det är OLIKA kärringar och gubbar.

90% av tandläkare rekommenderar Sensodyn,
9 av 10 tandläkare rekommenderar Aquafresh,
4.5 av 5 tandläkare rekommenderar Pepsodent,
π av 3.4906585 tandläkare rekommenderar Colgate,
Googol av Googol x 1.111... rekommenderar Oral-B

Innebär detta att 90% av tandläkare rekommenderar att man använder tandkräm öht och att 1/10 tandläkare tycker att man helt ska strunta i att borsta tänderna?

Dessutom är produktionskvaliteten alltid så låg, och skådespeleriet utfört på så låg nivå att man misstänker att det måste vara avsiktligt dåligt för att ge känslan av att "Hon vet inte hur man levererar två meningar trovärdigt, alltså måste hon vara väldigt duktig på tandvård!". Inte en chans att de lyckades få ett så dåligt framträdande vid första tagningen, de jobbar nog ett bra tag med att få fram så dåliga kameravinklar som möjligt (och byt gärna vinkel helt arbiträrt), etc.

Ungefär samma som de underliga tyska(?) dubbade (men redan från början lågbudget) Ipren-reklamerna som rullade för något år sedan, parallellt med den mer påkostade men minst lika dåliga musikalreklamen med "Nåja, smärta behöver inte vara sååå drrrrrramatiskt".
Senast redigerad av delpieric 2017-04-18 kl. 06:20.
Citera
2017-04-18, 23:05
Medlem
Andersdamaans avatar
V.I.Poo reklamen är fruktansvärd! Först så trodde jag att det var någon tramsig kissåbajs-sketch a´la Fredde Granberg som visades, men det var visst reklam för en riktig produkt! Den copywritern måste ha en rejäl del av barnasinnet kvar, så pass mycket att han är fast i femårsstadiet!

Schpock-reklamen är även den hemsk! När jag såg den första gången så fick jag horribla flashbacks tillbaka till mitten av åttiotalet när liknande fjantreklam var vanligt på det då relativt nylanserade MTV. Pastelltoner, överdrivet positiva ungdomar och vitfiltrade pepsodentleenden! Det enda som fattas är en jingel skriven av Duran Duran för att göra illusionen komplett!! Aldrig i helvete att jag någonsin skulle ens tänka på att ladda ned den där appen efter en sådan överdrivet irriterande reklamfilm!
Citera
2017-04-19, 05:49
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Nu ser jag mycket positivt på Systembolaget, dess sortiment, öppettider, tillgänglighet mm. Men deras reklam är fullständigt onödig. Snacka om slöseri med pengar. De pengarna skulle göra bättre nytta i stadskassan än i reklammakarnas fickor.

Den är inte bara obegriplig för att dom har ett monopol, den är obegriplig i sig med.Varför bjuder dom in en konsult när dom har sitt koncept klart och inte kan ändra på det`dessutom är deras engelska pinsam.
Citera
2017-04-21, 14:09
Medlem
FuriousRages avatar
ÖK-Varuhalls reklam.
Påminner om de asdåliga reklamen man brukade få se i gamla filmer från usa.
Typ sängkrängare och bilmånglare.
Citera
2017-04-21, 19:30
Bannlyst
Runt borsthuvud är tjatig
Citera
2017-04-21, 23:25
Medlem
Som nån nämnde tidigare Diskmedlet YES reklam. "Klart grabben ska diska" vill döda den där gubben i reklamen. En annan sjuk reklam är den där PRO tactial light reklamen om den där stryktåliga ficklampan så jävla amerikaniserad och världelös reklam. Måste fan lägga till den värsta av dom alla nya vitapro reklamen med den där jävla gubben som spelar innebandy.
Senast redigerad av Samsonbiceps91 2017-04-21 kl. 23:29.
Citera
2017-04-25, 05:47
Medlem
Nu minns jag inte riktigt vilket bilmärke för det finns massor av reklam om bilar, men:

Dottern och hennes nya pojkvän ska ut och hennes farsa ba:

"......You can take MY CAR!!!"

Det låter inte som en fråga, snarare som en arg anklagelse. Aggressivt.
Citera
2017-04-26, 09:36
Medlem
mahutma_homos avatar
Jag hatar Gina trikå. Två långskånkar i långsmala kläder som dansar fult och gör grimaser. Tänker på bananer i pyjamas när jag ser den. Jag har svårt för medelålders kvinnor som ska dansa roligt och sexigt och försöka se sofistikerade ut. En annan är Isabella scorupco i dem där glasögonreklamen. Hon har ett par gigantiska flaskbottnar för ögonen och dansar sexigt. Håller upp håret i en knut och putar med munnen.

Både manliga och kvinnliga modeller är så jävla fula nu för tiden. Idealen är så skeva. Det är alltid sånna som man mobbade i skolan som blir modeller. De med säreget utseende. Gärna långt mellan ögonen. Stora kindben och kantig överdriven haklinje. Gärna stora glasögon, gärna mulatter eller extrema gingers med blek hy, fräknar och stort krulligt morotsrött hår. Jag gillar rödhåriga killar. Men de ska se normala ut, inte som en blandning mellan datornörd, heroinist och bortskämd rik LA-bo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in