2017-04-26, 13:56
Medlem
_Strebers avatar
Nån glasögonreklam just nu, "Smart" SMART smaaart smamrmrmamt. Jag går hellre med min ledsyn.
Citera
2017-04-26, 23:19
Medlem
ticktackss avatar
" inga fler röda kinder inför chefen, hollywoods heeeeetaste regissöööör " *påklistrat smile*
Citera
2017-04-26, 23:38
Medlem
loosecanons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahutma_homo
Jag hatar Gina trikå. Två långskånkar i långsmala kläder som dansar fult och gör grimaser. Tänker på bananer i pyjamas när jag ser den. Jag har svårt för medelålders kvinnor som ska dansa roligt och sexigt och försöka se sofistikerade ut. En annan är Isabella scorupco i dem där glasögonreklamen. Hon har ett par gigantiska flaskbottnar för ögonen och dansar sexigt. Håller upp håret i en knut och putar med munnen.

Både manliga och kvinnliga modeller är så jävla fula nu för tiden. Idealen är så skeva. Det är alltid sånna som man mobbade i skolan som blir modeller. De med säreget utseende. Gärna långt mellan ögonen. Stora kindben och kantig överdriven haklinje. Gärna stora glasögon, gärna mulatter eller extrema gingers med blek hy, fräknar och stort krull.

Haha det var dagens, kul skrivet! Håller med, ogillar Gina Tricot's reklam skarpt. Dålig musik, fula kläder,
och två skinny bitches som dansar fult och ryckigt. Byter kanal direkt.

En annan irriterande reklam är MatHem. "Handlar du på MaaaatHeeem...min mamma handlar där..min pappa handlar där"...sjukt irriterande låt! Tack o lov har jag sluppit se den reklamen på sistone. Kanske har den slutat gå. Kanalbyte direkt iallafall!
Citera
2017-04-27, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrybeat
Nu minns jag inte riktigt vilket bilmärke för det finns massor av reklam om bilar, men:

Dottern och hennes nya pojkvän ska ut och hennes farsa ba:

"......You can take MY CAR!!!"

Det låter inte som en fråga, snarare som en arg anklagelse. Aggressivt.

Har inte sett den på länge, så vet inte om det stämmer att han låter så men om så är fallet är det säkert avsiktligt. De försöker ju få honom att framstå som en småarrogant överklassgubbe som är jättestolt över sin svindyra bils alla funktioner - och blir snopen när det visar sig att svärsonens koreanska skräpbil också har dem.

Sedan är det säkert overacting på hög nivå, men det är vad det verkar normen i reklamfilmer och voiceovers.
Citera
2017-04-27, 17:04
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delpieric
Har inte sett den på länge, så vet inte om det stämmer att han låter så men om så är fallet är det säkert avsiktligt. De försöker ju få honom att framstå som en småarrogant överklassgubbe som är jättestolt över sin svindyra bils alla funktioner - och blir snopen när det visar sig att svärsonens koreanska skräpbil också har dem.

Sedan är det säkert overacting på hög nivå, men det är vad det verkar normen i reklamfilmer och voiceovers.

Nu är det ju gamla fina - men småtråkiga - tyska Opel som svärsonen kör, ingen Hyundai eller Daewoo alltså .

Annars håller jag med om analysen. Jag tycker f.ö. att den filmen är riktigt kul, inte minst hur belåten överklassmamman är över att deras bil har massagesäten ... Hennes röst nästan brister vid tanken på vilken njutning denna bil kan skänka henne (till skillnad mot maken, måhända )
Citera
2017-04-27, 23:32
Medlem
ticktackss avatar
Jag har gått från att instinktivt trycka 'mute' på fjärrkontrollen och titta bort/byta kanal vid varje reklamavbrott till att istället LETA aktivt efter nya reklamer att hata. Allt är denna tråds fel.
Citera
2017-04-29, 11:27
Medlem
Zaedrewss avatar
Inte ofta man faktiskt tvingas byta kanal när nu det kommer upp reklam men denna katshing app reklam sälja prylar gör att man nu tvingas byta kanal. Så extremt störande.
Citera
2017-04-30, 20:31
Medlem
Vonraks avatar
Reklamen för Refunder.se med Petra Tungården, "modechef och bloggare"...

"Ja shåppar nästan aaallt på nätet, och när ja gör de, går jag alltid in på REFUNDER PUNKT S-E".

Faktiskt lite svårt att förklara min avsky för den, men bifogar en länk:
https://www.youtube.com/watch?v=9MXBww5Ij_s
Citera
2017-05-01, 19:40
Medlem
Värsta reklamen är nog ÖoB.

Fattar inte hur man ens kan kalla sig Överskottsbolaget när man inte säljer inte säljer något militärt överskott längre.

Måste nog vara ungefär 10 år sen man sist såg några militära produkter hos ÖoB.

Jag tycker det är falsk marknadsföring att kalla sig Överskottsbolaget.
Citera
2017-05-01, 22:36
Medlem
Bert-Ljungs avatar
Tänkte nämna två reklamfilmer som är så fruktansvärt dåliga att jag saknar ord:

Pricerunner: https://www.youtube.com/watch?v=FfqCyrs5t-g
Ö&B: https://www.youtube.com/watch?v=FpqqCNVj5Y0

Kräks när dessa dyker upp i rutan
Citera
2017-05-01, 22:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bert-Ljung
Tänkte nämna två reklamfilmer som är så fruktansvärt dåliga att jag saknar ord:

Pricerunner: https://www.youtube.com/watch?v=FfqCyrs5t-g
Ö&B: https://www.youtube.com/watch?v=FpqqCNVj5Y0

Kräks när dessa dyker upp i rutan
Pricerunner reklam är ju rolig inte ofta man ser en fru och herre i sängen i svensk tv.
Finns värre reklamer som yoggi och street lopis
Citera
2017-05-01, 23:02
Medlem
Tutlurs avatar
just nu är det comviqs husneger som spyr regnbågar och, vad jag gissar ska vara hans dotter, som blir en varulv. Bara stört, jobbigt och obehaglig. Comviq har aldrig varit längre i från att få mig som kund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in