2017-04-24, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Grupp 2.
.
... inlägg redan citerat i sin helhet kanske skadligt många gånger...

Ditt inlägg är bra skrivet med humor som vi har alldeles för lite av i alla sammanhang i olika debatter.
Men jag gillar det ändå inte.
Du tillför liksom inget om du redan har kastat in handsken.
Tvärtom så kan inlägg skrivna i moll som detta smitta av sig till andra.
Det SISTA vi behöver just nu. I synnerhet de yngre generationerna.
2017-04-24, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Grupp 2. Jag tror att Sverige är förstört bortom reparation och att allt kommer att bli successivt värre under min återstående livstid. Med bortom reparation menar jag inte att ribban ligger på någon utopisk höjd där hela Sverige ska transformeras till Bullerbyn innan jag är nöjd. Jag menar att det är utom räckhåll att ens lyckas pressa tillbaka invandrings- och mångkulturproblemen till en uthärdlig norsk-dansk-finsk nivå. Den drömmen är bara att släppa, eftersom det skulle kräva en tidsmaskin för att åka tillbaka och stoppa en rad fatala steg i fel riktning på 90-, 80- och 70-talet. Vi kommer aldrig upp ur gropen igen.

Det enda ljuset i mörkret är därför att driva fram en politisk utveckling som gör varje ny dag än mer becksvart för alla vidriga as som drev fram det här skeendet. Att deras dåliga karma ska slå tillbaka med full kraft och drabba dem som samtliga tio av Egyptens plågor, samtidigt. Jag vill att den sista nyheten som Bengt Westerberg får läsa på dödsbädden är att framtiden tillhör alla krafter som är hans polära motsats. I den sista tidning han slår upp ska stå att invandringen är helt nedsläckt, att militärpolis håller förorterna i stenhårt grepp, att repatrieringen påbörjats och att Åkesson valts till statsminister. Jag vill att samhällsutvecklingen ska gnaga så hårt i PK-elitens själar att de utvecklar kroniska magsår. Vid 15% kan de fortfarande hånflina, men över 25% fastnar skratten i deras äckliga halsar och kallsvettdropparna börjar pärlas i pannorna. Jag vill vända upp-och-ner på Wolodarskis och Anders Lindbergs existenser så att hela deras vakna tid utgör mardrömmen och deras enda uthärdliga andningshål finns i flyktiga drömmar på nätterna. När de vaknar och inser att de är tillbaka i mardrömmen ska de skrika av ångest och förbanna livet. Glåmiga, gråtande, desillusionerade och medicinerade ska de sitta med ansiktet i händerna och mumla böner som inga gudar hörsammar.

För mig är höga siffror för SD i OU alltså inte ett ljus i änden av tunneln som inger hopp om bättre dagar. Det är snarare en skadeglädjemätare. Varje ökning för SD innebär att kniven vrids runt ett varv till i magen på alla snipiga PK-as som trodde de var förmer. Man kan säga att SD för mig främst representerar ett slags tortyrredskap som tillfredsställer mina i detta avgränsade fall högst legitima sadistiska böjelser.

HAHAHA skrattar så jag gråter . Jag ser att många redan har hyllat detta inlägg men jag måste göra detsamma. Ska fan skriva ut det och sätta det på kylskåpsdörren!

Samtidigt är det ju tragikomik. Att Sverige är helt förlorat är ju egentligen inte så roligt, bara ett tragiskt faktum. Men men. Så länge det fortfarande finns vita människor på vår jord så går kampen vidare.
2017-04-24, 23:55
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag håller med debattörerna i denna tråd om att SD är reaktionen på ohederlighet och det beklämmande faktum att folket förts bakom ljuset i många år. Även Runkfeldt måste ha förstått att nationen skall bestämma över invandringen och vi skall ta bara dom vi behöver. Det är aldrig migranterna som har rätt eller EU som har rätt. Det är nationen, se Ungerns exempel.

Det går inte att förlåta, alltför mycket har förstörts för framtiden. Om vi fick en ursäkt från 7-klövern men det kommer inte att hända.

Jimmie Åkessons försiktiga attityd där han sakta smeker massmedia är dock en bra taktik för att bli accepterade och att fler kvinnor kan strömma till. Jag viker inte från min åsikt att opinionsläget är 21%---24% vilket vissa finner pessimistiskt. Jag lovar också att sätta en hundring på att MP når över 4% men vad gör det, dom splittrar ju bra och får i framtiden inget inflytande. För att nå högre siffror för SD behövs Jimmie och dessutom politiker som kan attackera och säga sanningar, ja som Ekroth och Jomshof, ibland MK.
Sverige är inte förstört, det är skadat men inte förstört. Valresultatet 2018 driver allt åt rätt håll.

Det är verkligen i pessimistiska laget. Med dina 21-24% lägger du dig t o m under många opinionsinstitut idag... varför då? Det är tämligen obegripligt mot bakgrund av att de flesta opinionsinstitut mer eller mindre gravt underskattat SD under så många år. Mycket lågt räknat ligger 24-28% närmare verkligheten. SD har trots allt fördubblats i stort sett varje riksdagsval, så om de fick knappt 13% 2014 då är det ingen större överraskning om de nu ligger kring 26%. Men med tanke på hur det ser ut i Sverige idag, med allt som har hänt och händer - och hur trenden i världen är - så kan man utan tvekan lägga till minst 2-4%. SD befinner sig då med mycket stor sannolikhet i intervallet 28-30%.
2017-04-25, 00:14
Moderator
Mr.Woodss avatar
Hur skulle ni som frekventerar tråden se på en SAP/SD-regering?
Enligt senaste YouGov är ju detta den enda tänkbara konstellationen med egen majoritet.
Skulle den vara önskvärd, eller ens möjlig?
2017-04-25, 00:35
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Enligt senaste YouGov är ju detta den enda tänkbara konstellationen med egen majoritet.

S har inte på något sätt närmat sig SD så det är inte aktuellt förrän de svänger. Men självklart bör SD sträva efter att få igenom så mycket av sin politik som möjligt och om båda blocken är öppna för samarbete får förhandlingarna sätta igång. Som det ser ut nu är det dock mest M som har öppnat för diskussioner med SD och då är det där möjligheterna finns för tillfället.
2017-04-25, 00:36
Medlem
pinger99s avatar
Citat:

Men en nykter socialdemokrati så skulle det vara möjligt.
Det finns fortfarande en del element kvar både inom partiet och facket som totalt motsätter sig det här p.g.a obegripliga historiska anekdoter, okunskap, hjärntvätt och långvarig propaganda.

Jimmie borde satsa mer på att locka S väljare än att locka M väljare till SD.

SD skulle kunna bli det nya S... Men deras flörtar med M-ledningen är oroväckande, eftersom M-ledningen inte har en tanke på att hålla styr på invandring i regeringsställning.
2017-04-25, 00:44
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
S har inte på något sätt närmat sig SD så det är inte aktuellt förrän de svänger. Men självklart bör SD sträva efter att få igenom så mycket av sin politik som möjligt och om båda blocken är öppna för samarbete får förhandlingarna sätta igång. Som det ser ut nu är det dock mest M som har öppnat för diskussioner med SD och då är det där möjligheterna finns för tillfället.
Visst är det så att det än så länge uteslutande är M som visat intresse, men i ett sådant samarbete har SD sannolikt inte någon riksdagsmajoritet att hämta, så vad blir då poängen med att sammarbeta med resterna av Reinfeldts regim?
2017-04-25, 00:52
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinger99
Det finns fortfarande en del element kvar både inom partiet och facket som totalt motsätter sig det här p.g.a obegripliga historiska anekdoter, okunskap, hjärntvätt och långvarig propaganda.

SD skulle kunna bli det nya S... Men deras flörtar med M-ledningen är oroväckande, eftersom M-ledningen inte har en tanke på att hålla styr på invandring i regeringsställning.
Lite högerprassel med Svenskt Näringsliv och Fru David Batra gör väl inte SD till ett högerparti?
Egentligen tror jag att ett de passar bäst ihop med sossarna, om de båda är villiga att lägga sin respektive "historia" på hyllan.

Som jag tolkar opinionen är en socialdemokratisk regering med SD's stöd (naturligtvis då i utbyte mot en sverigedemokratisk invandringspolitik) det enda parlamentariskt handlingskraftiga alternativet.
Tänk er hur det skulle kännas för sossarna att äntligen få börja föra arbetarpolitik igen, efter många år av någonting helt annat.
2017-04-25, 00:53
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Visst är det så att det än så länge uteslutande är M som visat intresse, men i ett sådant samarbete har SD sannolikt inte någon riksdagsmajoritet att hämta, så vad blir då poängen med att sammarbeta med resterna av Reinfeldts regim?

Det är inte alls omöjligt att SD+M får egen majoritet. Ser man på Sentios senaste mätning är det inte så långt kvar till det, speciellt inte om några småpartier hamnar strax under 4%.

Sedan krävs det heller inte egen majoritet för att kunna få en fungerande regering. Den vi har nu har endast 38% bakom sig och har nackdelen att den attackeras från både höger och vänster vilket gör den bräckligare. Även om M+SD inte skulle få egen majoritet är det väldigt tveksamt om den skulle fällas av C och L. Dessa partier skulle då tvingas till samarbete med S och det har de historiskt förlorat stort på.
2017-04-25, 04:21
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinger99

De flesta sossarnas har redan bytt till SD eller kommer byta, kvar blir döende pensionärer, partiaktiva och bidragsblattar. S kommer krympa rejält i nästa val.
2017-04-25, 04:27
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Ditt inlägg är bra skrivet med humor som vi har alldeles för lite av i alla sammanhang i olika debatter.
Men jag gillar det ändå inte.
Du tillför liksom inget om du redan har kastat in handsken.
Tvärtom så kan inlägg skrivna i moll som detta smitta av sig till andra.
Det SISTA vi behöver just nu. I synnerhet de yngre generationerna.
Hela poängen med skribetens inlägg, har alltid varit så. Ge upp, SD växer inte, SD tappar, alla har fel utom SIFO, inga luras med mätningar jadajadajada...

Nu växer SD ånyo och M är detroniserat, till och med msm börjar tala försiktigt om SD som näst största parti.
Vad händer då? Jo då är allt kört och bara ge upp, är det ingen i tråden som ser mönstret?
2017-04-25, 04:31
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Det är verkligen i pessimistiska laget. Med dina 21-24% lägger du dig t o m under många opinionsinstitut idag... varför då? Det är tämligen obegripligt mot bakgrund av att de flesta opinionsinstitut mer eller mindre gravt underskattat SD under så många år. Mycket lågt räknat ligger 24-28% närmare verkligheten. SD har trots allt fördubblats i stort sett varje riksdagsval, så om de fick knappt 13% 2014 då är det ingen större överraskning om de nu ligger kring 26%. Men med tanke på hur det ser ut i Sverige idag, med allt som har hänt och händer - och hur trenden i världen är - så kan man utan tvekan lägga till minst 2-4%. SD befinner sig då med mycket stor sannolikhet i intervallet 28-30%.
Visst är det så, SD ligger stabilt runt 25 %, vänta 12 mån så lär SD börja utmana 30 % nivå för att köra lite aktieliknelse.
Frågan är om SD hamnar över eller under 30 % i valet 2018.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in