Citat:
Ursprungligen postat av
Chrises
Tråkigt att matchen avgjorde av en spelare som inte skulle varit på planen. Vad tycker ni om Brorssons agerande förresten, ska det vara ett rött? Annars kändes det som att Djurgården gjorde en bra insats, och Engvall har visat prov på en jävla kämpaglöd så hoppas lånet kan förlängas.
Ställer mig jäkligt tveksam till Käck, killen har fan inte ett rätt när han skall stöta och falla, varenda gång Malmö kom på vår vänsterkant så sluter sig röven så hårt att ett blodkärl spräcks. Augustinsson var väldigt pigg på försäsongen, så förstår inte varför killen inte får spela och det hade gett El Kabir mer möjlighet att fokusera på offensiven, ty defensiven är han fan inte bländande i.
Annars får man tacka MFF för en annars härlig match, helt klart roligaste matchen jag sett i år.
Brorssons agerande? Du menar när Källström medvetet stämplar honom?
Annars har jag stora problem med Tinnerholms agerande. När El-Kabir drar till honom över halsen.
Eller är det Manges armbåge på Safari, eller alla hans filmningar, eller slaget på Yoshi, eller kanske alla sena tjuvnyp som jag har problem med?
Det var flera djurgårdare som spelare på (och över) gränsen idag, liksom att det fanns MFFare som gjorde det. Det är lätt att skrika över en händelse, och ignorera alla andra när det gynnar ens eget lag.
Men som du säger, en riktigt trevlig match. Både på läktaren och på plan, och jag anser att rätt lag vann - även om vägen dit var aningen krokig.
- - -
Kul att se Allsvenskans bästa vänsterfot idag också. Yotuns alltså, inte Källströms.
Edit: För övrigt kan jag tycka att Magnus Erikssons två stämplingar efter avblåsningen är lika illa som Yoshis (sjukt klena) armbåge.