2017-04-24, 21:31
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Bäst i stan! 😎
Njut medan det varar. Nästa säsong kanske vi har ett fungerande anfallsspel och då jävlar!
Citera
2017-04-24, 21:34
Medlem
anteri17s avatar
Fantastiskt. Men jag kan inte undgå att känna en aning bitterhet över Yotuns sena mål. Visst, en serieledning i omgång 4 kommer ingen ihåg om 26 omgångar, men att få se Sirius högst upp på sida 343 vore magiskt.

Sarfos insats var helt överlägsen. Busch Thor har en fantastisk formtopp. Eiswohld är underbart spelskicklig i bak. Våra extrema slätstrukna yttrar i Sirelius och Nilsson gör allt rätt. Men den som ska ha mer cred är vår egna Christer Gustafsson. Vilken dynamo är att han på mitten!

Det finns ingen anledning att inte ha hybris. Åk till Solna, ställs laget högt, och ta tag i bollen. Hellre att vi sumpar någon match pga naivitet snarare än pga överdriven respekt.
Citera
2017-04-24, 21:37
Medlem
Balonzos avatar
Ytterligare en magisk afton på stadion! Det får man aldrig för många av. Vilken regi! Djurgården var svårspelade. Det är ett av de bättre deltagarna i serien. Men i slutändan är Malmö en nivå högre helt enkelt. Malmö visar mästartakterna.

Signerat, serieledarna.
Citera
2017-04-24, 21:48
Medlem
Chrisess avatar
Tråkigt att matchen avgjorde av en spelare som inte skulle varit på planen. Vad tycker ni om Brorssons agerande förresten, ska det vara ett rött? Annars kändes det som att Djurgården gjorde en bra insats, och Engvall har visat prov på en jävla kämpaglöd så hoppas lånet kan förlängas.

Ställer mig jäkligt tveksam till Käck, killen har fan inte ett rätt när han skall stöta och falla, varenda gång Malmö kom på vår vänsterkant så sluter sig röven så hårt att ett blodkärl spräcks. Augustinsson var väldigt pigg på försäsongen, så förstår inte varför killen inte får spela och det hade gett El Kabir mer möjlighet att fokusera på offensiven, ty defensiven är han fan inte bländande i.

Annars får man tacka MFF för en annars härlig match, helt klart roligaste matchen jag sett i år.
Citera
2017-04-24, 21:51
Medlem
Läser att folk klagar på att Yotun armbågade Eriksson.

Vad är problemet, är väl precis det aset förtjänar?
Citera
2017-04-24, 21:55
Medlem
Bondbruds avatar
Citat:

Instämmer. Han kunde gott fått en till.
Citera
2017-04-24, 21:56
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Folk (djurgårdare) klagar främst på att han inte fick ett rött kort.
Citera
2017-04-24, 21:59
Medlem
Cruachans avatar
Stark första halvlek, mindre bra andra - trots två mål. En riktig berg-och-dalbana känslomässigt, vilket bara gör att segern känns än bättre.

Ja, Victor borde åkt ut. Vi stod länge och svor åt hans drällande med boll och hoppades att han skulle bli utbytt. Skönt att ha fel ibland.
Citera
2017-04-24, 22:02
Medlem
MrSkargards avatar
Vem tyckte att det var en bra ide att flytta upp Djurgårdens lag innan Malmös kvittering? Özcan?
Citera
2017-04-24, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chrises
Tråkigt att matchen avgjorde av en spelare som inte skulle varit på planen. Vad tycker ni om Brorssons agerande förresten, ska det vara ett rött? Annars kändes det som att Djurgården gjorde en bra insats, och Engvall har visat prov på en jävla kämpaglöd så hoppas lånet kan förlängas.

Ställer mig jäkligt tveksam till Käck, killen har fan inte ett rätt när han skall stöta och falla, varenda gång Malmö kom på vår vänsterkant så sluter sig röven så hårt att ett blodkärl spräcks. Augustinsson var väldigt pigg på försäsongen, så förstår inte varför killen inte får spela och det hade gett El Kabir mer möjlighet att fokusera på offensiven, ty defensiven är han fan inte bländande i.

Annars får man tacka MFF för en annars härlig match, helt klart roligaste matchen jag sett i år.

Brorssons agerande? Du menar när Källström medvetet stämplar honom?

Annars har jag stora problem med Tinnerholms agerande. När El-Kabir drar till honom över halsen.

Eller är det Manges armbåge på Safari, eller alla hans filmningar, eller slaget på Yoshi, eller kanske alla sena tjuvnyp som jag har problem med?

Det var flera djurgårdare som spelare på (och över) gränsen idag, liksom att det fanns MFFare som gjorde det. Det är lätt att skrika över en händelse, och ignorera alla andra när det gynnar ens eget lag.

Men som du säger, en riktigt trevlig match. Både på läktaren och på plan, och jag anser att rätt lag vann - även om vägen dit var aningen krokig.

- - -

Kul att se Allsvenskans bästa vänsterfot idag också. Yotuns alltså, inte Källströms.

Edit: För övrigt kan jag tycka att Magnus Erikssons två stämplingar efter avblåsningen är lika illa som Yoshis (sjukt klena) armbåge.
Senast redigerad av J.G.R 2017-04-24 kl. 22:06.
Citera
2017-04-24, 22:06
Medlem
dANiis avatar
Trodde "grinddif" va en myt, ack så fel jag hade.
Citera
2017-04-24, 22:06
Medlem
Astrorbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Vem tyckte att det var en bra ide att flytta upp Djurgårdens lag innan Malmös kvittering? Özcan?

Man vill väl naivt få in ett 3-1 mål, med det stänga matchen, för att slippa släppa in 2-2 efter MFF tryck som kommer att ske i slutet av matchen. Tror ändå MFF hade gjort mål oavsett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in