2017-04-02, 22:55
Medlem
Otroligs avatar
Skönt att vinna premiären men vår andra halvlek var som helhet ganska usel. Känns som att spelarna hade börjat fira vinsten efter utvisningen och därmed kunde Bajen genom aggressivitet vinna många dueller och få till ohälsosamt mycket spel på vår planhalva.

Bajen var ändå helt okej och Hamad kommer att bli väldigt nyttig. Dock, varför hade man en back som sprang omkring på topp istället för Romulo?
Citera
2017-04-02, 23:52
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leksingen
2-1 peking borta är inte dåligt, ser ljust ut för oss denna säsong, tror på en topp 5 placering.

Du har verkligen användarnamnet för att vara bajare.
Citera
2017-04-03, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Farnerud ville ha straff. Det var väl det enda journalistiska vinkeln som fanns att skriva en rubrik på. Under match så märktes inte den situationen?

Edit: alternativ rubrik: Blomberg bommade - sköt i stolpen.

Det var ju en solklar straff.

En annan rubrik kan ju vara: AIK uddlösa framåt, utbuade av hemmapubliken.
Eller: AIK´s 10 miljoners värvning totalt värdelös, utbytt i 63:e minuten..
Eller: Matchens höjdpunkt - Slutsignalen.

Om man nu ska hitta på egna rubriker..
Citera
2017-04-03, 04:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
Ni har alltså inte vunnit en premiär på 12 år. Som strössel på det har ni mäktat med 8 mål på dessa 12 matcher. Säga vad man vill om AIK, men vinnarkultur har ni inte
2009 och 2015 är vinster
Citera
2017-04-03, 09:07
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
gbg-mff och aik-häcken gjorde verkligen sitt bästa för att döda lite av hypen kring allsvenskan. En påminnelse om den dåliga kvaliten och framförallt tråkiga och idefattiga svennefotboll som spelas i detta land. Därför man uppskattade potter och östersund förra säsongen. Var väl som stefan karlsson sa när han lämnade DIF för östersund. Så jävla trött på den enkla primitiva fotbollen svenska tränare står för.

Ska väl ge DIF-sirius chansen ikväll iallafall. Özcan känns ju lite mer "kör bara" tränare. Sen hypen med källström olsson och engvall som starka nyförvärv.
Citera
2017-04-03, 09:09
Medlem
kostymnisses avatar
Skall man se på premiärpoängen såhär inför kommande matcher kan det likt förbannat vara tufft att inte ha vunnit. Vi såg i cupen att Sirius tveklöst kan störa oss rejält och som jag upprepar likt ett mantra, nykomlingar i deras första hemmamatch är alltid svinsvårt. Torskar vi den väntar alltså sedan ett AFC hemma i en måste-vinna-match redan i omgång 3.

Efter AFC väntar Östersund borta och det är som bekant inte det lättaste. Matchen på söndag blir således ruskigt viktig att vinna. Blir intressant att se vad Sirius kan göra mot DIF ikväll.
Citera
2017-04-03, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Blir intressant att se vad Sirius kan göra mot DIF ikväll.

Jag är orolig inför matchen ikväll. Bosse har gjort århundradets transferfönster, det råder masspsykos hos Djurgårdsfamiljen. Vi möter en nykomling, vi har ett bra lag på pappret, men knappast sammanspelade ännu, Sirius har allt att vinna, det kommer mkt folk, fixar de pressen? Beijmo ryktas starta iallafall.
Citera
2017-04-03, 11:00
Medlem
hobokens avatar
Jag har lite frågetecken kring vårt (Djurgårdens) mittfält - fine att Kerim och Kim är duktiga individuellt, men är det inte ett lite obalanserat innermittfält? Ingen av dem har direkt några defensiva spetsegenskaper.
Citera
2017-04-03, 11:05
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Jag har lite frågetecken kring vårt (Djurgårdens) mittfält - fine att Kerim och Kim är duktiga individuellt, men är det inte ett lite obalanserat innermittfält? Ingen av dem har direkt några defensiva spetsegenskaper.

Det skrev jag här tidigt i vintras. Det ska bli väldigt intressant att se hur det kommer att bli. Jag ser fram emot kvällens match.
Citera
2017-04-03, 11:17
Medlem
Idittfejss avatar
4.75 på Sirius är en fantastisk möjlighet enligt mig.
Jag tror att av de tre nykomlingar i allsvenskan så har Sirius bäst chans att chocka och göra den bästa säsongen som det så brukar var med nykomlingar.
Så 900 kronor på Sirius är ett erbjudande man ej säger nej till, speciellt när dom möter Djurgården. Som inför varje säsong har en gigantisk spelarrotation vilket leder till spelare som inte är samspelta. Kan vara anledningen varför dif alltid är så urusla under försäsongen och vårsäsongen år in och ut.

Inkasserar en härlig slant idag!
Citera
2017-04-03, 11:27
Medlem
Captain.Johanssons avatar
K Olsson fick stöd av Martin Åslund som tyckte Jon Persson(?) sågning k halvtid av Olsson var överdriven och att Olsson inte alls varit alltför dålig utan haft några fina raka inspel.
Jag kollade på Gif-AFC så jag har ingen koll men var Olsson så dålig eller var det lite onyanserat dravel från Persson.
Citera
2017-04-03, 11:41
Medlem
DIFs elva enligt Expressen

Isak
Beijmo Une-Larsson Olsson Käck
Eriksson Källström Mrabti El Kabir
Kadewere Engvall

Kul elva för oss neutrala. Svag balans i det mittfältet kryddat med ett par nya ansikten direkt in i elvan kan öppna upp för en trevlig tillställning. Vågar man hoppas på att Barba får komma in också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in