Citat:
Ursprungligen postat av
Gatekeepr
Arbetar på affärsjuridisk byrå, läste specialkurser inom straffrätt, offentlig rätt och förmögenhetsrätt. Skrev uppsats i civilrätt.
Tack för svaret.
Citat:
Ursprungligen postat av
The_Keeper
Arbetar på en affärsjuridisk advokatbyrå med tvistelösning, där merparten av tvisterna utgörs av skiljeförfaranden.
Läste specialkurser inom skiljeförfaranden, barnrätt, europeisk bolagsrätt, immaterialrätt samt statsstöd- och konkurrensrätt.
Skrev uppsats inom immaterialrätt.
Tack för svaret.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dinitrofenol
Tingsrättsnotarie. Läste ett gäng randomkurser och skrev ett exjobb inom allmän rättslära.
Tack för svaret.
Allmän rättslära. Intressant!
Citat:
Ursprungligen postat av
Sobofied
Lite som hundtricket!
Jag läste kommersiell avtalsrätt, rättspsyk, två straffrättsliga kurser och en massa småskit utomlands. Skrev uppsats i straff. Gjort mindre häftig skit sen examen, blir tingsnotarie om en vecka.
Tack för svaret.
Citat:
Ursprungligen postat av
JackSm1th
Ni som tagit examen och hänger i tråden kanske vill svara på frågorna vad gör ni idag och vilka specialkurser läste ni och inom vilket område skrev ni uppsats? (jag ska också svara)
Då var det min tur.
Specialkurser: Offentlig Upphandling, Entreprenadrätt, Skattejuridisk Metodkurs, Företagsbeskattning, Internationell Skatterätt.
Uppsats: Förvaltningsprocess/offentlig upphandling.
Gör idag: Jobbar på en mindre juridisk enhet som konsult med offentlig upphandling. Arbetsuppgifter kan också vara avtalsrätt, skadestånd, förvaltningsprocesser (överprövningar), konkurrensrätt, korruption och entreprenadtvister.
Jag trivs jättebra! Det är fritt och jag bestämmer själv hur, var och när jag ska jobba eller lägga upp mitt arbete. Jag kan jobba hemma eller sitta på en strand i södra Italien och jobba om jag vill.