2017-04-23, 18:30
Medlem
Slutkläm från Monte Carlo får bli att Nadal var överlägset bäst men också saknade högklassigt motstånd. Med det sagt betyder inte motstånd bara att Djokovic står på andra sidan nätet, Novak måste höja sig också för han räddade sig nog från förnedring genom att torska mot Goffin. Höjer sig ingen då sopar nog Nadal rent kommande veckor. Roland Garros vill jag inte säga för mycket om än, fortfarande gott om tid att hitta formen dit och så är det andra förutsättningar, samt en Federer som tillkommer.

Del Potro har gett ut sitt schema nu till och med US Open. Han tänker spela samtliga masters+slams under sommaren, samt bl.a. två grästurneringar före Wimbledon. Nu är det inga försiktighetsåtgärder längre vilket väl får ses som positivt.
Citera
2017-04-23, 19:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Domaren förstörde matchen Goffin - Nadal rejält. Hoppas det blir påföljder.

Skandalöst dåligt domslut -- men samtidigt, vill Goffin vinna något i den tyngre ligan måste han klara av att lägga sådant bakom sig. Sen blir jag litet irriterad av alla de som menar att Nadal borde concedat den poängen. Fan inte så lätt att se från hans sida om den är inne eller ute, och om domaren säger att den var inne, så ser jag inte att han har någon slags moralisk förpliktelse att gå emot honom.

Citat:
Monte Carlo blev i år en riktig pannkaka till turnering. Inga intressanta spelare gick långt, frånsett Nadal då ev. Ruskigt låg kvalitét på tennisen rakt igenom.

För att just ha vunnit en 10de Monte Carlo titel känns det litet som en antiklimax för Nadal. Edmund - Zverev - Schwartzman - Goffin - Ramos-Vinolas. Ingen top 10. Zverev det på pappret kanske svåraste hindret (ok, kanske inte på grus). Lite synd, eftersom jag tror han haft goda chanser att spöa både Djokovic och Murray om han haft chansen, baserat på deras form (Wawrinka också, för den delen). Men, men, en titel är en titel.

Verkar som det är rätt många nu som ogillar Nadal. Undrar om inte det ibland hänger ihop med att man inte sett honom spela när han var yngre. Han har helt enkelt inte åldrats särskilt väl. Hela OCD-grejen, tex, verkar ha blivit progressivt värre, isynnerhet när han för ett antal år sen började dra sig i kuken också (eller ok, framsidan av shortsen). Men i åren typ 2004-2009, när han fortfarande körde sina långa shorts och sleveless, då var han fan unikt grym. Sån jävla energi. För den som inte sett det, kolla in finalen i Rom mot Coria 2005. Hade då ännu inte vunnit någon major, men det kändes som han hade ett grymt instinktivt självförtroende, spelade intensivt som fan, och sprang runt och drog in forehands på backhandsidan mycket mer än vad han gör idag. Nadal av idag känns inte riktigt som samma spelare, även om han kanske objektiv sett är bättre nu än 2005 (antar hans peak var mer runt 2007-2013).

Såg honom live i US Open 2004, då han fick storstryk av Roddick (dock så högt upp på läktaren att man knappt såg bollen).
Senast redigerad av fryskyl 2017-04-23 kl. 19:39.
Citera
2017-04-23, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Angående skämt så handlar det också mycket om vem som säger vad. Nastase är en gammal gubbe som ser ut som en slusk, klart många reagerar negativt på hans plumpa skämt då man bara får vibbar av en snuskgubbe som borde vara tyst i stället. En ung karismatisk person som många tycker är cool och häftig kan dra samma skämt som Nastase och folk kommer garva - Zlatan är en sån person..

En annan sak om skämt är att det är praktiskt taget omöjligt att dra skämt som alla gillar. Det kommer alltid finnas folk som tycker vissa skämt är osmakliga och inte passar in i vissa situationer, medan andra tycker det var väl ingenting att bry sig om. Vill man nu vara på den säkra sidan är det helt enkelt bättre att inte dra massa onödiga skämt.

Sant och Nastase ser inte bara ut som en slusk, han är en slusk också.

Representerar man sitt land som kapten i en sport och är på plats för att göra ett jobb så bör man definitivt inte skämta överhuvudtaget tycker jag, om man känner sig tvingad att dra skämt så bör man hålla det till icke vulgära skämt så såna fall.
Citera
2017-04-24, 14:09
Medlem
Mikael chanslös mot Seppi, 6-4 6-3 , nog trodde jag Mikael skulle ha mer chans, ja jag vet Seppi är en bra spelare,men ingen toppform på han precis, och inte på Ymer:s heller.
Citera
2017-04-24, 19:24
Medlem
Hade ingen aning om att Windahl slutat. Rätt skrämmande läsning också om tennisens smuts på undertourerna(även om det inte kommer som en nyhet för mig).

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/Qe5zP/knacktes-av-pressen--sa-hittade-han-gladjen
Citera
2017-04-24, 20:55
Medlem
Jag såg precis att man har döpt en bana i Barcelona till Nadals ära. Det känns väldigt omoget med tanke på att han fortfarande är aktiv.

Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Hade ingen aning om att Windahl slutat. Rätt skrämmande läsning också om tennisens smuts på undertourerna(även om det inte kommer som en nyhet för mig).

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/Qe5zP/knacktes-av-pressen--sa-hittade-han-gladjen

Betting på matcher borde förbjudas i future-turneringar.
Citera
2017-04-25, 00:18
Medlem
Ruud kvalade in och vann första rundan i Barcelona med 62 62 mot 81-rankade Albot. Bäst i Norden nu?

I nästa runda väntar en viss Ramos-Vinolas... så där bör det ju ta slut för den här veckan.

Nen han står på tröskeln att kliva in bland de 100 bästa i världen. Och där har vi inte någon svensk. Norge vann, helt enkelt. I allt av betydelse.
Citera
2017-04-25, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Ruud kvalade in och vann första rundan i Barcelona med 62 62 mot 81-rankade Albot. Bäst i Norden nu?

I nästa runda väntar en viss Ramos-Vinolas... så där bör det ju ta slut för den här veckan.

Nen han står på tröskeln att kliva in bland de 100 bästa i världen. Och där har vi inte någon svensk. Norge vann, helt enkelt. I allt av betydelse.

Ja han är bäst i Norden nu , bara gratulera , och kommer troligen va resten av sin karriär , iallafall böttre än svenskar tragiskt nog .
Men det är den utvecklingen i dom flesta sporter tycker jag , att Norge gått om Sverige ,Sverige måste tsppat nå så oerhört som land.
Köper inte det där att andra länder kommit ikapp heller , för Norge borde också blivit ikapp fångade då.
Citera
2017-04-25, 18:01
Medlem
Kevin Anderson har lyckats med den nu mera ovanliga bedriften att vinna en tennismatch och han passade på att vinna två på raken till och med. Han har sannerligen inte haft det lätt efter en skada han hade i början av förra året. Han hade nåt riktigt bra på gång där när han nådde top-10 men sedan så har den bra formen försvunnit efter skadan.
Citera
2017-04-25, 18:15
Medlem
Hej
Var ser ni tennis på TV någonstans?
Seamore tenniskanalen lades ner och jag har abstinens.
Citera
2017-04-25, 18:44
Medlem
Japanen Yuichi Sugita, rankad 91, och lucky looser i turneringen efter att ha förlorat i kvalfinalen, har nu gjort något som jag ser som väldigt spektakulärt och ovanligt. Han har slagit ut både Tommy Robredo och Richard Gasquet!

Vem är den här spelaren?
Har ett svagt minne att han gick långt i en slam, eller vann över någon duktig spelare, tidigare i år, eller förra året, också. Kan det stämma?

EDIT: Jag måste tänka på Cincinnati förra året. Där vann han över Edmund, A Zverev, Mahut, och sedan tog Raonic till tre set efter att ha vunnit andra. Också ganska ovanligt/oväntat av en spelare som haft en ranking mellan 200 och 100 under karriären.
Citera
2017-04-26, 08:20
Medlem
Att Ymer varit skadad har vi ju avhandlat men tyvärr gäller det även tjejerna och Rebecca Peterson som inte spelat sen i början av november nu. Egentligen i ett sämre läge, hon var något enstaka resultat ifrån topp100, nu ramlar hon utanför 200 och verkar vara tillbaka i träning men inte riktigt nära spel.

Även svenska trean Susanne Celik är skadad och har inte spelat i år, har tappat från ca 150 till 250. Gjort dubbla handledsoperationer, tvivlar på att hon spelar alls i år faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in