Citat:
Ursprungligen postat av
barnet
Domaren förstörde matchen Goffin - Nadal rejält. Hoppas det blir påföljder.
Skandalöst dåligt domslut -- men samtidigt, vill Goffin vinna något i den tyngre ligan måste han klara av att lägga sådant bakom sig. Sen blir jag litet irriterad av alla de som menar att Nadal borde concedat den poängen. Fan inte så lätt att se från hans sida om den är inne eller ute, och om domaren säger att den var inne, så ser jag inte att han har någon slags moralisk förpliktelse att gå emot honom.
Citat:
Monte Carlo blev i år en riktig pannkaka till turnering. Inga intressanta spelare gick långt, frånsett Nadal då ev. Ruskigt låg kvalitét på tennisen rakt igenom.
För att just ha vunnit en 10de Monte Carlo titel känns det litet som en antiklimax för Nadal. Edmund - Zverev - Schwartzman - Goffin - Ramos-Vinolas. Ingen top 10. Zverev det på pappret kanske svåraste hindret (ok, kanske inte på grus). Lite synd, eftersom jag tror han haft goda chanser att spöa både Djokovic och Murray om han haft chansen, baserat på deras form (Wawrinka också, för den delen). Men, men, en titel är en titel.
Verkar som det är rätt många nu som ogillar Nadal. Undrar om inte det ibland hänger ihop med att man inte sett honom spela när han var yngre. Han har helt enkelt inte åldrats särskilt väl. Hela OCD-grejen, tex, verkar ha blivit progressivt värre, isynnerhet när han för ett antal år sen började dra sig i kuken också (eller ok, framsidan av shortsen). Men i åren typ 2004-2009, när han fortfarande körde sina långa shorts och sleveless, då var han fan unikt grym. Sån jävla energi. För den som inte sett det, kolla in finalen i Rom mot Coria 2005. Hade då ännu inte vunnit någon major, men det kändes som han hade ett grymt instinktivt självförtroende, spelade intensivt som fan, och sprang runt och drog in forehands på backhandsidan mycket mer än vad han gör idag. Nadal av idag känns inte riktigt som samma spelare, även om han kanske objektiv sett är bättre nu än 2005 (antar hans peak var mer runt 2007-2013).
Såg honom live i US Open 2004, då han fick storstryk av Roddick (dock så högt upp på läktaren att man knappt såg bollen).