2017-04-22, 20:05
Medlem
krutojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Finns nog inget som kör sitt eget race mer än Ilie Nastase, som är förbundskapten för Rumäniens Fed Cup-lag. Det här är ett axplock på vad han hunnit med (hittills) under helgens match mot Storbritannien:

- På presskonferensen igår skrockade han apropå Serena om vilken färg hennes unge skulle få, "choklad med mjölk?". Frågan var inte ens till honom, han flikade bara in det.
- På samma pk la han armarna runt Storbrittaniens FK Anne Keothavong och frågade vad hon har för rumsnummer. (inför kameror och mikrofoner)
- Efter att många brittiska journalister skrivit negativt om gårdagens händelser gick han idag in i pressrummet och kallade en av journalisterna för idiot och annat kränkande.
- Matchen mellan Cirstea och Konta fick han avbruten sedan domaren bett publiken att uppträda sportsligare, varpå han kallade domaren för asshole, och efter att ha blivit avvisad från banan det brittiska laget för jävla horor.
- Fortsatte sedan de verbala attackerna på journalisten på väg bort från arenan, omringad av en handfull ordningsvakter.

Vilken cirkus.
Tror du han var nykter?
Citera
2017-04-22, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krutoj
Tror du han var nykter?

Det kan man väl bara spekulera i. Han har många andra kontroversiella uttalanden och eskapader i bagaget sedan tidigare, så det är nog han som person. Han blev avvisad på samma sätt för att ha förolämpat domaren en gång på 90-talet, den gången som kapten i Davis Cup.
Citera
2017-04-22, 22:14
Medlem
Nastase är och har alltid varit en skitstövel som tror han kan säga och göra lite som han vill och hemma i Rumänien så accepteras det säkert också med tanke på vilken status han har där. Så det är fullt möjligt att han var spiknykter, men det kan ju givetvis vara så att han var påverkad också. Det går ju inte att veta säkert så länge det inte finns bevis som tyder på det. Det kvittar ju också.
Senast redigerad av terribilis 2017-04-22 kl. 22:17.
Citera
2017-04-23, 10:05
Medlem
Dom första grejerna med Williams och att han höll om brittiskan fatta man ju va skämt, folk måste sluta va så lättstötta , sen verkar han ju spårat nästa dag dock.
Citera
2017-04-23, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Dom första grejerna med Williams och att han höll om brittiskan fatta man ju va skämt, folk måste sluta va så lättstötta , sen verkar han ju spårat nästa dag dock.

Alla skämt är inte roliga. Grejen är hur och vart man framför skämt.

Och nej, det är inte ett roligt skämt att spekulera kring vilken färg någons bebis kommer att få. Det är bara opassande och töntigt. Det är inte ens roligt, det är bara osmakligt.

Alla som känner Nastase vet dessutom att han inte gillar Williams.

Angående brittiska kaptenen så tror jag inte för fem öre att det var ett skämt. Snarare typiskt Nastase att tro att han kan göra som han vill och sedan så tror han säkert att det var roligt, det är bra att folk inte håller med honom. Skönt att han blev utkastad, jag hade önskat att det hade varit med huvudet först, då hade jag varit helt nöjd.

Det är den som "skämtar" som ska anpassa sig till klimatet. Vill man skämta så finns det bättre forum för sådant.

Det som hände efter var ingen urspårning utan bara en fortsättning i samma spår.
Citera
2017-04-23, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Alla skämt är inte roliga. Grejen är hur och vart man framför skämt.

Och nej, det är inte ett roligt skämt att spekulera kring vilken färg någons bebis kommer att få. Det är bara opassande och töntigt. Det är inte ens roligt, det är bara osmakligt.

Alla som känner Nastase vet dessutom att han inte gillar Williams.

Angående brittiska kaptenen så tror jag inte för fem öre att det var ett skämt. Snarare typiskt Nastase att tro att han kan göra som han vill och sedan så tror han säkert att det var roligt, det är bra att folk inte håller med honom. Skönt att han blev utkastad, jag hade önskat att det hade varit med huvudet först, då hade jag varit helt nöjd.

Det är den som "skämtar" som ska anpassa sig till klimatet. Vill man skämta så finns det bättre forum för sådant.

Det som hände efter var ingen urspårning utan bara en fortsättning i samma spår.

Ja , kanske , men just angående rumsnummer så finns det väl ganska många som drar opassande "skämt" om sådant , man kan ju inte ta åt sig varje gång.
Angående hudfärger har jag nog hört ganska många som drar skämt om sådant.

Edit: sen kan man tycka det är olämpligt forum, men det har ju samma betydelse om en vanlig "Svensson" kör ett sådant "skämt"
Senast redigerad av pederN 2017-04-23 kl. 11:02.
Citera
2017-04-23, 12:02
Medlem
Citat:
Ja , kanske , men just angående rumsnummer så finns det väl ganska många som drar opassande "skämt" om sådant , man kan ju inte ta åt sig varje gång.
Angående hudfärger har jag nog hört ganska många som drar skämt om sådant.

Edit: sen kan man tycka det är olämpligt forum, men det har ju samma betydelse om en vanlig "Svensson" kör ett sådant "skämt"

Det är lätt att rycka på axlarna om det inte berör en själv. Men det är en annan sak om någon gör sig rolig på ens bekostnad. Sen är det inte samma sak som att en vanlig privat person gör samma skämt. Detta är en annan sak, det är proffs vi pratar om som är betalda, det finns sponsorer med mera som kanske inte vill förknippas med denna sortens uttalnden osv osv. Man måste kunna vara seriös. Vill man skämta om diverse saker så finns det många andra ställen man kan göra det på. I dagens värld är det inte svårt att få sin röst hörd.

Visst finns det roliga skämt om hudfärger, ett exempel på det är när någon kommentator (minns inte vilken) sa under en match i franska öppna mellan Monfils och Fognini att: "Nu är det så mörkt så man nästan inte ser Monfils", det är ett exempel på ett bra skämt som är passande tycker jag.
Citera
2017-04-23, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Det är lätt att rycka på axlarna om det inte berör en själv. Men det är en annan sak om någon gör sig rolig på ens bekostnad. Sen är det inte samma sak som att en vanlig privat person gör samma skämt. Detta är en annan sak, det är proffs vi pratar om som är betalda, det finns sponsorer med mera som kanske inte vill förknippas med denna sortens uttalnden osv osv. Man måste kunna vara seriös. Vill man skämta om diverse saker så finns det många andra ställen man kan göra det på. I dagens värld är det inte svårt att få sin röst hörd.

Visst finns det roliga skämt om hudfärger, ett exempel på det är när någon kommentator (minns inte vilken) sa under en match i franska öppna mellan Monfils och Fognini att: "Nu är det så mörkt så man nästan inte ser Monfils", det är ett exempel på ett bra skämt som är passande tycker jag.

Haha ja men ta tex Zlatan han är ju lite likadan , men han får ju sällan så mycket kritik, folk tycker han är frän istället , tex när han sa han skulle signera en cykel åt Sjögran på idrottsgalan.
Citera
2017-04-23, 14:44
Medlem
Förstår inte dom som beklagar sig över att Ramos gått till final bara för att han varit en medelmåtta förut. Det är ju rätt tydligt hur stora steg framåt han tagit och han kommer vara topp20 på rankingen. Att han inte är särskilt spektakulär eller liknande må vara hänt.
Citera
2017-04-23, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Förstår inte dom som beklagar sig över att Ramos gått till final bara för att han varit en medelmåtta förut. Det är ju rätt tydligt hur stora steg framåt han tagit och han kommer vara topp20 på rankingen. Att han inte är särskilt spektakulär eller liknande må vara hänt.

Det kanske är gamla misslyckade spelare som är avundsjuka för att de aldrig någonsin varit i närheten av lika bra som honom. Det sticker nog i ögonen att se en spelare som inte är en supertalang nå sin första masters final vid sen ålder, efter att i stort sett varit en medelmåtta hela sin karriär. Krävs nog ett helvetes jobb för att lyckas med något sådant. Han har slagit flera toppspelare de senaste säsongerna, var nog många "experter" (läs gamla misslyckade spelare) som aldrig hade förväntat sig det.
Citera
2017-04-23, 16:20
Medlem
Citat:
Haha ja men ta tex Zlatan han är ju lite likadan , men han får ju sällan så mycket kritik, folk tycker han är frän istället , tex när han sa han skulle signera en cykel åt Sjögran på idrottsgalan.

Zlatan är hemsk som person. Dock så ska han ha respekt för att han aldrig snackar politik. Det uppskattar jag.

Kommentaren oom cykeln gillade jag faktiskt, men egentligen, i grund och botten så var det en riktigt barnslig kommentar. Anledningen till att jag gillade den var för att jag avskyr damfotboll, så otroligt tråkig sport som får alldeles för mycket uppmärksamhet i detta landet. Helt ofattbart hur man ignorerar en sport som tennis för sån skit.
Citera
2017-04-23, 17:49
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Angående skämt så handlar det också mycket om vem som säger vad. Nastase är en gammal gubbe som ser ut som en slusk, klart många reagerar negativt på hans plumpa skämt då man bara får vibbar av en snuskgubbe som borde vara tyst i stället. En ung karismatisk person som många tycker är cool och häftig kan dra samma skämt som Nastase och folk kommer garva - Zlatan är en sån person..

En annan sak om skämt är att det är praktiskt taget omöjligt att dra skämt som alla gillar. Det kommer alltid finnas folk som tycker vissa skämt är osmakliga och inte passar in i vissa situationer, medan andra tycker det var väl ingenting att bry sig om. Vill man nu vara på den säkra sidan är det helt enkelt bättre att inte dra massa onödiga skämt.
Senast redigerad av Reggie Hamond 2017-04-23 kl. 18:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in