Citat:
Ursprungligen postat av
Pluto456
Idag skulle jag dra ut pengar för min resa och ge lite till mamma som är gammaldags av sig och gillar hantera kontanter. Och som vanligt ska det vara ett jävla helvete att få ut pengar.
Kärringen på NORDEA kontoret i Uppsala säger att jag ska åka till Stockholm för närmaste kontor som hanterar pengar och inte glömma att göra en ansökan som tar 7 dagar. Utöver ansökan ställde hon massa detektiv frågor som om pengarna vore hennes.
Hon citerade att detta är så hon vill att vårt samhälle ska vara, kontantlöst.
Jag får en vanlig svensson lön och det står i fetstil LÖN på mitt konto. Ska kärringen inte låta mig ta ut pengar? Jag fattar inte... har man inte rätt till sina egna pengar något mer?
Är mottaglig till feedback om jag tänker fel!
Hade en liknande upplevelse. En kärring tyckte nog inte att jag var mig lik på ID-kortet. Istället för att säga det ville hon skicka mig till en annan stad för att hantera ett rutinärende. Men jag skrev till huvudkontoret, kom tillbaka nästa dag och nästa tant hade bättre syn.
Varför har man pengar på banken? För att det är en säker plats och för att man inte vill gå runt med en förmögenhet i guld i penningpungen. Hur är det nu?
Någon borde öppna en kontantbank.