Citat:
.
Riktningen rör alltså orsakssambandet. Skall vi ta det igen? Riktningen rör alltså orsakssambandet. Hur är det nu, kan man inte göra bedömningar om ett ev. orsakssamband mellan två variabler som korrelerar?
Vad exakt är halmgubben? Menar du att du inte påstått att korrelationer har en riktning? Jag kan länka till otaliga inlägg där du säger annorlunda och hånar mig för att jag försöker förklara det här för dig? Jag förstår att du nu gärna vill skifta fokus och deraila diskussionen med ett ännu ett mastodontinlägg när det visar sig att du hade fel, men jag tänker inte spela det spelet igen
Citat:
Och ändå blev jag det...
Det är det enda utrymmet där man inte måste förklara hur motståndaren gör halmgubbar av ens ideologi för jämnan.
Kolla, nu derailar du samtalet igen. Poängen är inte om Pär Ström hade rätt eller fel, utan att man tilläts argumentera efter t.ex. Pär Ströms böcker på Feminetik så länge man kunde sköta sig i diskussionerna. Vad som är fel med Pär Ströms bok finns det en omfattande recension som förklarar redan, och jag har gått igenom det i andra trådar. Det finns ingen anledning att ta upp det igen.
Fast Feminetik tillät ju trådar både om Hjernevask och Pär Ströms böcker, vilket var min poäng. Så att de skulle censurera obekväma argument stämmer helt enkelt inte. Snarare var det så att du inte kunde hålla en acceptabel ton i diskussionerna -
Kolla, nu derailar du samtalet igen. Poängen är inte om Pär Ström hade rätt eller fel, utan att man tilläts argumentera efter t.ex. Pär Ströms böcker på Feminetik så länge man kunde sköta sig i diskussionerna. Vad som är fel med Pär Ströms bok finns det en omfattande recension som förklarar redan, och jag har gått igenom det i andra trådar. Det finns ingen anledning att ta upp det igen.
Fast Feminetik tillät ju trådar både om Hjernevask och Pär Ströms böcker, vilket var min poäng. Så att de skulle censurera obekväma argument stämmer helt enkelt inte. Snarare var det så att du inte kunde hålla en acceptabel ton i diskussionerna -
Citat:
Jag har blivit avstängd en gång på feminitk, du har ju blivit bannat på flera andra ställen.
Det har du ju bevisat på andra platser också.
Citat:
Om det finns könsskillnader eller inte är som bekant en empirisk fråga. Jag hänvisar ex. till olika metastudier och forskningsrapporter i diskussioner där vi försöker förklara varför det ex. finns fler framgångsrika män.
Det är löjligt, det är bara att titta på din forumhistorik så ser man att du argumenterar för att kvinnor är mindre intelligenta, mindre produktiva, mindre ambitiösa, mindre duktiga på allt som inte är att föda barn och hora ut sig. Du skriver långa uppsatser som bara tjänar till att argumentera för att kvinnor är underlägsna, förtjänar att få mindre betalt, ska vara beroende av män för sin överlevnad och är biologiskt förutbestämda att leva som andra klassens medborgare.
Problemet är att du tycker att alla som du ogillar är sexister (eftersom du inte vet vad ordet betyder). Du har ex. uttryckligen sagt att Ian deary, en framstående intelligensforskare, är sexist bara för att han gjord en studie för att utröna om det finns fler riktigt intelligenta män än kvinnor.
Citat:
.
Så länge du inte kan belägga dina påståenden så fortsätter du bara att framstå som en åsna här. Vilket i och för sig är poängen med den här diskussionen = )
Du kan säga bäst du vill att du trots detta inte tycker att män är bättre än kvinnor, men det är ju jämförbart med om någon spenderat 2000 inlägg med att argumentera för att barn älskar att ha sex - Även om personen inte uttryckligen hade sagt att denne ville ha sex med barn hade ju alla tänkande människor förstått att det fanns en agenda bakom det den höll på med
Men någonting säger mig att det har mer att göra med att du inte kan hålla dig från att skriva "jävla åsna" eller "pedofil" i vartannat inlägg.
"
I feministforumet har du under profilen Celeno skickat 29 inlägg där du skrivit "feminazi".