2017-04-23, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Hyrläkaren Einar Kristjansson (Från hyrläkarföretaget "Psykiatrika") är ett riktigt stolpskott!
Borde utfäradas en varning på denne.
Simons kontaktperson Mikaela verkade ha sina dubier kring dennes kompetens -och med all rätt

Kanske ska maskera namnet iallafall
Citera
2017-04-23, 20:49
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Budare123
Kanske ska maskera namnet iallafall

Tycker jag inte med tanke på hur katastrofalt inkompetent denna hyrläkare är. Och kanske haft viss inverkan på att Simon så lättvindigt släpptes iväg efter en ynka vecka med antidepressiva...
Citera
2017-04-23, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Nu kommer det ju fram varken man vill eller inte att själva dödandet är en stor sak för Simon.
Eftersom Simon älskar djur så kommer problemet i barndomen fram som jag tidigare skrivit.

Han har sett sin far döda hela sitt liv, han tex drömmer (mardrömmar) själv om att döda katter som han älskar.
Han har en besvikelse mot sin far som slaktat djur, som Simon tycker om, mitt framför ögonen på honom vilket resulterar i att han får ett dåligt mående, psykiskt dåligt mående. Det har han haft ganska länge och frågan är vad mer har han ställt till med?

Han står vid föräldrarnas säng med en kniv när dom sover. Vad tyder det på?

Tragiskt

Du måste sluta att ta alla jävla chanser du kan att skylla på föräldrarna.

Jag känner dem inte och det gör inte du heller.
Vissa personer i denna värld föds med defekter. Somliga fysiska och andra psykiska.

Du har absolut inga belägg för dina påståenden. Lägg fram bevis för att det finns ett samband mellan jagande föräldrar eller för den delen barn uppvuxna på bondgård och personlighetsstörning eller håll käft.

Titta i stället på hur psykvården hanterat fallet Sim*n. Klockorna ringde men ingen lyssnade.
Förmodligen är ansvarig psykolog uppvuxen i ett kollektiv på 70-talet där de endast åt morötter. Då blir det på det här viset. Alla morotsätande kollektivbarn är värdelösa psykologer idag enligt samma logik som du företräder.

Och vill du leva på gurka och vetekli så gör det men
lämna föräldrarna i fred. De har ett helvete ändå just nu utan dina påhopp.
Citera
2017-04-24, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skildojver

Vissa personer i denna värld föds med defekter. Somliga fysiska och andra psykiska.

Du har absolut inga belägg för dina påståenden. Lägg fram bevis för att det finns ett samband mellan jagande föräldrar eller för den delen barn uppvuxna på bondgård och personlighetsstörning eller håll käft.

Titta i stället på hur psykvården hanterat fallet Sim*n. Klockorna ringde men ingen lyssnade.
Förmodligen är ansvarig psykolog uppvuxen i ett kollektiv på 70-talet där de endast åt morötter. Då blir det på det här viset. Alla morotsätande kollektivbarn är värdelösa psykologer idag enligt samma logik som du företräder.

Håller fullständigt med dig, bra skrivet! Att människan aldrig ger sig.
Jag vill ha vetenskapliga belägg för påståendena.
Citera
2017-04-24, 06:48
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:

Jag skyller inte på föräldrarna, dom var inte ens på plats.

Om du kan förklara varför Simon står med en kniv framför sina föräldrar när dom sover så gör det gärna. Om du dessutom kan förklara att upplevelser i barndomen inte sätter sina spår i livet så väntar jag med spänning....
Citera
2017-04-24, 06:49
Medlem
20-åringen inför rätta för dubbelmordet i Råbo – idag inleds rättegången http://helahalsingland.se/blaljus/brott/20-aringen-infor-ratta-for-dubbelmordet-i-rabo-idag-inleds-rattegangen?referrer=app
Citera
2017-04-24, 09:50
Medlem
5549s avatar
Simon gjorde ändå uppehåll i skogsflykten för att svara på sin mammas sms. En god son.

Citat:
2016-12-22 kl 22:14 (Carola Ström-Persson)
När kommer du hem i dag eller morgon?
Natti

2016-12-22 kl 23:27 (Simon Persson)
Imöra
Senast redigerad av 5549 2017-04-24 kl. 09:57.
Citera
2017-04-24, 10:06
Medlem
Citat:

Gå aldrig till en hjärnskrynklare med runda glasögon, lusekofta, näbbkängor och som ser allmänt ovårdad ut, livsfarliga !
Citera
2017-04-24, 10:14
Medlem
Stängda dörrar...
Citera
2017-04-24, 13:41
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum45
Gå aldrig till en hjärnskrynklare med runda glasögon, lusekofta, näbbkängor och som ser allmänt ovårdad ut, livsfarliga !

Och läkaren/psykiatrikern i fråga, Einar Kristiansson, fyller 66 år i augusti...han borde nog överväga att dra sig tillbaka från yrkeslivet snart innan han ställer till mer elände.
Citera
2017-04-24, 17:04
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat ur FUP

Då Evelyn ombeds att läsa upp det som Simon skrev till henne så berättar hon själv: "Simon
skrev såhär. Hade nyss en dröm om dig där jag skulle åka till dig och öppna din pressent men
måste stanna i något hus. Jag bröt mig in men tydligen kom det folk och jag fick döda dom
annars ringde dom polisen. Jag snappade dig och skrev att Evelyn jag behöver hjälp med att
dumpa tre lik men du svarade inte. Slut citat:

Jag har tidigare vid flera tillfällen varit av åsikten att Simon är/var en kille som misslyckats med det mesta i livet. Sparsamt med kompisar,sparsamt med flickvänner,ingen utbildning, inget arbete utöver det där på skolan,sparsamt med pengar etc etc.
Kort sagt en Mr nobody som på alla sätt försökte få uppmärksamhet.
En kombination av sina misslyckanden och psykiska besvär tar sig uttryck i att både drömma,säga och påstå det mest märkliga saker. När folk inte längre gjorde någon större sak av hans påstående och uttryck så tror jag hans inre tvingade fram att något av det han säger måste bli verklighet.........

Allt för att bli uppmärksammad och hågkommen. Nu har han lyckats med det. Troligen utan att förstå konsekvenserna av sitt handlande....
Citera
2017-04-24, 17:15
Medlem
Quarrels avatar
helahälsingland.se: Utgivare om stängda dörrar i Råborättegången: "Helt igenom felaktigt"
Citat:
Det är i grunden en demokratisk rättighet för allmänhet och media att ta del av och rapportera om det som sker inom rättsväsendet. Medias uppgift är att vara medborgarnas förlängda arm in i miljöer som gemene man har svårt att ha tillgång till. Förhandlingar i tingsrätt/hovrätt är exempel där det är extra viktigt.
Det aktuella mordfallet är dessutom av en synnerligen allvarlig karaktär och genom att helt stänga ute allmänhet och media finns risken för spekulationer och ryktesspridning kring vad som hänt i fallet och händer i rättssalen. Det är inte värdigt svenskt rättsväsende att medverka till en sådan situation.
Undertecknat:
Tomas Froms, tf ansvarig utgivare, helahälsingland.se
Kerstin Carlsson, Kanalchef och ansvarig utgivare, P4 Gävleborg
Jimmy Roos, redaktionschef och ansvarig utgivare, SVT Nyheter Gävleborg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här