Citat:
Ursprungligen postat av
Blompan
Plausibelt, eller rimligt att detta som vittnet uppger ska kunnat inträffat då eller vad menar du?
Kanske var det så att han försökte göra inbrott hos Vanja, blev påkommen och därefter uppgav att han tappat minnet och inte hade någon som helst aning om vad han höll på med? Fast egentligen var han ju där, antagligen specifikt för att just mörda.
På något sätt har han ju kommit in i huset, och jag har svårt att tro att han bara knackade på ytterdörren.
Tycker även att hela händeseförloppet känns väldigt oplanerat för någon som är rädd att åka fast. Det känns spontant och slarvigt. Som om han kanske inte längre kunde tygla "den eld han hade inom sig" (Simons egna förklaring). Han hade tidigare funderat och planerat smått, men aldrig färdigställt någon plan.
Varför just den där kvällen? Vad var det som drev honom till det just då? Hans egna demoner och hjärnspöken bara? Något annat?
Ser även fram emot en eller flera fastställda diagnoser gällande denna unge man. Den dagen får vi nog åtminstone lite mer svar på varför han gjorde som han gjorde.
Känns som om frågorna bara blev fler efter alla dessa sidor fup.. 😅
Rimligt att anta att han ägnat sig åt den här typen av aktiviteter i sökandet efter kickar
och mening med tillvaron - kanske "låst" in sig på personer, stalkat dem, kartlagt deras vanor
och rutiner mm. Sedan om han verkligen gjort inbrott i grannhuset låter jag vara osagt - men det låter
inte heller som en omöjlighet.
Den större poängen jag vill göra är att man inte en dag vaknar upp som sadist och psykopat, och går ut och mördar någon. Utan att det finns en historia i GM´s förflutna med moraliska överträdelser av olika slag.
Sedan efter lite reflektion får jag nog hålla med dig om att själva mördandet inte verkar
så värst planerat - när jag tittar på de blodiga bilderna från huset (som jag för övrigt finner väldigt
magstarka) ser jag en tämligen oorganiserad mördare. Jag drar slutsatsen att SP har en oerhörd aggression inom sig som han inte kan tygla.
Kanske var det ett inbrott som gick över styr, samtidigt finns fantasierna om mördandet där.
Kanske vet han inte riktigt själv vad syftet med Råbovisiten var.?