2017-04-22, 17:46
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Inte vi. Du. Är hon åtalad för anstiftan??
Åtal har mig veterligen inte väckts som lasternassumma så pedagogiskt försökt förklara för dig.
Därmed vet vi inte vad hon kommer att åtalas för innan dess.

Frågor på det?
Citera
2017-04-22, 18:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Åtal har mig veterligen inte väckts som lasternassumma så pedagogiskt försökt förklara för dig.
Därmed vet vi inte vad hon kommer att åtalas för innan dess.

Frågor på det?

Nytt åtal på gång att lyfta in?
(FB) VLT:s kriminalreporters bil utsatt för brandattentat

Kan detta höra ihop med senaste "outningen" av misstänkta? Återkommer när jag hört mig för med mina källor...kan det vara så illa att kriminella gör dåd utan att JM haft handen på fjärrkontrollen
Senast redigerad av stativera 2017-04-22 kl. 18:11.
Citera
2017-04-22, 19:27
Bannlyst
Citat:
Nytt åtal på gång att lyfta in?
(FB) VLT:s kriminalreporters bil utsatt för brandattentat

Kan detta höra ihop med senaste "outningen" av misstänkta? Återkommer när jag hört mig för med mina källor...kan det vara så illa att kriminella gör dåd utan att JM haft handen på fjärrkontrollen

Helt klart är det en koppling till den omstridda artikeln i VLT där JM och ett par andra osmakligt blev omskrivna med namn och bilder. Det är också ganska tydligt att det inte handlar om ett typiskt svennebanandåd utan dessa nöjer sig oftast med att skriva en arg lapp eller rättare sagt kommentera i bloggen som chefsredaktör Daniel sköter och nej detta är andra typer av individer som utfört helt säkert. Jag ser hur kaoset redan har startat innan åtalet är väckt det kan inte vara roligt att vara åklagare nu och inte sköta korten väl.
Senast redigerad av MrsFold 2017-04-22 kl. 19:30.
Citera
2017-04-22, 19:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Flera bra sammanställningar där. Lite beklagligt att en del "göms" bakom väggar.
Tidslinjen är bra, men lite svåröverkådlig IMO, eftersom man bara ser en punkt i taget.

Även JMs och Akis hela namns skrivs nu ut i klartext. Daniel Nordström förklarar motiveringen i artikeln ovan. JMs son, dotter och svärson får vara anonyma. Ett tag till, i alla fall. Kollegan (Lotta Isb*rg, *=e) är inritad i spindelnätet...

Här är VLT/BBLATs nya titel på JM:

Spindeln i det bisarra mordnätet

Bild på "spindeln" och "nätet":
https://mm-public.imgix.net/cKDb7F1dLTOVzEO5IWFDUrxLipk.jpeg?id=d03d4478-ca2a-578d-8a5b-8fe809ef8fe7&imType=x-im%2Fimage&ixlib=java-1.0.0&w=1380

Vad då ett tag till? Jag har hört mig för och det kommer inte finnas några spår att följa om bilbranden. VLT omskrivs till samma låga nivå som Flashback av kommentarerna att döma med den skillnaden att VLT har en ansvarig utgivare som inte är anonym.

Här däremot sitter folk och drar fram namnen från uthämtade handlingar utan att maska innehållet från tingsrätten och skriver högt och lågt men det är samma gambeteende och man kan förstå ilskan hos de som utan rättssäkerhet blir uthängda efter att de frisläppts.

Det talas om en svart änka men tydligen fortgår brottsligheten trots restriktioner hos JM...
Senast redigerad av stativera 2017-04-22 kl. 19:58.
Citera
2017-04-23, 00:09
Medlem
Lets do it
QUOTE=letsdoit|60520857]I avväpnande syfte var både tonfall och utsaga ett sarkastiskt piskrapp och gav uttryck för det fullkomligt befängda i att MR skulle ha mördat hennes far: "Han ser ut som en mördare, eller hur..?" ...varpå MR gör någon slags grimas/åthäva (förmodligen av skräckinjagande men skämtsam natur) och lite tafatt försökte demonstrera hur absurd och verklighetsfrämmande hans mördarroll skulle ha varit. - JM påtalade uppbragt att hon själv blivit behandlad som en mördare - och att vad MR anbelangade menade hon som sagt att vem som helst borde kunna se att han inte var något mördarämne. - Och naturligtvis var de hemma; det brukade de vara; se på TV och så där, men man kan ju omöjligt minnas varenda timme; särskilt inte hon som så ofta brukade vara på språng.

Jag tror att du tolkat henne precis på det sätt som hon ville att det skulle tolkas. Men efter att MR erkänt så kände jag mera för en ortodox tolkning. Att ta hennes budskap på orden. Nu kommer jag inte ihåg om det var höger eller vänsterarmen som det blev besvär med efter stroken. Men vänsterarmen kunde hon lyfta bra när hon med händerna beskrev hur polisen försökte fiska. Höger kunde hon röra bra när hon tog kaffemuggen på ett litet bakvänt sätt.
Citera
2017-04-23, 13:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsFold
Klart de ligger lågt men du kanske skall fundera lite utanför VLTs spindelnät?

Ta misshandeln där var det ett tjog med gärningsmän. Självklart har dessa enligt dig smittats av JMs tankemönster allihopa och sjukdomen verkar inte lägga sig? Jag tror nog du ska ta och tänka om för folk har egna liv och värderingar och alla är inte nöjda med att vara uthängda mot pressetikens direktiv då de är släppta ur häkte med en advokats kommentar att det finns inga bevis. Vilket kan föranleda till om fler kan tänka sig att egera på egen hand, MR tex. vad kan han ta sig till i ett drogrus? Här har du en parallell och vill man enbart diskutera bilbrand görs det här.

Dick Levinson är en bra och rapp advokat, gammal i branchen och med det kommer vana och då speciellt i press. Gällande sin klient 25-åringen visade han verkligen att han kan uttala sig till sin klients fördel. Tyvärr verkar inte detta gälla Amanda Hikes en trebarnsmamma som först 2009 tog sig in i advokatsamfundet. Visst hon har yppandeförbud men inte så pass att hon inte kan uttala sig om avskrivna brott. Där hade hon ett guldläge att uttala sig men duckade men sen tror jag heller inte att media kontaktat Amanda Hikes i samma utsträckning som press kontaktat åklagarna men det skall givetvis inte hindra Amanda från att själv göra sig och sin klient hörd där det faktiskt går.

Du nämner paralleller på ett positivt vis i din tanke om att MR m. fl kan tänka själva ja t o m agera så jag skall därför dra en mindre vacker parallell. Den står Vlt för, fan så fult att på skissen vid namn "spindeln i nätet" dra likadana röda feta streck mellan MR och AM/GM och de tre frisläppta och Aki. MR har erkänt mord och mordförsök och förtjänar strecken men de tre andras streck upp till Aki är definitivt inte aktuella.
Citera
2017-04-23, 14:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Nu kommer lite intressanta fakta från troligen väldigt säker källa som sms-at mig:

Föräldrarparet Möller hade tagit sig en liten festkväll 3 augusti - de hade druckit rejält och båda gick väldigt lulliga till sängs.

* det är därför modern Anki anhölls först - man trodde det var ett fyllebråck som gick överstyr mellan makarna
* det är därför det inte finns några klara vittnesuppgifter vem som kan ha gjort det - Anki var redlös, minns ej
* det är därför Aki inte vaknade när Göran dödades - hon sov i rus
* det är därför de glömde hala ner flaggan - de var för fulla.

Det har talats om dysfunktionella familjer i media och överst i denna historia får vi sätta Göran och Anki. Ett äktenskap som säkert var sargat då Göran reste kors och tvärs i världen och lät säden tas dit han "kom".

Anki mådde nog inte bra och det dracks uppenbart i stugan så att flaggan var uppe är nog mera regel än undantag. Man kan spekulera i hur osams de var om barnen och att fasaden var välordnad men inuti fanns problem. Att Anki nu skall vittna mot sin egna dotter blir tungt att ta fasta på och många är de problem som inte JM stod för.

Vi har ingen aning om vilka fiender Göran skaffat sig som företagare eller för all del avkommor, senast såldes ett företag gemensamt av systern och frågan är om det var komplikationsfritt?

PS. Vi får se i FUP vem som vinner promilletävlingen. Aki, Anki eller Göran?
Högast var MR som inte minns vart han slängde kniven.
Senast redigerad av stativera 2017-04-23 kl. 14:39.
Citera
2017-04-23, 16:15
Bannlyst
Citat:
Det har talats om dysfunktionella familjer i media och överst i denna historia får vi sätta Göran och Anki. Ett äktenskap som säkert var sargat då Göran reste kors och tvärs i världen och lät säden tas dit han "kom".

Anki mådde nog inte bra och det dracks uppenbart i stugan så att flaggan var uppe är nog mera regel än undantag. Man kan spekulera i hur osams de var om barnen och att fasaden var välordnad men inuti fanns problem. Att Anki nu skall vittna mot sin egna dotter blir tungt att ta fasta på och många är de problem som inte JM stod för.

Vi har ingen aning om vilka fiender Göran skaffat sig som företagare eller för all del avkommor, senast såldes ett företag gemensamt av systern och frågan är om det var komplikationsfritt?

PS. Vi får se i FUP vem som vinner promilletävlingen. Aki, Anki eller Göran?
Högast var MR som inte minns vart han slängde kniven.

Stämmer de här? Men fy satan vilken ångest om man sovit sig genom makens död p g a att man varit redlös och först vaknat till då man själv fick kniven i sig och sen inget minns. Ifall de stämmer så tror jag knappast vi får läsa om promillehalten, sekretessas säkert både på AM och GM. MR:s nivåer går väl heller inte att komma åt aktuell kväll då AM anhölls istället för den rätte.
Citera
2017-04-23, 16:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Stämmer de här? Men fy satan vilken ångest om man sovit sig genom makens död p g a att man varit redlös och först vaknat till då man själv fick kniven i sig och sen inget minns. Ifall de stämmer så tror jag knappast vi får läsa om promillehalten, sekretessas säkert både på AM och GM. MR:s nivåer går väl heller inte att komma åt aktuell kväll då AM anhölls istället för den rätte.
Det kommer bli ett ställningskrig mellan JM och Anki, med systern som sidekick. Många dagar av familjedravel och vem som sagt vad och när. Ingen går att lita på och ett potpurri ur Dallas med "Sue-Ellens Bästa" kommer väl bäst beskriva situationen i rätten.

Stackars domare.
Citera
2017-04-23, 17:04
Medlem
Citat:
Det kommer bli ett ställningskrig mellan JM och Anki, med systern som sidekick. Många dagar av familjedravel och vem som sagt vad och när. Ingen går att lita på och ett potpurri ur Dallas med "Sue-Ellens Bästa" kommer väl bäst beskriva situationen i rätten.

Stackars domare.

Har du någonsin tagit del av en huvudförhandling? Alltså i verkligheten och inte genom tv-apparaten?

Tycker fö att dina tidigare spekulationer (framförda som fakta) om att Göran varit otrogen och följderna av det med råge passerar all normal anständighet.
Citera
2017-04-23, 17:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Har du någonsin tagit del av en huvudförhandling? Alltså i verkligheten och inte genom tv-apparaten?

Tycker fö att dina tidigare spekulationer (framförda som fakta) om att Göran varit otrogen och följderna av det med råge passerar all normal anständighet.
Låt mig säga så här. Jag har varit på min egen huvudförhandling har du det?
Men nu ska vi inte bli personliga, varför skulle det vara fel att diskutera Göran, Anki och systern. Göran är ju död så han tar inte illa upp, men att spekulera om graviditeter eller dra röda streck i VLT till frisläppta ja det är ok.

Tar de illa upp? Tja en utbränd röd Renault eller vad det är för skräpbil reportern ägde talar sitt tydliga språk.

Det är inte jag som tagit upp dysfunktionella familjer det har klickmedia själva skrivit om. Hur bra tycker du familjen fungerat när man är runt 70 och super till på en lillördag så att man inte vet vad man heter när klockan är lite över 23?
Citera
2017-04-23, 20:43
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar

Jag har sett tendensen att smutskasta brottsoffer i andra trådar på Flashback.
Mitt intryck är att syftet då har varit att försöka glorifiera, eller i varje fall ta fokus från, den verkliga förövaren.
Personligen har jag en tendens att ta ställning för offer och att vilja att förövare bestraffas.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in