2017-04-23, 14:46
Medlem
Itons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Vet DU att det var tomt för övrigt? Uttala dig inte om sådant du inte vet något om...

Måste vara en sylta, vilket ts påstår att det inte är, om det är tomt förutom ett gäng glada danskar, eller hur? Detta är bara snömos och jag tror nog han hade mer att göra än att servera och manipulera detta bord. Du fabulerar.

Jag har aldrig påstått att det var tomt. Du, däremot la in ett påstående du inte vet något - att det fanns andra gäster. Sen drar du nu till med ytterligare en spekulation du inte vet något om; att det mest troligtvis är en sylta. Vad baserar du det på? Har du något konkret än bara vad du tror dig veta?
Citera
2017-04-23, 14:47
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markogrobar
Vad är det du inte fattar? Det är inte 400 kr för en köttbit. Märks att du aldrig går ut på restaurang haha

+ dricka och lite pommes, samt coleslaw. 400 spänn - ja, det var som hittat! Då tillagar jag hellre detta hemma och sparar 250 kronor.
Citera
2017-04-23, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iton
Jag har aldrig påstått att det var tomt. Du, däremot la in ett påstående du inte vet något - att det fanns andra gäster. Sen drar du nu till med ytterligare en spekulation du inte vet något om; att det mest troligtvis är en sylta. Vad baserar du det på? Har du något konkret än bara vad du tror dig veta?

Men, ditt grottmongo - jag implicerade att det var "en sylta" då de ev., som DU implicerade, ej kanske hade mer gäster än det danska gänget - förstår du?
Citera
2017-04-23, 14:50
Medlem
Itons avatar
Citat:
Jävligt mycket snack i tråden om små portioner, ni ska ha klart för er att på vårt ställe så gäller gratis påfyllning av pommes, fri salladsbuffee där bland annat såser som coleslaw finns, vi har även buffelmozzarella där och våra köttbitar är stora nog att ingen lämnar restaurangen hungrig. Visst, är man ett jävla proletärsvin som ser över varenda krona så är 400 kr (måltid + 2 drickor) mycket pengar men för oss som inte är det så är detta ingenting.

Ur ren nyfikenhet; vad definierar du som en måltid? Förrätt, huvudrätt och dessert eller bara en huvudrätt och två drickor?

Att äta på restaurang i Sverige är klart dyrare än i övriga Europa. Jag antar att det dels har med historiska skäl att göra; att det var något som görs vid mera högtidligare tillfällen, och därmed då folk är beredda att betala lite mer. I exvis Italien och Tyskland kan du komma undan med 25-30 EUR för en förrätt, huvudrätt, dessert och ett eller två glas vin.
Citera
Medlem
Citat:
slut när de ska gå och betalningen ska delas upp så säger den ena att han tar hela notan. Jag kommer med en liten bok som notan ligger i och kortläsaren, ber honom sedan knappa in totala beloppet han vill betala och han betalar precis så mycket som det står på kvittot. Alltså, det slutade på 89 och han rundade inte ens av till 90. Hur fan tänker såna avskyvärda kräk? Seriöst, jag fattar inte

Det är väl ändå en större skymf att ge en krona i dricks än ingen dricks! Jag antar att nota var rätt stor på sex pers, då är det även pinsamt med 11kr.

Svenskar är väl ganska bra på att ge lite dricks, men oftast ger folk inte procentuellt utan mer absolut belopp, inte sällan just avrundat uppåt, vilket blir lite skevt på stora sällskap. Enligt de jag känner som arbetar på bättre resturanger (inte fine dining men inte o'learys) så dricksar 90%. Och vanligast är avrundat till närmsta hundringen, så i snitt 50kr. Vilket är helt ok på en pers men lite på 4.
Citera
Medlem
BetoBeto-Sans avatar
Citat:
Jag jobbar ju inte gratis! Men det visste inte svinen

Så du försöker alltså mygla till dig extra pengar och blir lack på folk som inte ger dig det?

Undrar vem som är svinet egentligen.
Citera
2017-04-23, 14:51
Bannlyst
Citat:
+ dricka och lite pommes, samt coleslaw. 400 spänn - ja, det var som hittat! Då tillagar jag hellre detta hemma och sparar 250 kronor.

Kan du inte läsa? Det är inte lite pommes och coleslaw, det är obegränsat med pommes samt en stor salladsbuffee där bland annat coleslaw och buffelmozzarella finns, finns massa annat också. Håll dig borta från tråden om du behöver få allting förklarat för dig 3 gånger, dumma jävel. Laga din fattigmansmat hemma med din WT-familj haha
Citera
2017-04-23, 14:55
Medlem
idiamindadas avatar
Dricks får den som gjort det lilla extra.
Citera
2017-04-23, 14:56
Medlem
Itons avatar
Citat:
Men, ditt grottmongo - jag implicerade att det var "en sylta" då de ev., som DU implicerade, ej kanske hade mer gäster än det danska gänget - förstår du?

Jag förstår men du har fortfarande inte något belägg varken för att stället skulle ha varit, förutom det danska gänget:
1) fullt i övrigt
2) tomt i övrigt
3) en sylta
4) ett högklassigt ställe

Jag tänker inte spendera mer tid på att diskutera med dig. Ditt sätt att argumentera genom rena påhitt och personangrepp indikerar mer än nog om dig.
Citera
2017-04-23, 14:57
Medlem
Citat:
Kan du inte läsa? Det är inte lite pommes och coleslaw, det är obegränsat med pommes samt en stor salladsbuffee där bland annat coleslaw och buffelmozzarella finns, finns massa annat också. Håll dig borta från tråden om du behöver få allting förklarat för dig 3 gånger, dumma jävel. Laga din fattigmansmat hemma med din WT-familj haha

Hehe, jobbar som servitör i blatteland, klagar över lite dricks och kallar mig WT! Du är en blattesopa som enkom skall slicka mina fötter OM jag skulle besöka er sylta någon gång... Du erkänner vidare att ni serverar "fattigmansmat", då jag skrev att jag hellre lagade till samma mat hemma - bra där att du avslöjar kvalitén på ert hak.

Citera
2017-04-23, 15:01
Medlem
Pfaltzs avatar
Haha...helt underbart att se hur mycket en stolle som TS kan undergräva restaurangbranschens trovärdighet på bara tre timmar (sedan trådstart).
Citera
2017-04-23, 15:06
Medlem
I Sverige dricksar jag ALDRIG!

Varför då, kanske du undrar?

Därför att jag redan har ett högt utflöde av pengar. Om det inte är skattmasen som oförtjänt roffar åt sig en stor del av pengarna så är det i allmänhet oskäligt höga priser.

Parkering kostar 80 kr per dygn på vissa BOENDEGATOR!!!

Dra åt helvete!

Tänker du att bil inte är en rättighet så ska du ha klart för dig en sak: PÅ SAMMA GATJÄVEL PARKERADE JAG GRATIS för några år sedan!

Jag samlar pantburkar trots att jag är ingenjör för att kompensera för all ocker och vedrägeri som finns i samhället.

Aldrig att jag betalar extra, no fucking way!

Länder jag med glädje betalar extra är Grekland eller andra länder som är lite fattiga.

I Thailand ville en kille blåsa mig på taxipengar men när jag räknade ut att blåsningen bara var det dubbla priset så fick han t.o.m mer.

Detta är under förutsättning att servicen i övrigt är ok och maten bra.
Senast redigerad av normallekman 2017-04-23 kl. 15:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in