Citat:
Ursprungligen postat av
XxDrag0N-Sl4y3RxX
Fått jobb på både ICA och Willys över sommaren. Tror jag kommer välja jobbet på ICA, känns av någon anledning som ett bättre företag och dessutom ligger den butik närmre där jag bor. Å andra sidan så är Willys butik betydligt större, så det kanske finns större chanser till timmar där.. Aja vi får väl se hur det blir
Var in en förmiddag och sökte jobbet på ICA, 4 timmar senare ringde dom och ville ha intervju. Uppenbarligen gjorde man ett gott intryck. Sökte även på ett till ICA, och ett Coop, som inte hörde av sig.
Kanske går lite OT här men måste ändå fråga. Jag har tänkt att gå in och söka jobb på några olika ICA och COOP butiker, men är lite osäker på hur jag ska gå tillväga. Typ vem pratade du med? Lämnade du ansökan i kassan, eller bad du om prata med butikschefen och lämnade ansökan till den? Lämnade du bara CV eller även personligt brev? Är lite osäker då jag själv känner att det kanske är konstigt att lämna in ett personligt brev när man inte har någon speciell annons att skriva brevet efter. I sådant fall, lite översiktligt vad skrev du i PB? Annars typ hur presenterade du dig och vad sa du till dem?
Förlåt om det blev lite OT och otydligt, men känner mig så osäker på hur jag ska göra då jag tidigare bara sökt jobb via olika annonser på internet. Är väldigt tacksam för lite tips, och om någon annan erfaren i tråden vill ge tips så tas det gärna emot.