2017-04-23, 12:10
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Så faktum kvarstår, du känner inte till en enda stad som har köer och marknadshyror och ändå är du övertygad om att marknadshyror inte får bort köerna. Det är alltså bara en slump att alla väldens städer som har marknadshyror har fått bort köerna?

Men utveckla gärna dina tankar om först-till-kvarn-systemet. De som inte är först-till-kvarn då får alltså inte någon bostad utan de får vänta på en ny chans eller? Det är väl just det som är problemet, att man inte får en bostad utan behöver vänta.

Klart dom inte har köer om dom har först till kvarn system som på blocket.
Är du helt mentalt efterbliven?

Både zillow.com för usa, finn.no och danska sidor har blocket liknande sidor med först till kvarn för lägenheten. Dom populära områdena går alla snabbt, skiten blir över ett tag till.

Ni blandar ihop kösystemet och hyresnivåerna, sen säger ni köerna ska väck, med vadå bevarat kösystem vi har nu? Köerna kommer alltid va kvar då för innerstaden. Ni vill bara ha upp hyran och förstöra för såna som mig.
Senast redigerad av slemhog 2017-04-23 kl. 12:14.
Citera
2017-04-23, 12:13
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Klart dom inte har köer om dom har först till kvarn system som på blocket.
Är du helt mentalt efterbliven?

Både zillow.com för usa, finn.no och danska sidor har blocket liknande sidor med först till kvarn för lägenheten. Dom populära områdena går alla snabbt, skiten blir över ett tag till.

Det är du som är efterbliven som tror jag har skrivit något sådant. Läs igen och besvara gärna det jag verkligen skrev!
Citera
2017-04-23, 12:16
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Det är du som är efterbliven som tror jag har skrivit något sådant. Läs igen och besvara gärna det jag verkligen skrev!

"Det är alltså bara en slump att alla väldens städer som har marknadshyror har fått bort köerna?"

JA för dom har inget kösystem som i Sverige, klart det inte kan finnas köer, din efterblivna jävel.
Citera
2017-04-23, 12:20
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
"Det är alltså bara en slump att alla väldens städer som har marknadshyror har fått bort köerna?"

JA för dom har inget kösystem som i Sverige, klart det inte kan finnas köer, din efterblivna jävel.

Så vad är då problemet ditt pucko, vill du ha köer eller inte?
Du har inga exempel på städer med marknadshyror och köer, tänk nu lite, försök i alla fall.
Citera
2017-04-23, 12:22
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Du har inga exempel på städer med marknadshyror och köer, tänk nu lite, försök i alla fall.

Tar man bort kösystemet på bostad stockholm och alla andra sidor och annonserar allt först till kvarn med bibehållen bruksvärdeshyra, finns inga köer kvar sen. Folk kommer inte stå på gatan utanför någon hyresvärd och vilja ha lägenhet som folk gör när mjölken är slut i hela stan.
Citera
2017-04-23, 12:23
Medlem
slemhogs avatar
Citat:

Dom hade haft köer med Sveriges kösystem där man får en kölapp på bostad stockholm och andra sidor.

Tar man bort kösystemet på bostad stockholm och alla andra sidor och annonserar allt först till kvarn som i alla andra länder med marknadshyra, fast med bibehållen bruksvärdeshyra, då finns inga köer kvar sen i Sverige. Folk kommer inte stå på gatan utanför någon hyresvärd och vilja ha lägenhet som folk gör när mjölken är slut i hela stan.

Din efterblivna jävel.
Citera
2017-04-23, 12:26
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Tar man bort kösystemet på bostad stockholm och alla andra sidor och annonserar allt först till kvarn med bibehållen bruksvärdeshyra, finns inga köer kvar sen. Folk kommer inte stå på gatan utanför någon hyresvärd och vilja ha lägenhet som folk gör när mjölken är slut i hela stan.

Jag har ju redan kommenterat det men du ignorerade det av någon anledning. Din logik är så usel att t.o.m. dina kompisar skäms för dig. Försök nu igen och läs detta:

Citat:
Så faktum kvarstår, du känner inte till en enda stad som har köer och marknadshyror och ändå är du övertygad om att marknadshyror inte får bort köerna. Det är alltså bara en slump att alla väldens städer som har marknadshyror har fått bort köerna?

Men utveckla gärna dina tankar om först-till-kvarn-systemet. De som inte är först-till-kvarn då får alltså inte någon bostad utan de får vänta på en ny chans eller? Det är väl just det som är problemet, att man inte får en bostad utan behöver vänta.
Citera
2017-04-23, 12:31
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Jag har ju redan kommenterat det men du ignorerade det av någon anledning. Din logik är så usel att t.o.m. dina kompisar skäms för dig. Försök nu igen och läs detta:

Jag svarade på det, att dom attraktiva lägenheterna med deras först till kvarn system går på direkten även med marknadshyra i Oslo, new york, köpenhamn, skiten som blir över blir kvar ett tag till, precis som på blocket.se och alla varor som säljs där.

Med ett först till kvarn system kommer det lättare att få skiten först givetvis. Är man motiverad så är man hugget och kan knipa en lägenhet i innerstan som läggs ut. Det fungerar likadant som varor på blocket, att man får va först ute.

Ser du några köer på blocket? Nej det billiga och attraktiva beg varorna går däremot snabbt. Likadant fungerar systemen utomlands då dom har samma blocket system för hyreslägenheter.
Har du någonsin sett några köer överhuvudtaget på andrahandslägenheter i Sverige år 1950-2017? Nej dom ligger på blocket med först till kvarn.

Ni vill ju ha bort köerna, ja det kommer inte finnas några köer ens med bruksvärdeshyra och detta blocket system dom har i utlandet. Kösystemet är en artificiell webside konstruktion.
Senast redigerad av slemhog 2017-04-23 kl. 12:33.
Citera
2017-04-23, 12:35
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Med ett först till kvarn system kommer det lättare att få skiten först givetvis. Är man motiverad så är man hugget och kan knipa en lägenhet i innerstan som läggs ut. Det fungerar likadant som varor på blocket, att man får va först ute.

Du tänker som du har förstånd till. Om det är finns 10 personer på varje ledig lägenhet är chansen att få den 10% i snitt oavsett hur de fördelas, resten får fortsätta att vänta och hoppas.
Citera
2017-04-23, 12:38
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Du tänker som du har förstånd till. Om det är finns 10 personer på varje ledig lägenhet är chansen att få den 10% i snitt oavsett hur de fördelas, resten får fortsätta att vänta och hoppas.

Till skillnad från dig har jag en IQ över 100. Du är däremot en efterbliven idiot.

Den mest motiverade och hungriga som sitter bevakar sidan hela tiden kommer få en den mest attraktiva lägenheterna, större chans få något längre ut.

Ni ville ju ha bort köerna, ja ta bort kösystemet då som är ett artificiellt system på websidor hos våra värdar och bostad stockholm!

Ni hade haft köer även i alla dessa länder med marknadshyror om ni införde en websida med ett kösystem för alla hyreslägenheter i Oslo där värdar får lägga ut.
Senast redigerad av slemhog 2017-04-23 kl. 12:41.
Citera
2017-04-23, 12:46
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Till skillnad från dig har jag en IQ över 100. Du är däremot en efterbliven idiot.

Den mest motiverade och hungriga som sitter bevakar sidan hela tiden kommer få en den mest attraktiva lägenheterna, större chans få något längre ut.

Ni ville ju ha bort köerna, ja ta bort kösystemet då som är ett artificiellt system på websidor hos våra värdar och bostad stockholm!

Ni hade haft köer även i alla dessa länder med marknadshyror om ni införde en websida med ett kösystem för alla hyreslägenheter i Oslo där värdar får lägga ut.

Wow du har IQ runt 100. Vi får väl visserligen dra av 25% i skrytfaktor så det betyder nog snarare att du ligger i nivå med en mentalpatient och det stärks av det du skriver.

Alla dina förslag går endast ut på att gynna dig själv men du skiter helt i andra. Först till kvarn gynnar slackers som inte har ett jobb att sköta så det går helt i linje med detta men det är inte på något sätt en lösning på samhällsnivå. Problemet där är att efterfrågan överstiger tillgången och det beror de reglerade hyrorna. Du kan själv inte ge ett enda exempel på städer där man måste vänta lång tid på att få en hyresrätt i städer med marknadshyror.
Citera
2017-04-23, 12:51
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Wow du har IQ runt 100. Vi får väl visserligen dra av 25% i skrytfaktor så det betyder nog snarare att du ligger i nivå med en mentalpatient och det stärks av det du skriver.

Alla dina förslag går endast ut på att gynna dig själv men du skiter helt i andra. Först till kvarn gynnar slackers som inte har ett jobb att sköta så det går helt i linje med detta men det är inte på något sätt en lösning på samhällsnivå. Problemet där är att efterfrågan överstiger tillgången och det beror de reglerade hyrorna. Du kan själv inte ge ett enda exempel på städer där man måste vänta lång tid på att få en hyresrätt i städer med marknadshyror.

1. Ja kurt-sune har inte ens vågat bemöta det jag skriver, så jag är rätt säker på mina argumentation och verjligheten är jobbig för er när ni sätts på pottan haha.

2. Ditt klasshat visar sitt fula tryne igen. Det går att inrätta först till kvarn system som släpper lgh på kvällen, allt är möjligt.

3. Nej, för det finns inga utländska städer eller länder med vårat kösystem. Hade man installerat ett kösystem där så hade det funnits köer, inte lika massiva som i Stockholm däremot.

Din hjärna är lika högfungerande som en skål med felix pulvermos.

Sen får vi nog dra av skrytfaktor på dig med 99%, det betyder att du har inte ens 100 000 kr i kapital och är överbelånad i din streber borätt och är avundsjuk på jag hyr i huset brevid dig billigt.
Senast redigerad av slemhog 2017-04-23 kl. 12:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in