2017-04-23, 00:01
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosbiusDesigns
Angaende unga malvakter. IFK`s Pontus Dahlberg ar fodd 99 och fyllde 18 for tva manader sedan - dessutom skulle jag nog vilja pasta att han varit en av lagets hittills basta spelare

Ja, och Carlberg var väl dessutom ännu yngre, förstår inte riktigt varför han inte fick förlängt.
Citera
2017-04-23, 00:22
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Ja, och Carlberg var väl dessutom ännu yngre, förstår inte riktigt varför han inte fick förlängt.
Får man fråga varför du skriver Carlberg när du är fullt medveten om att han heter Carlgren? Det plus Zenginrunkandet gör att man omöjligen kan ta dig seriöst.
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Olsson klart ok?

Nu har jag bara sett en aik-match hittills (den mot oss) men har bara hört negativ kritik om honom om de inledande matcherna och för den höga prislapp han gick för känns det inte som att han levt upp till förväntningarna än, eller?
Han har absolut inte levt upp till dom höga förväntningar som ställs på honom. Hans företrädare Ofori är verkligen saknad på mittfältet. Svag start men det är bara å hoppas på att han blommar.
Citera
2017-04-23, 02:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Får man fråga varför du skriver Carlberg när du är fullt medveten om att han heter Carlgren? Det plus Zenginrunkandet gör att man omöjligen kan ta dig seriöst.

Han har absolut inte levt upp till dom höga förväntningar som ställs på honom. Hans företrädare Ofori är verkligen saknad på mittfältet. Svag start men det är bara å hoppas på att han blommar.

Det är mycket konstigt att alla aik-supportrar och media ser Olsson och Thern som någon sorts frälsare. Olsson var ganska kass i Danmark och blev bänkad i Midthylland. Lååångt ifrån Oforis klass. Thern var en medelgod allsvensk spelare som kunde blixtra till någon gång men knappast en frälsare i ett topplag.

När det gäller Thern stirrar nog många på hans efternamn. När det gäller Olsson använder de allra flesta enbart u21 som måttstock vilket är idiotiskt. Carlgren tycker jag inte är märkvärdig men sågs som wn superstjärna pga u21, Lewicki är ett annat exempel och det finns mängd till.

Förstår verkligen inte varför Aik värvar en target när de redan har 3 och är i stort behov av en djupledsspelare. Att man värvar två bollkära mittfältare utan speed är också mycket märkligt. För de pengarna skulle de kunnat få mycket mer passande spelare från andra svenska lag. Men för oss som inte stöder AIK är det bara att tacka och ta emot.
Citera
2017-04-23, 09:20
Avslutad
Krpic kanske inte var någon höjdare och anfallet lär behöva förstärkas till sommaren. Om det dessutom är så att Markaanens och Avdics kontrakt går ut i år, så är det tom ganska lätt att motivera en "all in"värvning.

Däremot är det på tok för tidigt, och rent av oseriöst, att diskutera målvaktsvärvningar i aik. Linnér har inte gjort bort sig och skall självklart ha 10 talet omgångar till på sig innan man kan avgöra om han har eller inte har att göra i ett allsvenskt topplag.
Men visst, Bajen tar honom säkert gärna om ni ändå vill göra er av med honom.
Citera
2017-04-23, 09:37
Medlem
Juggen AIK tog in var ett konstigt val, det finns ingen anfallare i truppen som är bra på att jobba i djupet, han den nya verkar ju vara mer av en target, eller utpräglad boxspelare.

Försvaret känns ju ramstarkt dock, på sedvanligt AIK manér.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-04-23 kl. 09:46.
Citera
2017-04-23, 10:45
Medlem
Jag såg att Eskilstunakuriren hade en krönikör som också såg ner på AFC. Ska vi gissa på en publiksiffra under 3000 för AFC idag mot Halmstad och att Eskilstunaborna själva inte känner för att stödja laget?

Östersund borta för IFK Göteborg. Inget gnetspelande av Östersund iaf så IFK kanske kan få med sig alla tre poängen
Citera
2017-04-23, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Jag såg att Eskilstunakuriren hade en krönikör som också såg ner på AFC. Ska vi gissa på en publiksiffra under 3000 för AFC idag mot Halmstad och att Eskilstunaborna själva inte känner för att stödja laget?

Östersund borta för IFK Göteborg. Inget gnetspelande av Östersund iaf så IFK kanske kan få med sig alla tre poängen

Här är krönikan för er som vill läsa http://www.ekuriren.se/nyhetskronikor/afc-ska-ha-kritik/
Citera
2017-04-23, 11:31
Avslutad
Jag var tveksamt inställd när AIK värvade Krpic, det var inte den typen av spelare som behövdes i AIK. Frågan är egentligen vad man tittade efter för som jag sa tidigare han har aldrig riktigt presterat förrän förra säsongen. Intrycket jag fått när jag sett AIK:s matcher är att han känns helt malplacerad i laget, han vet inte riktigt vad han ska göra. Det är som att han saknar direktiv och håller sig undan så mycket som möjligt.

Sedan kan han inte få all skit heller, inläggen som kommer från hans medspelare är miserabla. Fast vem vet gör han sitt första mål så kan det gå undan. Förra året började Vidar också kasst men så fort han gjorde det där första förlösande målet så var han helt outstanding. Inte för jag tror det kommer gå lika bra för Krpic som för Vidar men det är nog viktigt att han gör ett mål snarast möjligt annars lär han inte vara aktuell på ett bra tag.

Hur verkar han på träningarna?
Citera
2017-04-23, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Olsson klart ok?

Nu har jag bara sett en aik-match hittills (den mot oss) men har bara hört negativ kritik om honom om de inledande matcherna och för den höga prislapp han gick för känns det inte som att han levt upp till förväntningarna än, eller?
Sett till det han kosta och det man fått ut är Olsson allt annat än ok. Oduglig.
Citera
2017-04-23, 11:37
Medlem
Isaksson klev av träningen igår och inte med idag. Verkar bli Vaiho som vaktar buren mot MFF imorgon.
Citera
2017-04-23, 12:27
Avslutad
Vet om att det troligen inte är rätt tråd att länka detta men tycker det är värt att lyfta fram. Ifall ni har tid gå in och läs Nivas oerhört fina text om AIK:s ungdomslag innan den hamnar bakom betalväggen.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/kn0G9/enda-vi-visste-var-att-en-av-vara-spelare-hade-forsvunnit
Citera
2017-04-23, 14:19
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Jag var tveksamt inställd när AIK värvade Krpic, det var inte den typen av spelare som behövdes i AIK. Frågan är egentligen vad man tittade efter för som jag sa tidigare han har aldrig riktigt presterat förrän förra säsongen. Intrycket jag fått när jag sett AIK:s matcher är att han känns helt malplacerad i laget, han vet inte riktigt vad han ska göra. Det är som att han saknar direktiv och håller sig undan så mycket som möjligt.

Sedan kan han inte få all skit heller, inläggen som kommer från hans medspelare är miserabla. Fast vem vet gör han sitt första mål så kan det gå undan. Förra året började Vidar också kasst men så fort han gjorde det där första förlösande målet så var han helt outstanding. Inte för jag tror det kommer gå lika bra för Krpic som för Vidar men det är nog viktigt att han gör ett mål snarast möjligt annars lär han inte vara aktuell på ett bra tag.

Hur verkar han på träningarna?
Mjo, minns att du skrev klokt om Krpic inför säsongen. Har varken haft tid eller ork att ta mig till Karlberg på senaste tiden (som om matcherna inte vore tillräckligt energikrävande..) så kan inte yttra mig i frågan men undrar om inte steget till allsvenskan är för stort? Lite tendenser kan man se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in