2017-04-22, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gottfrieds
Trodde han var 20-21. Då förstår jag helt och hållet. Det är givetvis galet att placera en sån ung målvakt i en sådan position så tidigt i karriären.

De flesta målvakter är ofta inte redo för spel på hög nivå för en de fyllt 20. Det är uppenbart att AIK helt och hållet tagit sig vatten över huvudet denna gång.

Finns det någon avdankad målvakt som har slutat som de kan plocka in för att lösa krisen?

Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Just det som är kruxet. Pojkfan är 18 år och är inte på något sätt färdig. Ändå ska han klara av uppgiften att vara tryggheten i ett aik som storsatsar mot guldet. Finns liksom inte utrymme för att utvecklas genom att göra misstag

Han är 20; född i februari 1997.

På senare tid har det blivit vanligare med unga A-lagsmålvakter tycker jag, både på hög och låg nivå, så Linnérs ålder är inte helt konstig ändå. Erlandsson i AFC är bara tre månader äldre (visserligen ett "år" extra på kontot, but still). Dahlberg född 99. Donnarumma likaså.

Sen håller han ju uppenbarligen inte i vilket fall.

Edit: Nån tjomme i Ligue 1 är född 98 också tror jag, på tal om unga burväktare.
Senast redigerad av Riven-Ost 2017-04-22 kl. 21:00.
Citera
2017-04-22, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Riven-Ost

På senare tid har det blivit vanligare med unga A-lagsmålvakter tycker jag, både på hög och låg nivå, så Linnérs ålder är inte helt konstig ändå. Erlandsson i AFC är bara tre månader äldre (visserligen ett "år" extra på kontot, but still). Dahlberg född 99. Donnarumma likaså.

Edit: Nån tjomme i Ligue 1 är född 98 också tror jag, på tal om unga burväktare.

Jo men det du nämner är undantag som bekräftar regeln. Det är ytterst ovanligt med så pass unga målvakter eftersom rutin är en faktor som är betydligt mer avgörande när du är målvakt.
Citera
2017-04-22, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gottfrieds
Jo men det du nämner är undantag som bekräftar regeln. Det är ytterst ovanligt med så pass unga målvakter eftersom rutin är en faktor som är betydligt mer avgörande när du är målvakt.

Nu har det visat sig att Linnér antagligen inte hade vad som krävdes, men det vore tjänstefel att hålla en målvakt man tror stenhårt på (Nebo är ju frälst) utanför laget pga att han bara är 20 år gammal.

AIK's misstag var att sätta en dålig målvakt - inte en ung - i kassen.
Citera
2017-04-22, 21:19
Bannlyst
Citat:
Nu har det visat sig att Linnér antagligen inte hade vad som krävdes, men det vore tjänstefel att hålla en målvakt man tror stenhårt på (Nebo är ju frälst) utanför laget pga att han bara är 20 år gammal.

AIK's misstag var att sätta en dålig målvakt - inte en ung - i kassen.

Grejen är den med målvakter att de ofta utvecklas senare och med rutin kan de bli bättre.
Citera
2017-04-22, 21:24
Medlem
Buffon debuterade i Serie A som 17-åring. Men Linnér är säkert en minst lika stor talang.
Citera
2017-04-22, 22:23
Medlem
Lite konstig kritik mot BW. Vi har trots allt placerat oss i toppen i allsvenskan under hans period. Radio Råsunda hade en genomgång av hans transfers. Jag minns inte hur många spelare som passerat men det var många. Enligt deras genomgång så har han sammanlagt under sina sportchefs år sålt för 240 miljoner och köpt för 40 miljoner. Att köpbudgeten inte varit större är knappast BWs del. Alm beklagade sig över det när det begav sig förra året. Vi har inte Malmös kassa.

Angående matchen så är det andra matchen i rad med 65% bollinnehav och bara ett mål framåt (och inga vassa chanser). Vår trupp är bättre än Bajens och Jönköping, i mina ögon. Vad är det då som brister?

Linnér prestation idag är tveksam. Första målet blåser väl de facto in, andra ska han knipa. Å andra sidan räddar han när en grön får komma fri från halva plan. Klart närmare 3-1 än 2-1.

Samma mot Bajen där de drar den klockrent i ribban. Hur många vassa hade vi?

Fattar inte att inte Eero startar. Även om sessionen i Madrid är oförklarlig, så startade han nio i fjol och satte åtta baljor. Även nu på försäsong gjorda han något. Krpic borde få spela upp sig i B/U-lag.

Olsson har spelat upp sig. Ofori dominerade inte från början heller. Thern har ett spelsätt som utstrålar energi men vad blir uträttat? Han skjuter tidigt, hårt och långt utanför mål.

Thern, Olsso, Nyholm och Goitom får väl ändå ses som klart OK från BW för de pengarna. Stipe och Linnėr lite oklar än så länge. Krpic på väg mot inte godkänd? Att det är så hög omsättning av spelare gör att vårsäsongen brukar vara skakig mot de lag som behållt stora delar av sin centrallinje. Det är lite upp till bevis för Norling att viss hur bra tränare han är på att utckla talanger. Än så länge har vår egna ungdomar mest hamnat på bänken eller lånats ut?
Citera
2017-04-22, 22:25
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fille277
Buffon debuterade i Serie A som 17-åring. Men Linnér är säkert en minst lika stor talang.
Linner är en bra målvakt under träningarna. Han har dominerat och varit sjukt duktig då jag sett honom där.

Det verkar dessvärre som att han inte har huvudet och de psykiska förutsättningarna för att vara förstavalet i AIK.

Vi har sett det förr med Maanoja.

Det här kommer inte bli bra och det är förödande för Oscar att utsättas för detta.

Återigen jävligt illa skött av BW att hänga ut en ung spelare med potential utan back upp av ett stabilt alternativ som kan avlasta.

BW/Ackerman måste bort, de enda värvningar de lyckas med är sådant som landar i deras knä av slump.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2017-04-22, 23:15
Medlem
Linners rädning på friläget var ju faktiskt inte så märkvärdig, Södra spelaren som fick bollen på tok för långt ifrån sig, men bra av Linner att inte stanna kvar på mållinjen antar jag...
Citera
2017-04-22, 23:27
Medlem
Angaende unga malvakter. IFK`s Pontus Dahlberg ar fodd 99 och fyllde 18 for tva manader sedan - dessutom skulle jag nog vilja pasta att han varit en av lagets hittills basta spelare
Citera
2017-04-22, 23:37
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosbiusDesigns
Angaende unga malvakter. IFK`s Pontus Dahlberg ar fodd 99 och fyllde 18 for tva manader sedan - dessutom skulle jag nog vilja pasta att han varit en av lagets hittills basta spelare
Jodå. Men det kan ju vara så att han helt enkelt är bättre.
Citera
2017-04-22, 23:38
Medlem
simonvps avatar
Citat:

Ok my bad! Aja han kanske har årtusendets psyke och kommer igen ändå. Wesström har väl hypeat honom utav bara fan inför säsongen?
Citera
2017-04-22, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Thern, Olsso, Nyholm och Goitom får väl ändå ses som klart OK från BW för de pengarna.
Olsson klart ok?

Nu har jag bara sett en aik-match hittills (den mot oss) men har bara hört negativ kritik om honom om de inledande matcherna och för den höga prislapp han gick för känns det inte som att han levt upp till förväntningarna än, eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in