2017-04-23, 06:47
Medlem
styrlunds avatar
Med tanke på hur jävla sjuk hela Arbogagrejen är skulle jag inte bli det minsta förvånad om det hör ihoo med detta.
Aina ska nog knacka på hemma hos den som släpptes för nån vecka sedan.
Citera
2017-04-23, 08:03
Medlem
Håkan Slagbrand har tidigare fått hotbrev till sin bostad, något som är polisanmält, men där stod det ingenting om någon brand. Håkan Slagbrand har sina egna teorier om vem eller vilka som kan ha slängt in flaskan i bilen och att han informerat polisen om det.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=112&artikel=6679330
Citera
2017-04-23, 09:11
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Håkan Slagbrand har tidigare fått hotbrev till sin bostad, något som är polisanmält, men där stod det ingenting om någon brand. Håkan Slagbrand har sina egna teorier om vem eller vilka som kan ha slängt in flaskan i bilen och att han informerat polisen om det.

Såg ut som ett väldigt taffligt försök att göra skada enligt den bild man såg i länken, de verkade inte ens få fyr på bilen, vete fan vad det är för klantskalle Slagbrandt har retat upp, polis får väl gå på de tips som han tydligen har lämnat.

Edit:

Tydligen tog det eld i baksätet i alla fall men kunde släckas, inte något proffs i farten med tanke på hur det ser ut i förorterna i de flesta städer med bilbränder som inte går att släcka.

Citat:
Polisen har efter händelsen upprättat en anmälan om misstänkt skadegörelse genom brand. Branden som uppstod i bilens baksäte kunde snabbt släckas sedan en granne slagit larm.
Reportern har tidigare mottagit anonyma hot via brev. Två av hoten har polisanmälts.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/brandattentat-mot-kriminalreporters-bil/
Senast redigerad av Reimer 2017-04-23 kl. 09:37.
Citera
2017-04-23, 09:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av girlang

Var tredje journalist utsätts för hot varje år så inget unikt här utan "gnället" i media har en annan agenda och den förstår man om man känner till Daniel Nordström.

Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Såg ut som ett väldigt taffligt försök att göra skada enligt den bild man såg i länken, de verkade inte ens få fyr på bilen, vete fan vad det är för klantskalle Slagbrandt har retat upp, polis får väl gå på de tips som han tydligen har lämnat.

Edit:

Tydligen tog det eld i baksätet i alla fall men kunde släckas, inte något proffs i farten med tanke på hur det ser ut i förorterna i de flesta städer med bilbränder som inte går att släcka.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/brandattentat-mot-kriminalreporters-bil/

Du tror alltså att Håkans bilbrand skall jämföras med bilbränderna i förorterna? Och på det drar du slutsatsen att detta var ett taffligt försök. Då får du definitivt tänka om för detta är helt skilda typer av förstörelse, den ena går under namnet upplopp och den andra under namnet hälsning.
Senast redigerad av 6nysningar 2017-04-23 kl. 09:48.
Citera
2017-04-23, 09:47
Medlem
Heltutanklasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Med tanke på hur jävla sjuk hela Arbogagrejen är skulle jag inte bli det minsta förvånad om det hör ihoo med detta.
Aina ska nog knacka på hemma hos den som släpptes för nån vecka sedan.

Äh de e nog bara vlt som har nyhetstorka och behöver nått att skriva om. Bilar har alltid brunnit i Sverige det är väl inget att skriva om...ett vanligt försäkringsbedrägeri skulle jag tro!
Citera
2017-04-23, 10:00
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:

Realistiskt tycker jag man ska vara öppen för flera alternativ.
1. En slump. Det fanns, enligt en uppgift, ett 30-tal bilar på platsen, men enbart Slagbrands drabbades, vilket talar emot slump.
2. Även om sammanfattningen om "sommarstugemordet" publicerades ett par dagar före brandattacken, så finns det nog fler som Slagbrand har retat upp. Här är ett par länkar som visar exempel på detta:
(FB) Hot och falsk tillvitelse i Västeråsföretag
https://www.facebook.com/groups/366676874100/
Mitt intryck är att Slagbrand engagerar sig mot brottslighet. Det kan ju tänkas reta brottslingar. I det perspektivet kan det ju finnas flera som vill kasta in en molotow-koktail i Håkans bil.
3. Att "störa" utredningen av "sommarstugemorden". Det kan ju knappast vara JM eller MR, för dom är ju inlåsta med restriktioner. Kan det vara någon av de fyra misstänkta som är på fri fot (JMs barn och svärson) som försöker markera mot Slagbrand? Vad kan dom i så fall uppnå, utöver att få utlopp för sin ilska?

Hade detta hänt i t.ex. UK hade troligen CCTV visat vem som försökt elda upp Slagbrands bil. Här har vi datainspektionen som prioriterar att skydda brottslingars integritet. Ursäkta retoriken...

Citera
2017-04-23, 10:06
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
1. En slump. Det fanns, enligt en uppgift, ett 30-tal bilar på platsen, men enbart Slagbrands drabbades, vilket talar emot slump.
2. Även om sammanfattningen om "sommarstugemordet" publicerades ett par dagar före brandattacken, så finns det nog fler som Slagbrand har retat upp. Här är ett par länkar som visar exempel på detta:
Mitt intryck är att Slagbrand engagerar sig mot brottslighet. Det kan ju tänkas reta brottslingar. I det perspektivet kan det ju finnas flera som vill kasta in en molotow-koktail i Håkans bil.
3. Att "störa" utredningen av "sommarstugemorden". Det kan ju knappast vara JM eller MR, för dom är ju inlåsta med restriktioner. Kan det vara någon av de fyra misstänkta som är på fri fot (JMs barn och svärson) som försöker markera mot Slagbrand? Vad kan dom i så fall uppnå, utöver att få utlopp för sin ilska?

Hade detta hänt i t.ex. UK hade troligen CCTV visat vem som försökt elda upp Slagbrands bil. Här har vi datainspektionen som prioriterar att skydda brottslingars integritet. Ursäkta retoriken...

Självklart ska man vara öppen för alla alternativ och saken kommer nog att utredas så noggrant det går av polis det är jag helt säker på.

Vad jag reagerade på var det taffliga sättet man försökt skicka sin "hälsning" på, visste man inte vad Slagbrandt har för yrke så skulle man lätt bedöma gärningen som en fyllegrej av någon som var förbannad på personen men inte har kunskaperna om hur man enklast får fyr på en bil.

Vi får se vad utredningen kommer att visa, han har ju redan polisanmält några anonyma hot.
Citera
2017-04-23, 10:13
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Självklart ska man vara öppen för alla alternativ och saken kommer nog att utredas så noggrant det går av polis det är jag helt säker på.

Vad jag reagerade på var det taffliga sättet man försökt skicka sin "hälsning" på, visste man inte vad Slagbrandt har för yrke så skulle man lätt bedöma gärningen som en fyllegrej av någon som var förbannad på personen men inte har kunskaperna om hur man enklast får fyr på en bil.

Vi får se vad utredningen kommer att visa, han har ju redan polisanmält några anonyma hot.

Vi har ju uppmärksammat Slagbrand några gånger i tråden och jag tycker att han ger ett seriöst intryck. Hoppas detta reds upp, även om chansen inte är så stor.

Ska Slagbrand vikariera för Leif GW?
Är detta på riktigt eller ett aprilskämt?
Från Slagbrands facebook 1a april i år:
"Camilla Kvartoft:
- Vi har ett problem inför höstens start av Veckans brott. Leif GW Persson, som normalt är min bisittare och kommentator har fått förhinder. Du vet, han håller på och skriver en uppföljare till ”Kan man dö två gånger” och hinner inte bli klar till höstens programstart. Jag undrar därför om Du kan tänka Dig att vikariera för GW de två första höstprogrammen?"

Här är ett exempel på ett, IMO, bra inslag om "sommarstugemorden":
http://www.vlt.se/blaljus/brott/darfor-slapps-25-aringen

Senast redigerad av lasternassumma 2017-04-23 kl. 10:17.
Citera
2017-04-23, 10:16
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Vi har ju uppmärksammat Slagbrand några gånger i tråden och jag tycker att han ger ett seriöst intryck. Hoppas detta reds upp, även om chansen inte är så stor.

Ska Slagbrand vikariera för Leif GW?
Är detta på riktigt eller ett aprilskämt?
Från Slagbrands facebook 1a april i år:
"Camilla Kvartoft:
- Vi har ett problem inför höstens start av Veckans brott. Leif GW Persson, som normalt är min bisittare och kommentator har fått förhinder. Du vet, han håller på och skriver en uppföljare till ”Kan man dö två gånger” och hinner inte bli klar till höstens programstart. Jag undrar därför om Du kan tänka Dig att vikariera för GW de två första höstprogrammen?"

Datumet talar sitt tydliga språk och vem fan skulle ta självmordsuppdraget att ersätta landsfadern LGWP, ett sådant försök är ju dömt att misslyckas.
Citera
2017-04-23, 10:19
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Datumet talar sitt tydliga språk och vem fan skulle ta självmordsuppdraget att ersätta landsfadern LGWP, ett sådant försök är ju dömt att misslyckas.

Så är det nog, men det var bra gjort.

Citera
2017-04-23, 10:25
Bannlyst
Citat:

Det är kanske en upptrappning av de anonyma hoten? En hälsning är en hälsning oavsett resultat och självklart är de uthängda heligt förbannade.

Heligt kan man tolka på flera sätt men du kan nog glömma att det är en fyllegrej av någon som benämns 48-åring eller liknande av Slagbrand, nej här pratar vi grova beskrivningar och med detta deras barn. Osmaklighet och brytande av pressetik har ett pris.
Citera
2017-04-23, 10:34
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:

Personligen tror jag Slagbrand har kränkt/trampat på ömma tår i något annat fall än det som denna avhandlas i denna tråd.
Kan inte se att någon som är på fri fot skulle riskera att få ögonen på sig i detta läge, de gör nog sitt bästa att flyga under radarn just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in