2017-04-22, 21:00
Medlem
bernad_laws avatar
Sluta upp med trollanklagelserna. /Mod
Citera
2017-04-22, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Rebellerna kommer utan tvivel tappa mark till regimen och dess allierade. Frågan är om regimen kommer att kunna hålla områdena och inte tappa det återigen senare.

Det beror helt på vad man prioriterar. Vet inte vilka rebeller du babblar om? Al qaida ska förgöras. Finns ingen anledning för Tiger forces att omdirigeras mot Raqqa. Låt SDFPKKYPGPYDPJAK städa av daesh.

Nu är man utanför Morek och här har man inte varit sedan 2014.
Tyvärr har offensiven i Västra Aleppo misslyckats under helgen.
Idlib måste städas av först och bör prioriteras av regimen.
Citera
2017-04-22, 21:26
Medlem
Chris1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholm-
Nej och nej. Saudi kan på egenhand ersätta den syriska outputen imorgon, det må inte vara i enlighet med deras bestämmelser men teoretiskt sett gör det inte så stor skillnad, det är snarare spekulation som detta som påverkar marknaden

Det kan vara jag som är ute och svamlar, jag är ingen ekonom. Men rent logiskt bör priset gå upp när marknaden är osäker.
Citera
2017-04-22, 22:37
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Många tror att de är opartiska, fast de inte är det. Vi är präglade av uppväxt och vår roll i samhället. Trovärdighet är ingen allmängiltig absolut sanning. Du kan vara trovärdig i vissa frågor, men mindre trovärdig i andra. När läkarna bedömer videon gör de naturligtvis det utifrån sin profession, inte utifrån sina politiska ståndpunkter.

Eller så redogör man för sina ställningstaganden och vilket stöd man har för eventuella slutsatser i rapporten. Man kan vara objektiv i förhållande bevisen, även om man började med ett ställningstagande. Då är det brukligt att man redogör för det.
Ingen är objektiv, men det innebär inte att du ska bedöma saker och ting utifrån ett objektivt kriterium.

Jag har ju ställt dig frågan vad du anser om HRW och Amnestys fynd och vad i det som du anser vara otillräckligt när du tidigare godtagit deras metodologi. Men du vägrar ju att svara på frågan. Du är en vid det här laget en allmänt vedertagen skitsnackare.

Vad är det som du anser är ett otroligt starkt bevis från gruppens sida?
Citat:
Syrien har mig veterligen inte sagt att man bombade ett kemvapenförråd, utan en vapenfabrik.

Det var ett antagande att gasen skulle ha kommit därifrån.
Jag har bokstavligen länkat dig SANA och Russia Today där båda påstår att målet är kemvapenfabrik tillhörande rebellerna. Hur kan du sjunka så lågt att du förnekar även dina egna källor?

Var har du fått att det är ett "antagande"? Varför är du en sådan patologisk lögnare?

LÄS CITATET
Citat:
The Syrian Air Force has destroyed a warehouse in Idlib province where chemical weapons were being produced and stockpiled before being shipped to Iraq, Russia’s Defense Ministry spokesman said.
The strike, which was launched midday Tuesday, targeted a major rebel ammunition depot east of the town of Khan Sheikhoun, Russian Defense Ministry spokesman Major-General Igor Konashenkov said in a statement.

The warehouse was used to both produce and store shells containing toxic gas, Konashenkov said. The shells were delivered to Iraq and repeatedly used there, he added, pointing out that both Iraq and international organizations have confirmed the use of such weapons by militants./RT

The Foreign Minister explained that the campaign of accusing the Syrian army of using chemical weapons in Khan Sheikhoun started at 06:00 am, while the first air raid carried out by the Syrian army was at 11:30 am of the same day targeting an ammunition store of Jabhat al-Nusra terrorists that included chemical weapons./SANA
Låter det som ett antagande? Din patologiska lögnare.
Citat:
Nej, jag ser förvisso nu att du formulerade det som det beskrevs i början. Men eftersom du ljuger så ofta så tolkade jag dig som att Assad hade erkänt att han låg bakom gasattacken.
Okej, du tolkade fel. Är du redo att ta tillbaka din anklagelse mot mig och erkänna att du hade fel?
Citat:
Nu har du ägnat massor av sidor till den här påstådda gasattacken och anklagat Assad, trots att vi och många, många andra har förklarat gång på gång att det är omöjligt att Assad skulle ha gjort detta. Han förlorar på en sådan sak, han vet att om han använder kemvapen, så skulle USA genast komma med sina bombplan, vilket de också gjorde. De inväntade inte ens några bevis.
Ni har inte kommit fram med någonting. Det enda du har gjort är att förneka, misskreditera och förvränga.
Citat:
Kort sagt är du helt besatt av att bevisa att Assad ligger bakom. Mot allt förnuft och rimliga resonemang och mot fakta, så fortsätter du. Varför? Du har ju inga bevis, eller hur?
Jag har hela tiden frågat dig, vad för sorts bevis är du ute efter? Du avvisar vittnesmål, videoklipp och teknisk bevisning. Vill du se ett klipp där Assad personligen flyger stridsflyg och sedan låta den publiceras i SANA, PressTV och annat skit? Är det då du kommer tro?

Citat:
Om du hade ägnat en tiondel så mycket åt terrorattentatet i Aleppo, där över 100 personer i bussar blev dödade, varav många barn, så hade jag respekterat dig åtminstone lite grann. Men där hade du inget att säga, för det var så uppenbart att det var dina terrorister som låg bakom. Då teg du minsann.
Jag var bokstavligen den första som skrev om attacken och pekade fingret mot rebeller:

Citat:
http://www.aljazeera.com/news/2017/04/explosion-hits-syrian-evacuation-convoy-aleppo-170415132111011.html
Verkar som att HTS valde att svara med hämnd för kemgasattacken genom att slå till mot civila från Foua och Kafraya.

Vem var det som sa att media inte rapporterar om rebellernas brott?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/PboXJ/16-doda-i-attack-i-aleppo
http://www.aljazeera.com/news/2017/04/explosion-hits-syrian-evacuation-convoy-aleppo-170415132111011.html
http://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/syria-bombing-explosion-attack-buses-convoy-aleppo-rebels-assad-regime-madaya-kefraya-foua-a7685186. html
http://www.reuters.com/article/us-mideast-crisis-syria-idUSKBN17H04Y?il=0
Varför är du en sådan tragisk lögnare för?

Citat:
Är du opartisk och trovärdig?
Jag är ingen undersökande organisation, men jag har åtminstone erkänt både rebellernas och regimens brott och anser att båda borde åtalas av internationella brottsdomstolen. Du verkar vara av en annan uppfattning.
Citera
2017-04-22, 22:38
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Du hade ingen saklig kritik mot gruppens invändningar?
Det fanns inget sakligt att bedöma. Allt var politiska spekulationer om att det skulle vara "politisk självmord" och att "USA inte har framfört bevis". Han kunde lika gärna misstas för en syrisk eller rysk presstalesperson.
Citera
2017-04-23, 00:01
Medlem
Intervju med assasd 21 april.
https://www.liveleak.com/view?i=e96_1492885566
Citera
2017-04-23, 01:39
Medlem
Citat:
Inte heller verkar deras anklagelse vara baserad på fakta, utan snarare spekulationer som oss andra i tråden.

Är han (grundaren) en statsvetare eller en läkare?

https://web-beta.archive.org/web/20170421194804/https://www.dn.se/nyheter/sverige/gasattacker-fornekas-med-hjalp-fran-svensk-lakargrupp/

Haha, humor. Vilka tomtar.

Men Assad anhängare ser såklart dessa som sanningssägare. Om Ryssland säger att jorden är platt så tror de säkert det också.
Senast redigerad av NisseD 2017-04-23 kl. 01:44.
Citera
2017-04-23, 01:46
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Den f.d brittiske diplomaten Richard Ford som brukar omnämnas i tråden (som om han vore något trovärdig) har officiellt anslutit sig till en lobby grupp som är pro-Assad.
Citat:
A former British ambassador to Syria who appeared on the BBC to defend the Assad regime had already become a director of a lobby group run by the dictator’s father in law.

Peter Ford, 59, courted controversy this month by claiming that President Bashar al-Assad would not have carried out the chemical gas attack on his own people.

Now the Telegraph can reveal that just weeks before the April 4 attack Mr Ford had become a director of the controversial British Syrian Society.
http://www.telegraph.co.uk/news/2017/04/22/revealed-britains-former-syria-ambassador-appeared-bbc-defend/amp/
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2017-04-23 kl. 02:44.
Citera
2017-04-23, 09:24
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ingen är objektiv, men det innebär inte att du ska bedöma saker och ting utifrån ett objektivt kriterium.

Jag har ju ställt dig frågan vad du anser om HRW och Amnestys fynd och vad i det som du anser vara otillräckligt när du tidigare godtagit deras metodologi. Men du vägrar ju att svara på frågan. Du är en vid det här laget en allmänt vedertagen skitsnackare.

Vad är det som du anser är ett otroligt starkt bevis från gruppens sida?
Jag har bokstavligen länkat dig SANA och Russia Today där båda påstår att målet är kemvapenfabrik tillhörande rebellerna. Hur kan du sjunka så lågt att du förnekar även dina egna källor?

Var har du fått att det är ett "antagande"? Varför är du en sådan patologisk lögnare?

LÄS CITATET Låter det som ett antagande? Din patologiska lögnare.
Okej, du tolkade fel. Är du redo att ta tillbaka din anklagelse mot mig och erkänna att du hade fel?
Ni har inte kommit fram med någonting. Det enda du har gjort är att förneka, misskreditera och förvränga.
Jag har hela tiden frågat dig, vad för sorts bevis är du ute efter? Du avvisar vittnesmål, videoklipp och teknisk bevisning. Vill du se ett klipp där Assad personligen flyger stridsflyg och sedan låta den publiceras i SANA, PressTV och annat skit? Är det då du kommer tro?

Jag var bokstavligen den första som skrev om attacken och pekade fingret mot rebeller:

Varför är du en sådan tragisk lögnare för?

Jag är ingen undersökande organisation, men jag har åtminstone erkänt både rebellernas och regimens brott och anser att båda borde åtalas av internationella brottsdomstolen. Du verkar vara av en annan uppfattning.
Det händer väldigt mycket i Syrien, varje dag. Om du vill lägga tid och energi på att diskutera händelser som sannolikt inte har hänt, så gör det för all del. Jag prioriterar annorlunda.

Edit:
Väst verkar inte vara intresserade av kemattacken längre. Det tyder ju också på att allt var fake.
Citat:
Why Western States 'Afraid' of an Impartial Probe Into Idlib Chemical Incident

The United States and other Western countries have blocked any attempt to launch an objective investigation into the chemical weapons incident in the Syrian province of Idlib, Syrian President Bashar Assad said in a recent interview with Sputnik.

"We formally sent a letter to the United Nations, we asked them in that letter to send a delegation in order to investigate what happened in Khan Shaykhun," Assad said.

"Of course till this moment they haven't sent anyone, because the West and the United States blocked any delegation from coming, because if they come, they will find that all their narratives about what happened in Khan Shaykhun and then the attack on Sha'irat airport was a false flag, was a lie," he said.

https://sputniknews.com/world/201704231052900758-west-idlib-syria-probe/
Senast redigerad av humanlife 2017-04-23 kl. 09:59.
Citera
2017-04-23, 12:22
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Det fanns inget sakligt att bedöma. Allt var politiska spekulationer om att det skulle vara "politisk självmord" och att "USA inte har framfört bevis". Han kunde lika gärna misstas för en syrisk eller rysk presstalesperson.
De medicinska invändningarna och det faktum att man översatt den påstått medicinska personalens uppmaningar att placera kropparna på speciella sätt?
Citera
2017-04-23, 13:54
Medlem
Oliver Stone om den fejkade sarinattacken:

Citat:
It seems that Trump really has no ‘there’ there, far less a conscience, as he’s taken off the handcuffs on our war machine and turned it over to his glorified Generals -- and he’s being praised for it by our ‘liberal’ media who continue to play at war so recklessly. What a tortured bind we’re in. There are intelligent people in Washington/New York, but they’ve lost their minds as they’ve been stampeded into a Syrian-Russian groupthink, a consensus without asking -- ‘Who benefits from this latest gas attack?’ Certainly neither Assad nor Putin. The only benefits go to the terrorists who initiated the action to stave off their military defeat. It was a desperate gamble, but it worked because the Western media immediately got behind it with crude propagandizing about murdered babies, etc. No real investigation or time for a UN chemical unit to establish what happened, much less find a motive. Why would Assad do something so stupid when he’s clearly winning the civil war?

No, I believe America has decided somewhere, in the crises of the Trump administration, that we will get into this war at any cost, under any circumstances -- to, once again, change the secular regime in Syria, which has been, from the Bush era on, one of the top goals -- next to Iran -- of the neoconservatives. At the very least, we will cut out a chunk of northeastern Syria and call it a State.

Abetted by the Clintonites, they’ve done a wonderful job throwing America into chaos with probes into Russia’s alleged hacking of our election and Trump being their proxy candidate (now clearly disproved by his bombing attack) -- and sadly, worst of all in some ways, admitting no memory of the same false flag incident in 2013, for which again Assad was blamed (see Seymour Hersh’s fascinating deconstruction of this US propaganda, ‘London Review of Books’ December 19, 2013, “Whose sarin?”). No memory, no history, no rules -- or rather ‘American rules.’

No, this isn’t an accident or a one-off affair. This is the State deliberately misinforming the public through its corporate media and leads us to believe, as Mike Whitney points out in his brilliant analyses, “Will Washington Risk WW3” and “Syria: Where the Rubber Meets the Road,” that something far more sinister waits in the background. Mike Whitney, Robert Parry, and former intelligence officer Phil Giraldi all comment below. It’s well worth 30 minutes of your time to read.
https://www.facebook.com/TheOliverStone/posts/1500289493328678
Citera
2017-04-23, 15:20
Medlem
humanlifes avatar
Huvudvägarna till Raqqa är avskurna av SDF.
Citat:
Kurdish Forces Gain Control over All Strategic Highways Leading to Raqqa

TEHRAN (FNA)- Kurdish-led Syrian Democratic Forces (SDF) establish control of all strategic highways leading to ISIL's de facto capital of Raqqa.

"We have cut all the strategic ways of supplying Daesh [ISIL]. We have cut the connection with Iraq, freeing the way to Deir Ezzur and have gained control over the Eastern part of the province of Raqqa. With the attack on the city of Tabqa, all the supply routes have been finally cut, we also established control of the roads of Raqqa-Tabqa and Raqqa-Damascus," Kurdish news agency Firat quoted SDF spokeswoman Cihan Şêx Ehmed as saying.

She added that the SDF continue their offensive in the north of the Raqqa province.
"Now Daesh cannot replenish its forces and ammunition. They are besieged in Raqqa from four sides," she stressed.

http://en.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13960203001497
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in