Citat:
Ursprungligen postat av
humanlife
Många tror att de är opartiska, fast de inte är det. Vi är präglade av uppväxt och vår roll i samhället. Trovärdighet är ingen allmängiltig absolut sanning. Du kan vara trovärdig i vissa frågor, men mindre trovärdig i andra. När läkarna bedömer videon gör de naturligtvis det utifrån sin profession, inte utifrån sina politiska ståndpunkter.
Eller så redogör man för sina ställningstaganden och vilket stöd man har för eventuella slutsatser i rapporten. Man kan vara objektiv i förhållande bevisen, även om man började med ett ställningstagande. Då är det brukligt att man redogör för det.
Ingen är objektiv, men det innebär inte att du ska bedöma saker och ting utifrån ett objektivt kriterium.
Jag har ju ställt dig frågan vad du anser om HRW och Amnestys fynd och vad i det som du anser vara otillräckligt när du tidigare godtagit deras metodologi. Men du vägrar ju att svara på frågan. Du är en vid det här laget en allmänt vedertagen skitsnackare.
Vad är det som du anser är ett otroligt starkt bevis från gruppens sida?
Citat:
Ursprungligen postat av
humanlife
Syrien har mig veterligen inte sagt att man bombade ett kemvapenförråd, utan en vapenfabrik.
Det var ett antagande att gasen skulle ha kommit därifrån.
Jag har bokstavligen länkat dig SANA och Russia Today där båda påstår att målet är kemvapenfabrik tillhörande rebellerna. Hur kan du sjunka så lågt att du förnekar även dina egna källor?
Var har du fått att det är ett "antagande"? Varför är du en sådan patologisk lögnare?
LÄS CITATET
Citat:
The Syrian Air Force has destroyed a warehouse in Idlib province where chemical weapons were being produced and stockpiled before being shipped to Iraq, Russia’s Defense Ministry spokesman said.
The strike, which was launched midday Tuesday, targeted a major rebel ammunition depot east of the town of Khan Sheikhoun, Russian Defense Ministry spokesman Major-General Igor Konashenkov said in a statement.
The warehouse was used to both produce and store shells containing toxic gas, Konashenkov said. The shells were delivered to Iraq and repeatedly used there, he added, pointing out that both Iraq and international organizations have confirmed the use of such weapons by militants./RT
The Foreign Minister explained that the campaign of accusing the Syrian army of using chemical weapons in Khan Sheikhoun started at 06:00 am, while the first air raid carried out by the Syrian army was at 11:30 am of the same day targeting an ammunition store of Jabhat al-Nusra terrorists that included chemical weapons./SANA
Låter det som ett antagande? Din patologiska lögnare.
Citat:
Ursprungligen postat av
humanlife
Nej, jag ser förvisso nu att du formulerade det som det beskrevs i början. Men eftersom du ljuger så ofta så tolkade jag dig som att Assad hade erkänt att han låg bakom gasattacken.
Okej, du tolkade fel. Är du redo att ta tillbaka din anklagelse mot mig och erkänna att du hade fel?
Citat:
Ursprungligen postat av
humanlife
Nu har du ägnat massor av sidor till den här påstådda gasattacken och anklagat Assad, trots att vi och många, många andra har förklarat gång på gång att det är omöjligt att Assad skulle ha gjort detta. Han förlorar på en sådan sak, han vet att om han använder kemvapen, så skulle USA genast komma med sina bombplan, vilket de också gjorde. De inväntade inte ens några bevis.
Ni har inte kommit fram med någonting. Det enda du har gjort är att förneka, misskreditera och förvränga.
Citat:
Ursprungligen postat av
humanlife
Kort sagt är du helt besatt av att bevisa att Assad ligger bakom. Mot allt förnuft och rimliga resonemang och mot fakta, så fortsätter du. Varför? Du har ju inga bevis, eller hur?
Jag har hela tiden frågat dig, vad för sorts bevis är du ute efter? Du avvisar vittnesmål, videoklipp och teknisk bevisning. Vill du se ett klipp där Assad personligen flyger stridsflyg och sedan låta den publiceras i SANA, PressTV och annat skit? Är det då du kommer tro?
Citat:
Ursprungligen postat av
humanlife
Om du hade ägnat en tiondel så mycket åt terrorattentatet i Aleppo, där över 100 personer i bussar blev dödade, varav många barn, så hade jag respekterat dig åtminstone lite grann. Men där hade du inget att säga, för det var så uppenbart att det var dina terrorister som låg bakom. Då teg du minsann.
Jag var bokstavligen den första som skrev om attacken och pekade fingret mot rebeller:
Citat:
Ursprungligen postat av
Hopes.N.Dreams
Varför är du en sådan tragisk lögnare för?
Citat:
Ursprungligen postat av
humanlife
Är du opartisk och trovärdig?

Jag är ingen undersökande organisation, men jag har åtminstone erkänt både rebellernas och regimens brott och anser att båda borde åtalas av internationella brottsdomstolen. Du verkar vara av en annan uppfattning.