2017-04-10, 19:00
Medlem
Bertil85s avatar
Åbosenapen är god !

Tråkigt att den inte finns att köpa i någon av de butiker jag har i närheten.
Citera
2017-04-17, 22:01
Medlem
Heinz ketchup. Har dom ändrat något vid tillverkningen? Vattnet som alltid kom ut först ur flaskan finns inte längre. Därför är Heinz nu ännu bättre.
Citera
2017-04-22, 19:59
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jungfrupiss
Heinz ketchup. Har dom ändrat något vid tillverkningen? Vattnet som alltid kom ut först ur flaskan finns inte längre. Därför är Heinz nu ännu bättre.

På den tiden när Heinz ketchup enbart fanns i glasflaskor var det aldrig den där vätskan i flaskorna.
Som jag minns det ändrades smaken lite när de lanserade plastflaskorna, det blev lite mer ättiksmak och den där vätskan dök upp i samtliga flaskor. Under senare år verkar det vara lotteri om man ska råka ut för en vattnig flaska eller inte.

Ättikan kanske fungerar som konserveringsmedel, det kanske är svårare att hålla bakterietillväxten på en låg nivå i en plastflaska (jag har ingen aning, spånar fritt nu). Eller så har de drygat ut ketchupen med vätskan. Förr var Heinz ketchup klart dyrare än konkurrenterna. Nuförtiden håller den väl ungefär samma pris som konkurrenterna.
När Heinz lanserade plastflaskorna hävdade de att det skulle vara samma recept som innan, men jag tvivlar.

Hur som helst, personligen tycker jag att Heinz ketchup fortfarande är klart godast.
Citera
2017-04-23, 01:26
Medlem
Intressesmurfens avatar
felix och Johnnys sötstarka på korven
Felix på pasta och hamburgare
Skåns grov & söt senap till juleskinkan.
Citera
2017-04-23, 14:08
Medlem
Sinclair Condiments's Roasted Red Ketchup, mhmm.
Citera
2017-04-24, 22:55
Medlem
Godhetsknarkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jungfrupiss

Citat:
Ursprungligen postat av Grodfrityr
På den tiden när Heinz ketchup enbart fanns i glasflaskor var det aldrig den där vätskan i flaskorna.
Som jag minns det ändrades smaken lite när de lanserade plastflaskorna, det blev lite mer ättiksmak och den där vätskan dök upp i samtliga flaskor. Under senare år verkar det vara lotteri om man ska råka ut för en vattnig flaska eller inte.

Ättikan kanske fungerar som konserveringsmedel, det kanske är svårare att hålla bakterietillväxten på en låg nivå i en plastflaska (jag har ingen aning, spånar fritt nu). Eller så har de drygat ut ketchupen med vätskan. Förr var Heinz ketchup klart dyrare än konkurrenterna. Nuförtiden håller den väl ungefär samma pris som konkurrenterna.
När Heinz lanserade plastflaskorna hävdade de att det skulle vara samma recept som innan, men jag tvivlar.

Hur som helst, personligen tycker jag att Heinz ketchup fortfarande är klart godast.
Heinz, är mer anpassad till hamburgare än exempelvis pasta, våran svenska ättika(förgiftade ketchup-)kultur gällande ketchup, hoppas jag verkligen inte spridit sig til Heinz.
Citera
2017-04-24, 22:59
Medlem
Godhetsknarkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Är verkligen ingen storkonsument av ketchup, har nästan alltid kört Heinz. Nu provade jag Coops Änglamark ketchup. Riktigt bra och såg att den var testvinnare i flera tester. Fyllig och fin i smaken.
Med tanke på att Cotton svarar ska jag köpa hem änglamarks nästa gång för avsmakning i hemmet.
Citera
2017-05-03, 06:16
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Observera, det finns även i en mild variant och en honungsvariant.
Garanterar att denna rensar bihålorna och mer där till. Har testat 100-tals senapssorter, denna är lätt den starkaste jag provat. Wasabiklass.

Okey ska rota fram den ur deras kyl nästa gång jag är där och kolla noga.

Hursom var det knappast någon smaksensation så.
Citera
2017-05-03, 07:23
Medlem
olasvenssons avatar
Jag gillar Curry-ketchup. Tror märket heter Hela.

http://www.delitea.se/hela-curry-ketchup-original-930g
Citera
2017-05-03, 10:15
Bannlyst
Västerviks senap & Slotts. Bästa ketchupen är Heinz. Fast längesen jag smakade Felix, minns att det var en sötare och renare tomatsmak. Kanske ska köpa den nästa gång.

Curryketchup är som ovanstående skribent skrev, också mycket god.
Citera
2017-05-03, 10:23
Medlem
Salorms avatar
Ketchup använder jag inte, men senap är antingen Dijon, Colemans eller såndäringa åländsk stark senap. Wasabisenapen kan funka i vissa sammanhang.
Citera
2017-05-03, 10:25
Medlem
arnekos avatar
Edvins senap och felix ketchup.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in