2017-03-23, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Godhetsknarkaren
I de flesta dressingar, så ingår den hemska ingrediensen, ketchup. Men personligen, vid hemmabruk, så har jag föredragit heinz. Annars så går det väl att trycka på pepper jack cheese, med karamelliserad lök i toppen. Eller vilken ost som helst som du har hemma som minst är prästost.

Ketchup ingår inte i dressing till hamburgare.
Och vad har ost och lök med detta att göra?
Tråden handlar väl om senap och ketchup?

Prästost på hamburgare funkar inte, då den inte har tillräckligt bra smältegenskaper.
Du har verkligen ingen koll på matlagning.
Senast redigerad av cdec 2017-03-23 kl. 20:38.
Citera
2017-03-23, 20:47
Medlem
JerryCottons avatar
Är verkligen ingen storkonsument av ketchup, har nästan alltid kört Heinz. Nu provade jag Coops Änglamark ketchup. Riktigt bra och såg att den var testvinnare i flera tester. Fyllig och fin i smaken.
Citera
2017-03-23, 20:55
Medlem
Gnomegirls avatar
När det gäller senap är min favorit Blå Åbosenap.
Synd bara att den inte finns i mitt närområde. Brukar bunkra några tuber åt gången när jag är i Finnbutiken vid Hötorget.
Där har de även äkta memmimalt för sverigefinnar som vill göra sin egen memmi nu när det snart är påsk och allting.

MVH/Gnomegirl
Citera
2017-03-24, 19:30
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
När det gäller senap är min favorit Blå Åbosenap.
Synd bara att den inte finns i mitt närområde. Brukar bunkra några tuber åt gången när jag är i Finnbutiken vid Hötorget.
Där har de även äkta memmimalt för sverigefinnar som vill göra sin egen memmi nu när det snart är påsk och allting.

MVH/Gnomegirl

Är åbosenapen stark? Jag är ute efter styrka som nästan tar kål på mig..
Stark-söt senap alltså. Bästa senapen ska mer eller mindre ge en "blackout" på senapsätaren!
Citera
2017-03-24, 19:54
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Stark-söt senap alltså. Bästa senapen ska mer eller mindre ge en "blackout" på senapsätaren!
Auran Extra Eldig är ganska stark, annars är ju Colman's en riktigt het klassiker som rensar bihålorna. Ingen av dem är direkt söt, men goda båda två.
Citera
2017-03-24, 20:05
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Auran Extra Eldig är ganska stark, annars är ju Colman's en riktigt het klassiker som rensar bihålorna. Ingen av dem är direkt söt, men goda båda två.

Får testa Aurans Extra Eldig. Colemans är "för svag" i färdigköpt sammanhang, annars köper jag ofta deras pulver och blandar själv.

Tackar för tipset!
Citera
2017-03-25, 11:17
Bannlyst
Citat:

Mustard from hell.
Bor du i STHLM så kan du köpa den på USA Godis. Eller beställa från deras hemsida.
Garanterad blackout.
Citera
2017-03-25, 13:44
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss

Den svarta Åbosenapen är det ganska bra tryck i. Auran extrastarka smakar mest chili tycker jag, saknar senapsstyrka. Då är deras "vanliga" svarta senap godare.

Den estniska Põltsamaa Kange sinep spöar alla dessa med hästlängder! Tyvärr inte helt lätt att hitta i Sverige dock.

http://www.felix.ee/?op=body&id=24&cid=31&cgid=
Citera
2017-04-08, 18:49
Medlem
irrblosss avatar
Ny favorit är Lagrito's senap med chipotle. Grovkornig, lagom söt och perfekt sälta. Kunde gärna fått vara lite mer chipotle i, men som helhet är den riktigt bra.
Citera
2017-04-10, 14:35
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Den svarta Åbosenapen är det ganska bra tryck i. Auran extrastarka smakar mest chili tycker jag, saknar senapsstyrka. Då är deras "vanliga" svarta senap godare.

Den estniska Põltsamaa Kange sinep spöar alla dessa med hästlängder! Tyvärr inte helt lätt att hitta i Sverige dock.

http://www.felix.ee/?op=body&id=24&cid=31&cgid=

Den skit tuben??? Fick av en bekant prova och ha till kokt korv nyligen, ingen god smak överhuvudtaget bara salt. Inte fan var den stark heller.

Antingen det eller så är mina smaklökar helt slut.
Citera
2017-04-10, 15:18
Medlem
Gör sällan rätter där jag använder senap och ketchup men då jag använder det är det Heinz ketchup och Johnny's senap.
Citera
2017-04-10, 18:40
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Den skit tuben??? Fick av en bekant prova och ha till kokt korv nyligen, ingen god smak överhuvudtaget bara salt. Inte fan var den stark heller.

Antingen det eller så är mina smaklökar helt slut.

Observera, det finns även i en mild variant och en honungsvariant.
Garanterar att denna rensar bihålorna och mer där till. Har testat 100-tals senapssorter, denna är lätt den starkaste jag provat. Wasabiklass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in