Citat:
Ursprungligen postat av
Jungfrupiss
Heinz ketchup. Har dom ändrat något vid tillverkningen? Vattnet som alltid kom ut först ur flaskan finns inte längre. Därför är Heinz nu ännu bättre.
På den tiden när Heinz ketchup enbart fanns i glasflaskor var det aldrig den där vätskan i flaskorna.
Som jag minns det ändrades smaken lite när de lanserade plastflaskorna, det blev lite mer ättiksmak och den där vätskan dök upp i samtliga flaskor. Under senare år verkar det vara lotteri om man ska råka ut för en vattnig flaska eller inte.
Ättikan kanske fungerar som konserveringsmedel, det kanske är svårare att hålla bakterietillväxten på en låg nivå i en plastflaska (jag har ingen aning, spånar fritt nu). Eller så har de drygat ut ketchupen med vätskan. Förr var Heinz ketchup klart dyrare än konkurrenterna. Nuförtiden håller den väl ungefär samma pris som konkurrenterna.
När Heinz lanserade plastflaskorna hävdade de att det skulle vara samma recept som innan, men jag tvivlar.
Hur som helst, personligen tycker jag att Heinz ketchup fortfarande är klart godast.