Citat:
Nopes Stanley Cup är slutspelet serru, han har vunnit priser i grundserien också förstås, men jag pratar om slutspelet, dvs när det gäller att prestera på topp. Forsberg har gjort många stor matcher i NHL slutspelet, hur många stor matcher gjorde Zlatan i CL?
Sedan vann Foppa Stanley Cup 2 gånger, NHLs motsvarighet till Champions League, som Zlatko vunnit 0 gånger. Nu gissar jag bara men jag tror att konkurrens att vinna Stanley Cup är större än CL. Det fler olika lag som vunnit Stanley Cup än CL under 1995-2017.
Zlatans skytteligavinster i Franska ligan är inte mycket o hänga i julgranen, dock så är de 2(?) vinsterna i Inter mer värda.
Dock tiden i Inter, så var konkurrens nästan obefintlig, Juventus & Milan var ur spel pga Calciopoli.(Felaktigt har det visat sig efteråt i domstol, det var ju Inter som var den största boven)
Sedan vann Foppa Stanley Cup 2 gånger, NHLs motsvarighet till Champions League, som Zlatko vunnit 0 gånger. Nu gissar jag bara men jag tror att konkurrens att vinna Stanley Cup är större än CL. Det fler olika lag som vunnit Stanley Cup än CL under 1995-2017.
Zlatans skytteligavinster i Franska ligan är inte mycket o hänga i julgranen, dock så är de 2(?) vinsterna i Inter mer värda.
Dock tiden i Inter, så var konkurrens nästan obefintlig, Juventus & Milan var ur spel pga Calciopoli.(Felaktigt har det visat sig efteråt i domstol, det var ju Inter som var den största boven)
Jag vet. Och Art Ross, Hart Memorial och Calder Memorial är utmärkelser som baseras på spel i grundserien.
Stanley Cup är inte NHLs motsvarighet till CL. Den nordamerikanska hockeyn saknar den motsvarigheten. Stanley Cup är snarare motsvarigheten till slutspelet som fanns i Allsvenskan förr. Ett slutspel helt enkelt.
Stanley Cup har, sedan 95, elva olika segrare. Champions League har tolv.
Du greppar rejält efter halmstrån när du försöker nedvärdera ligor och titlar. Vi kan räkna bort tiden i Frankrike och Inter-titlarna, förutsatt att Foppas VM- och OS-guld räknas bort - baserat på att Sverige är så väldigt mycket bättre på hockey än fotboll, där vi inte tillhör världseliten och motståndet för Zlatan var större.