2017-04-22, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Nopes Stanley Cup är slutspelet serru, han har vunnit priser i grundserien också förstås, men jag pratar om slutspelet, dvs när det gäller att prestera på topp. Forsberg har gjort många stor matcher i NHL slutspelet, hur många stor matcher gjorde Zlatan i CL?

Sedan vann Foppa Stanley Cup 2 gånger, NHLs motsvarighet till Champions League, som Zlatko vunnit 0 gånger. Nu gissar jag bara men jag tror att konkurrens att vinna Stanley Cup är större än CL. Det fler olika lag som vunnit Stanley Cup än CL under 1995-2017.

Zlatans skytteligavinster i Franska ligan är inte mycket o hänga i julgranen, dock så är de 2(?) vinsterna i Inter mer värda.
Dock tiden i Inter, så var konkurrens nästan obefintlig, Juventus & Milan var ur spel pga Calciopoli.(Felaktigt har det visat sig efteråt i domstol, det var ju Inter som var den största boven)

Jag vet. Och Art Ross, Hart Memorial och Calder Memorial är utmärkelser som baseras på spel i grundserien.

Stanley Cup är inte NHLs motsvarighet till CL. Den nordamerikanska hockeyn saknar den motsvarigheten. Stanley Cup är snarare motsvarigheten till slutspelet som fanns i Allsvenskan förr. Ett slutspel helt enkelt.

Stanley Cup har, sedan 95, elva olika segrare. Champions League har tolv.

Du greppar rejält efter halmstrån när du försöker nedvärdera ligor och titlar. Vi kan räkna bort tiden i Frankrike och Inter-titlarna, förutsatt att Foppas VM- och OS-guld räknas bort - baserat på att Sverige är så väldigt mycket bättre på hockey än fotboll, där vi inte tillhör världseliten och motståndet för Zlatan var större.
Citera
2017-04-22, 16:35
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Jag vet. Och Art Ross, Hart Memorial och Calder Memorial är utmärkelser som baseras på spel i grundserien.

Stanley Cup är inte NHLs motsvarighet till CL. Den nordamerikanska hockeyn saknar den motsvarigheten. Stanley Cup är snarare motsvarigheten till slutspelet som fanns i Allsvenskan förr. Ett slutspel helt enkelt.

Stanley Cup har, sedan 95, elva olika segrare. Champions League har tolv.

Du greppar rejält efter halmstrån när du försöker nedvärdera ligor och titlar. Vi kan räkna bort tiden i Frankrike och Inter-titlarna, förutsatt att Foppas VM- och OS-guld räknas bort - baserat på att Sverige är så väldigt mycket bättre på hockey än fotboll, där vi inte tillhör världseliten och motståndet för Zlatan var större.

Du kan väl inte mena att utmärkelser/skytteligavinster i franska ligan är lika stort som i tex spanska eller italienska?
Det är som att säga att ett pris i elitserien är lika stort som ett pris i nhl.
Mitt påstående är endast att Zlatan är icke lika bra i fotboll som Forsberg var i hockeyn.

Inte ens dem största zlatan-fanet kan påstå att zlatan höjer sig i de stora matcherna. Något som Forsberg bevisligen gjort många gånger.
I tråden kan knappt nämnas ett bra framträdande i de vm eller em matcher han spelat.
Zlatan viker ner sig i de största matcherna, zlatan som spelat i de ABSOLUT bäst klubbarna har inte ens varit i final, än mindre avgjort finaler som forsberg gjort flera gånger.
Det finns ingen fakta som talar till zlatkos fördel.
Forsberg är större idrottsman än Zlatan alla dagar i veckan PUNKT!
Senast redigerad av dannee 2017-04-22 kl. 16:38.
Citera
2017-04-22, 16:39
Medlem
Kafferastens avatar
Vilken sjuk diskussion. Hockey är stort i typ 4-5 länder och det är säkert svårare att bli lika bra som Kim Källström i fotboll än att nå Foppa nivå i hockey. Zlatan är så klart en oerhört mycket bättre idrottsman än vad Peter Forsberg var. Går inte att jämföra deras prestationer.

Om jag blir bäst i Sverige på curling eller dragkamp så kan jag per automatik jämföra mig med Peter Forsberg då? Och då är säkert curling en större sport kontra hockey än vad hockey är kontra fotboll.
Citera
2017-04-22, 16:48
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Vilken sjuk diskussion. Hockey är stort i typ 4-5 länder och det är säkert svårare att bli lika bra som Kim Källström i fotboll än att nå Foppa nivå i hockey. Zlatan är så klart en oerhört mycket bättre idrottsman än vad Peter Forsberg var. Går inte att jämföra deras prestationer.

Om jag blir bäst i Sverige på curling eller dragkamp så kan jag per automatik jämföra mig med Peter Forsberg då? Och då är säkert curling en större sport kontra hockey än vad hockey är kontra fotboll.

Lägg fram prestationer som talar till zlatkos fördel istället för att sitta och fantisera.
Citera
2017-04-22, 17:12
Medlem
dannee du är inte frisk. Zlatan är sveriges största idrottsman genom tiderna. Acceptera bara.
Fotboll är världens största sport och Zlatan var/är bland de bästa spelare i världen.
Citera
2017-04-22, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letusjapp
dannee du är inte frisk. Zlatan är sveriges största idrottsman genom tiderna. Acceptera bara.
Fotboll är världens största sport och Zlatan var/är bland de bästa spelare i världen.

Trams. Björn Borg och Ingemar Stenmark är giganter inom sina sporter. De var utan tvekan bäst.
Citera
2017-04-22, 17:57
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Lyckas på yttersta nivå har Zlatan inte gjort, det är väl ingen som kan säga. Han ligger precis under.
Fler vinnare av stanley cup = större bredd på yttersta toppen, svårare än så är det inte.
Vilka jäkla slutsatser du kommer med, som nån tidigare sa i tråden "Stanley Cup har, sedan 95, elva olika segrare. Champions League har tolv."

Större bred på yttersta toppen? Mjo när det är ett begränsat antal som försöker bli bäst i den sporten (ja antalet är väldigt begränsat om man jämför med fotboll) är det betydligt enklare att tillhöra toppen.

Känns som man upprepar sig själv här och att vi glider ifrån trådens topic, men att komma dragandes med hockeyjämförelser blir bara skevt.
Citera
2017-04-22, 18:02
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Det finns ingen fakta som talar till zlatkos fördel.

2 ligatitlar mot 13 ligatitlar?

Du måste ju inse att det blir helt galet när man jämför sporterna. Du plockar bara fram det som skulle tala för en hockeyspelare mot en fotbollsspelare. Utfallet blir då ungefär samma oavsett vilken svensk hockeystjärna som jämförs med vilken svensk fotbollsstjärna.

Hur många länder skulle diskussionen ens kunna tas i? I de flesta länder har folk inte särskilt god koll på Forsberg så de har inte ens någon uppfattning.

Vad skulle du säga om någon amerikan hävdar att Forsberg inte är i närheten av någon baseboll-spelare eller football-spelare från Colorado? Har du tillräcklig koll på dom sporterna för att ens kunna eller vilja diskutera det? De flesta där skiter i OS-hockey. De hade inte ens koll på hockey överhuvudtaget innan Quebec flyttade dit. Samma sak kan sägas om Nashville.
Citera
2017-04-22, 18:23
Medlem
MrSkargards avatar
Zlatans statistik gynnas naturligtvis av att han tillbringat flera år i skämtligan Ligue 1. Jag vidhåller att han är överskattad men den diskussionen känns meningslös att dra upp igen.
Citera
2017-04-22, 18:29
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
A source close to Jose Mourinho has told me Zlatan Ibrahimovich's injury has ended his career, not just his time at Manchester United

http://www.express.co.uk/sport/football/795102/Manchester-United-Zlatan-Ibrahimovic-retires-knee-injury-latest-gossip

Vore väldigt tråkigt om detta stämmer!
Citera
2017-04-22, 18:33
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Vore väldigt tråkigt om detta stämmer!

Daily Star är en notoriskt opålitlig källa.
Citera
2017-04-22, 18:38
Medlem
Korsbandet av som befarat. Fasen vad man lider.. så ovärdigt. Laget är 2 matcher ifrån en final på Friends, FYFAN!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in