2017-04-16, 10:58
Medlem
Bertil85s avatar
Att dricka ölen kyld tillhör upplevelsen.

Oppigårds öl tycker jag är god. Blir nog att köpa någon sådan när påsken är över.
Senast redigerad av Bertil85 2017-04-16 kl. 11:00.
Citera
2017-04-16, 14:57
Medlem
Tandkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Att dricka ölen kyld tillhör upplevelsen.

Oppigårds öl tycker jag är god. Blir nog att köpa någon sådan när påsken är över.

Vilken upplevelse pratar du om? Upplevelsen att släcka törsten? Visst då funkar det bra att dricka direkt från kylskåpet. Man får väl göra som man vill. Själv kör jag med ungefär 30-40 minuter från kylskåp till rumstemperatur innan jag öppnar, 45-60 min för tyngre pjäser. Ett bättre rödvin ställer jag från rumstemp in i kylen i typ 30-40 min.
Citera
2017-04-16, 16:31
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandkoll
Vilken upplevelse pratar du om? Upplevelsen att släcka törsten? Visst då funkar det bra att dricka direkt från kylskåpet. Man får väl göra som man vill. Själv kör jag med ungefär 30-40 minuter från kylskåp till rumstemperatur innan jag öppnar, 45-60 min för tyngre pjäser. Ett bättre rödvin ställer jag från rumstemp in i kylen i typ 30-40 min.

Ja njutningen av att dricka en kall öl; Trodde det kallades upplevelse jag kan däremot ha fel ?

Inte filosofiskt menat utan vardagligt....
Senast redigerad av Bertil85 2017-04-16 kl. 16:36.
Citera
2017-04-16, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandkoll

Detta är det största misstag du kan göra. Skaffa en vinkylare i stället.
Citera
2017-04-16, 22:25
Medlem
Tandkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
[/b]

Detta är det största misstag du kan göra. Skaffa en vinkylare i stället.

Inte alls det funkar utmärkt.

Har en, den är full, mest med öl på lagring.
Senast redigerad av Tandkoll 2017-04-16 kl. 22:34.
Citera
2017-04-16, 22:38
Medlem
Påskhelgen har bjudit på en hel del trevligheter hittills, och mer kommer därtill. Införskaffade mig i förrgår följande:

- Blue Moon Belgian White (betyg 1av 5. Kände som ett hittepå-belgisk öl. Som att blanda en belgisk dobbel med Corona och äppeljuice. Visade sig vara amerikansk, no surprise!).

- Brewdog Vagabond Gluten Free (betyg 2 av 5. Ett OK försök, men tyvärr fallerar det. För syrlig/besk och tunn för min smak).

- Brewdog Punk IPA (betyg 3 av 5. Standardöl som provats många gånger förr.)

- Anchor California Lager (betyg 2 av 5. OK lager, men inget speciellt. Provats förr.)

- Harviestoun Old Engine Oil (betyg 4 av 5. En av mina personliga porter-favoriter. Handlas så fort jag ser den i affären.)

- Kona Longboard Island Lager (betyg 2 av 5. Åter igen ett amerikanskt försök till att brygga en bra lager. Åter igen ett misslyckande.)

- Sierra Nevada Pale Ale (betyg 3 av 5. Bra standardöl. Provats många gånger förr).

- Brixton Low Voltage Session IPA (betyg 2 av 5. Helt OK IPA. Aningen överskattad. Jag tyckte att den var lite för tunn.

- Brixton Electric IPA (Ej provat ännu!)

- Einstok Arcric Pale Ale (Ej provat ännu!)

- Fullers's London Pride (Betyg 4 av 5. En personlig favorit bland standardölen. Fuller's överlag är ett av mina favoritbryggerier som jag dessutom besökt på plats i Chiswick. Mycket fin ESB ale med en len och rund smak. Behaglig i gommen.)

- Moncada Notting Hill Amber (Betyg 4 av 5. En ny överraskning. Riktigt bra öl. Fin bitterhet och bra gurgelmaterial. Drack den dock rumstempererad men jag hade troligtvis föredragit den kall.)
Citera
2017-04-17, 11:35
Medlem
Drack en Cherry Pop från Öde Bryggeri igår. Var nog bland de sämre öler jag druckit, vidrig eftersmak av senap. Kände inte heller av smaken av sura körsbär..
Citera
2017-04-17, 16:18
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktien
.

- Brixton Low Voltage Session IPA (betyg 2 av 5. Helt OK IPA. Aningen överskattad. Jag tyckte att den var lite för tunn.

- Brixton Electric IPA (Ej provat ännu!)

Har Brixton letat sig in på systemet? Tycker dom är ett av de brittiska bryggerierna som håller högst klass när det kommer till lättdruckna öl i 20-30 kronorssegmentet.
Citera
2017-04-17, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bucketshop
Har Brixton letat sig in på systemet? Tycker dom är ett av de brittiska bryggerierna som håller högst klass när det kommer till lättdruckna öl i 20-30 kronorssegmentet.

Sorry, borde kanske nämnt att samtliga är inköpta i London. Jag håller på att utforska segmentet på plats här. Camden Town, Mocada, By The Horns och Gipsy Hill är några andra trevliga MB's. Hojta till om ni har några favoriter som ni tycker att jag måste prova!
Citera
2017-04-17, 20:34
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktien
Sorry, borde kanske nämnt att samtliga är inköpta i London. Jag håller på att utforska segmentet på plats här. Camden Town, Mocada, By The Horns och Gipsy Hill är några andra trevliga MB's. Hojta till om ni har några favoriter som ni tycker att jag måste prova!

Då borde du absolut göra ett besök hos Howling Hops (eller bara köpa några i butik, men ett besök hos deras taproom ger fler valmöjligheter). Deras Ruby Red är bland de bästa London har att erbjuda. Redchurch har också ett gäng väldigt fina stouts.

Edit: Beavertown är ju en höjdare också men det är ju en av de vanligare så gissar att du redan är bekant med dom .
Senast redigerad av Bucketshop 2017-04-17 kl. 20:36.
Citera
2017-04-17, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bucketshop
Då borde du absolut göra ett besök hos Howling Hops (eller bara köpa några i butik, men ett besök hos deras taproom ger fler valmöjligheter). Deras Ruby Red är bland de bästa London har att erbjuda. Redchurch har också ett gäng väldigt fina stouts.

Edit: Beavertown är ju en höjdare också men det är ju en av de vanligare så gissar att du redan är bekant med dom .

Tack för tipsen! Redchurch har jag inte hört talas om ens. Har passerat Howling Hops nån gång men aldrig varit inne. Bor dock på västra sidan av staden så det får bli en heldag i ölens tecken på östsidan någon gång snart.

Jag är bekant med de flesta vanligare bryggerier på något sätt. Det mesta som går att hitta i hyllorna på Waitrose/M&S etc har jag testat, samt en del mindre genom lokalpubar och besök på bryggerier. Man lär dock gå miste om många fina öl om man förlitar sig på butikssortimentet
Citera
2017-04-19, 19:57
Medlem
Bitburger1337s avatar
Vad är era tankar om Spaten? Druckit den en gång och kommer inte ihåg allt för mycket, men den kändes rejäl och god.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in